Kagee Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Prosessoren min ser ca slik ut: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/3gems-o...leron-photo.jpg Er det trygt å ha kjølepasta i det hullet? Siden dette er en laptop vil jeg åpne den så lite som mulig. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Er ikke hullet du maser om verre? Burde vel gå greit, siden det er vifta du skal kline kjølepasta på, og så sette på plass prosessoren. Gir vel liten sjanse for at noe dryppeer nedi hvis den får ligge riktig vei og tørke. Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Er ikke hullet du maser om verre? Burde vel gå greit, siden det er vifta du skal kline kjølepasta på, og så sette på plass prosessoren. Gir vel liten sjanse for at noe dryppeer nedi hvis den får ligge riktig vei og tørke. 7330429[/snapback] Jeg legger pasta'n rett på cpu'n... Håper DU tar feil Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Er det så nøye, da? Selv tar jeg også på CPU og smører utover. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ikke noe fare innvolvert nei. Kjølepasta er uansett dielektrisk. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Nå er det ikke slikt at du skal fylle hullet med pasta da Men det er ikke farlig, hvis du tar på et tynt lag med kjølepasta vil heller ingenting komme nedi der. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Er ikke hullet du maser om verre? Burde vel gå greit, siden det er vifta du skal kline kjølepasta på, og så sette på plass prosessoren. Gir vel liten sjanse for at noe dryppeer nedi hvis den får ligge riktig vei og tørke. 7330429[/snapback] Jeg legger pasta'n rett på cpu'n... Håper DU tar feil 7330538[/snapback] Tror det blit det samme, men siden hans cpu uansett skal monteres på viften (ikke omvendt) er det jo like greit å ha det på den, hvis han er bekymret. Pastaen havner vel imellom viften og cpu'en uansett hvilken av de to du smører den på. Så lenge du ikke klæsjer kjølepasta på feil side av cpu'en da... Håper DU ikke gjør det. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ikke noe fare innvolvert nei. Kjølepasta er uansett dielektrisk. 7332961[/snapback] Ikke alle typer... Det beste pastaene leder som regel strøm (siden det er sølv i dem) Om du har på pastaen på CPUen eller på ribba har like mye så si som om du har på deg venstre eller høyre sokk først om morgenen Og til slutt så vil jeg si at jeg tror det har fint lite å si om du har pasta, ledende eller ikke ledende, nedi hullet siden jeg er nokså sikker på at det ikke er noe som kan kortsluttes nedi der. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Smøre, kline og klæsje på ? ( Uttrykk brukt lenger opp i tråden ) Jeg tar meg god tid når jeg tar på kjølepasta (ivertfall når det gjelder min egen pc ). Minst mulig, men akkurat nok til å dekke hele flaten. Ett blad beregnet til en sånn vindus-skrape er et bra redskap for å få det gjort nøyaktig. Goopguide Tilbake til emnet; gjør nok ingen verdens ting om du fyller hullet med kjølepasta. Endret 21. november 2006 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Ikke noe fare innvolvert nei. Kjølepasta er uansett dielektrisk. 7332961[/snapback] Ikke alle typer... Det beste pastaene leder som regel strøm (siden det er sølv i dem) Om du har på pastaen på CPUen eller på ribba har like mye så si som om du har på deg venstre eller høyre sokk først om morgenen Og til slutt så vil jeg si at jeg tror det har fint lite å si om du har pasta, ledende eller ikke ledende, nedi hullet siden jeg er nokså sikker på at det ikke er noe som kan kortsluttes nedi der. 7334013[/snapback] AS5 er også dielektrisk, til en viss grad. Lenke til kommentar
hcnielsen Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Den good guiden burde oppgraderes synes jeg! CPU'ene nå til dags har jo det aluminiums skjoldet (IHS) ikke bar kjerne som før.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå