Gå til innhold

jeg kan ikke klokke en meter engang?x2 4200+

Anbefalte innlegg

okey..

jeg stilte ramen ned til ddr400 og stilt ned HTT frekvensen til X3.

og nå kjører maskinen stabilt på 2,424mhz :)

høres dette riktig ut?

7330279[/snapback]

ja, HTT blir da 3x242 = 726mhz, så da har du nok å gå på. bare pass på at det ikke kommer over 1000mhz. :) Bare å klokke videre det, og teste med 2x prime95 eller noe sånt etter økningene. Så etterhvert ser du hvor langt du kommer på stock volt. :)

7330297[/snapback]

Lol det forklarer hvorfor jeg ikke klarte over 2430 Mhz med min opteron fra 2.0 Ghz... hehe HTT var på 1 130 hehe.. skla roe den ned hehe.... Men Godt svar da, Hjelp meg, håper på det,,, vel vi får se.. Men Hva er HTT?? Buss Hastighet eller noe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lol det forklarer hvorfor jeg ikke klarte over 2430 Mhz med min opteron fra 2.0 Ghz... hehe HTT var på 1 130 hehe.. skla roe den ned hehe....  Men Godt svar da, Hjelp meg, håper på det,,, vel vi får se.. Men  Hva er  HTT??  Buss Hastighet eller noe

7507169[/snapback]

hypertransport bussen :) Huska ikke helt hva forkortelsen HTT står for, men det heter iallefall det.

Lenke til kommentar

Men du, kan dere hjelpe meg Med RAM, trur det også holder igjenn, Det er de instillingene, standart er det 2,5 - 3- 3- 5 hastighet, hvordan skal jeg da stille dem inn ? er det noen sammenheng mellom de tallene?

Hvertfall Noe klikker når jeg er over 245 FSB

Og en gre er låst til 33 og andre 100 mhz

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Men du, kan dere hjelpe meg Med RAM, trur det også holder igjenn,  Det er de instillingene,  standart er det  2,5 - 3- 3- 5 hastighet,  hvordan skal jeg da  stille dem inn ?  er det noen sammenheng mellom de tallene?

7507208[/snapback]

timingsene der er ikke ikke ille de, slakke nok til å begynne med. men har du stilt ned minnefrekvensen da?

Lenke til kommentar
har du stilt ned HTT ? husk at den ikke skal over 1000mhz.

7330154[/snapback]

why?

har hørt det jeg og, men aldri hørt hvorfor....

7507235[/snapback]

fordi hovedkortet til amd systemer ikke takler mye over 1000mhz, selvfølgelig dør du ikke av å ha den på litt over 1000mhz. Men poenget er det at det da vil bli ustabilt, uforklarelige frysinger i windows osv. Denne hastigheten påvirker ikke resten av ytelsen på pc'n heller, så om du setter den til 200mhz eller hva du vil så gjør det ingenting. Bedre å ha den for lavt enn for høyt.

Lenke til kommentar
Men du, kan dere hjelpe meg Med RAM, trur det også holder igjenn,  Det er de instillingene,  standart er det  2,5 - 3- 3- 5 hastighet,  hvordan skal jeg da  stille dem inn ?  er det noen sammenheng mellom de tallene?

7507208[/snapback]

timingsene der er ikke ikke ille de, slakke nok til å begynne med. men har du stilt ned minnefrekvensen da?

7507228[/snapback]

Timings er stilt ned men ikke Minnehastighet, Lurer på om jeg skal jeg gjøre begge deler, men er usikker på om Minne timings er RIKTIG satt, hvis du skjønner, skal det være noe sammenheng da, de som jeg viste ista er standart da, Det er noe billig GEIL 1 G minne....

Lenke til kommentar
Timings er stilt ned men ikke Minnehastighet, Lurer på om jeg skal jeg gjøre begge deler, men er usikker på om Minne timings er RIKTIG satt, hvis du skjønner, skal det være noe sammenheng da,  de som jeg viste ista er standart da,  Det er noe billig  GEIL 1 G minne....

7507260[/snapback]

timingsene kan bare stå på standard, hadde min cpu opp i 3,2ghz på standard timings så det har ingenting å si. Hastigheten på minnet MÅ du skru ned for å klokke videre. Minnet blir også klokket oppover sammen med CPU. Skru det ned til 160 eller 150mhz i bios.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

why?

har hørt det jeg og, men aldri hørt hvorfor....

7507235[/snapback]

Men poenget er det at det da vil bli ustabilt, uforklarelige frysinger i windows osv.

7507254[/snapback]

Det kan jeg HELT være enig i, fikk frysninger, uroklarige restarter, ustabilt, også videre :)

Lenke til kommentar
Timings er stilt ned men ikke Minnehastighet, Lurer på om jeg skal jeg gjøre begge deler, men er usikker på om Minne timings er RIKTIG satt, hvis du skjønner, skal det være noe sammenheng da,  de som jeg viste ista er standart da,  Det er noe billig  GEIL 1 G minne....

7507260[/snapback]

timingsene kan bare stå på standard, hadde min cpu opp i 3,2ghz på standard timings så det har ingenting å si. Hastigheten på minnet MÅ du skru ned for å klokke videre. Minnet blir også klokket oppover sammen med CPU. Skru det ned til 160 eller 150mhz i bios.

7507274[/snapback]

Det var interesant, har ikke prøvd å sette ned hastighet med standart timings, :) skal prøve!

Lenke til kommentar

Hei, jeg fatn ikke noe HTT i HK mitt, Men fatn noe som heter LDT BUS Frekvensy, Det var da "Auto"; 1 GHz; 800 GHZ 600 Ghz også videre å velge mellom, men da jeg valgte 800 ble maskinen SVÆRt ustabil, ville ikke engang komme opp i windows, med 600 Ghz ville ikke engang stare ....

Lenke til kommentar
Hei, jeg fatn ikke noe HTT i HK mitt,  Men fatn noe som heter  LDT BUS Frekvensy, Det var da "Auto"; 1 GHz; 800 GHZ 600 Ghz også videre å velge mellom,  men da jeg valgte 800 ble maskinen SVÆRt ustabil, ville ikke engang komme opp i windows, med 600 Ghz ville ikke engang stare ....

7507682[/snapback]

hehehe 800Ghz?? mhz du mener sikkert. :p HTT stiller du ved å stille ned en multiplier som er akkurat lik den på CPU bare at denen går fra 1-5x. Se om du finenr den, samt minneinnstillinger.

Lenke til kommentar
hei, dere  fant INGENt jeg, ikke noe som kaller seg for HTT ahh, så patetisk lagd av ASUS,  HK  mitt  ER  ASUS AV8-e DELUXe drit er det :)

7507776[/snapback]

tror ikke det står HTT i bios, det er bare ett uttrykk som brukes, bare se om du finner en multiplier som går fra 1-5x så er det sikkert den. Eller så kan du ta bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...