Gå til innhold

Powerbook


Max 1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kun positive opplevelser med Powerbook. Jeg har en 550. M/768 Mb. Og en søt liten ipod på 5 Gig.

Kan ikke si jeg har hatt større eierglede av noe annet produkt før. Allt virker, i tilleg er det helt logisk, sist men ikke minst har den rå design.

Vis meg en PC-Laptop som er lekrere.

Har hat Pc de siste 8 årene, kommer ikke til og skifte tilbake nei.

Lenke til kommentar

hm, jeg har lenge vurdert en ibook eller powerbook selv, men spill? Funker spill på mac? eventuelt hva må til? Noen som har noen gode sider som har mye info om hva mac kan og ikke kan, helst en objektiv side med mye info. Det står mellom bærbar fra Dell eller fra Appel...

 

Kommer til å bli mye brukt til kontor arbeid og endel spilling, samt jobbing med databaser og scripts...

Lenke til kommentar

Heisann Oceana.

 

Vel hva skal jeg si. Det finnes helt klart muligheter å spille på en macintosh, problemet er at vi slefølgelig må bruke spill som er programert til mac og det er ikke fult så mange som det er til PC, men de store titlene kommer som regel.

 

Når det gjelder ytelsen på macintosh i forhold til spilling har jeg kun positive opplevelser. Selv har jeg to eldre maskiner: En dual G4 450 og en powerbook 400.

Dette er ikke store spillmaskiner i dag. De er jo dessuten henholdsvis 2 og 3 år gamle, men fremdeles kan jeg spille de nye spillene som kommer på dem uten større problemer. Ok jeg kan ikke lenger kjøre maks eyecandy og topp oppløsning, men hva kan du vente av en maskin som kun har et gammelt radeon 1 skjermkort med 32MB ram.

Får snart skaffet meg et radeon 9000 though og da skal alt bli mye bedre.

 

Når det gjelder bruk ellers har jeg bare en ting å si om powerbooken. Så nærme du kommer himmelen uten å dø. Jeg er storfornøyd med den. Det er den som er arbeidsmaskinen min på Hardware, og den har kun sviktet meg en gang tidligere, og det var etter 6 måneder uten reboot.

 

Stabil og kraftig, og når det nå gjelder de nyere modellene har de langt mer kraft enn min gamle. Bærebare maskiner fra apple bare fungerer og sånn er det.

 

Når det gjelder objektive sider om hva en mac kan og ikke kan blir det litt vanskeligere å hjelpe fordi de fleste som skriver sånt er enten dedikerte pc-folk eller dedikerte mac-folk. Men kort sagt en mac kan alt og litt mer. Den store forskjellen er opperativsystemet. Men forskjellen er ikke så stor at det er noen vanskelig overgang.

 

Spørsmålet er hva du skal drive med. Skal du drive med programering, scripting, 3d, video, billedbehandling etc så er macen vel så god som noen pc. Dreier alt seg om spill må du nok gå til windowsplattformen, da vi ikke har alle spill først.

 

Når det gjelder spil på mac så er dette en god link. http://www.insidemacgames.com

 

Her kommer nyhetene løpende. Har du noe mer du lurer på er det bare å maile meg på [email protected]

 

Mvh Njáll

Lenke til kommentar

ah, takk, det hjelper virkelig med slike poster, jeg ble deprimert etter å ha hørt mye dritt fra en kompis om mac, selv om jeg ikke trodde noe på han siden han ikke hadde det selv, og sannsynligvis ikke hadde prøvd så mye.

 

Spill er i grunn ikke så viktig for meg, bare de kommer på markedet etterhvert. Bryr meg ikke så mye om å ha det nyeste og beste. Skal jeg spille blir det på lan. og da drar jeg vel med pc'n isteden.

 

Men sånn ellers så lover det jo godt med en mac hvis du ikke trengte en reboot på 6 mnd, det er jo vanvittig. Det færreste pc'er takler så lenge uten å tryne,ihvertfall når det er snakk om vanlige pakke pc'er.... Hvis ikke det er en gammel p2 vi snakker om da :grin:

Lenke til kommentar

Nye Powerbook med Superdrive og alt stæsj er til og med fristende for meg, en hardbarket pcbruker! Faktisk er det ikke spesielt mange grunner til å velge pc! Men så var det dette med spill.. Har fra før av både Xbox og PS2 så bohovet er kanskje ikke så veldig stort, men det er jo gøy å spille bla. CS i nettverk.

 

Den positive overraskelse: Spillene som faktisk finnes på Mac! Så gjennom listen på overnevte link og utvalget er mildt sagt stort! Her finner man Sims i alle (?) utgaver, WarCraft III, Return To Castle Wolfenstein, Max Payne osv. !

 

Men spill som Halflife/CS, Mafia, GTA 3, Battlefield er ikke å finne. Altså de nyeste spillene.

 

En annen ting er hvor i huleste får man kjøpt disse spillene?! Ikke Ram&Rom iallefall... Har iallefall ikke sett noe der!

 

Nei, jeg får nok nøye overveie behovet for spill.. Hadde bare CS vært tilgjengelig...

 

Edit: Hvordan ligger det ann med programmer som Kazaa, Direct Connect, MSN Messanger osv? Dette skulle vel være det eneste på programsiden?!

_________________

The Bayer - MAXcpu

 

Sliter med lånt IBM ThinkPad 600E ! HJÆÆLP!

Hansol H711

Xbox - masse spill :grin:

PS2 - GTA Vice City :grin: :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: maxcpu på 2002-11-19 17:17 ]

Lenke til kommentar

"On another note, Mac players who yearn for a true Counter-Strike-type game for the Mac should check out the Tactical Ops mod for Unreal Tournament. I myself have played Counter-Strike extensively, and TacOps is a virtual clone of Counter-Strike, albeit with prettier graphics and a ton of new features and improvements."

 

http://www.insidemacgames.com/news/story.p...?ArticleID=3632

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-19 17:21, skrev macrules:

"On another note, Mac players who yearn for a true Counter-Strike-type game for the Mac should check out the Tactical Ops mod for Unreal Tournament. I myself have played Counter-Strike extensively, and TacOps is a virtual clone of Counter-Strike, albeit with prettier graphics and a ton of new features and improvements."





 

Men disse er vel ikke kompitable slik at man kan spille mot vanlig CS brukere..?! Poenget er jo å spille mot kjente og ukjente på lan, både store og små...

Lenke til kommentar

Det har vært flere moder til Unreal som feks tactical ops. Grafikken er serlvfølgelig bedre enn CS, men det er langt ifra den samme spilleoplevelsen. Jeg liker CS mye bedre enn noen annen Unreal eller Quake mod. Disse funkerselvfølgelig ikke sammen med CS. CS er best, no doubt about it!

 

Det beste spillet jeg har spilt til Mac er Marathon, men det er en god stund siden. Var rundt samme tid som Doom1.

 

Carracho er konge, men man må stort sett jobbe litt for å få seg kontakter. De fleste p2p programmer som LimeWire etc er utrolig dårlige. Man får så og si aldri høyere hastighet enn 80 KB/sec. Og det er skjeldent man får over 4KB/sec.

 

En komspi av meg har hatt OSX siden første versjon og maskinen har enda ikke crasha :smile: Min maskin har crasha en gang.

 

Selvgølgelig funker det å spille de nyeste spill på et 32 MB skjermkort. Det er jo bare å sette ned kvaliteten på grafikken. Jeg har heller ikke noe problem med å spille May Paine på min iBook med 8 MB skjermkort.

 

Spill kan du kjøpe under Store på http://www.apple.no eller så kan du gå på feks Officeline (mac and carry) på ullevål stadion. De har 77 spill til salgs.

 

[ Denne Melding var redigert av: MCDr på 2002-11-19 18:12 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...