Buzzn Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 HEi!! er det nokon som har eit bra videoredigeringsprogram og anbefale?? og den må kunne hantera ISO filer go vera brukervenligt... pris ingen hindring... grunnen til dette er at filmen eg skal klippe opp er ISO.... takker for hjelpen på forhånd.... Lenke til kommentar
pow1990 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 HEi!! er det nokon som har eit bra videoredigeringsprogram og anbefale?? og den må kunne hantera ISO filer go vera brukervenligt... pris ingen hindring... grunnen til dette er at filmen eg skal klippe opp er ISO.... takker for hjelpen på forhånd.... 7330099[/snapback] Er helt sikker på at Vegas klarer det... Jeg bruker Vegas 6.0 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ei ISO-fil er eit bilete (image) av ein CD/DVD, ikkje noko videoformat. Om du pakker den opp eller mounter den fil du finne ute kva format det eigentleg er. Er det av ein DVD, vil truleg videofilene vere MPEG2-filer, med filetternamnet .VOB. Magix Movie Edit Pro skal kunne redigere desse ganske greit trur eg, men du bør endre filetternamnet frå .vob til .mpg. P.S. Det er ein eigen kategori for videoredigering, der du burde lagt denne tråden. Der er det forresten ein stickytråd med ei oversikt over ein del redigeringsprogram. Eg har rapportert denne tråden, so den vert nok flytta snart. Ikkje lag nokon ny, med andre ord. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Adobe premiere er veldig bra. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Pinnacle Studio DV 10.5 er også et bra program. Det bruker jeg, og det funker fin-fint. Lenke til kommentar
Buzzn Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 takker for alle svar... var litt kjapp med og legge ut tråden såg ikkje att det var ein eigentråd med videoredigeringsprog... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hei, Jeg vil absoulutt ambefale deg Vegas. Det fungerer toppers for svært enkelt bruk, men er også bra til skikkelig bruk. Foretrekker selve redigeringen i Vegas fremfor å gjøre den i After Effects/Premiere o.l .. Er vell bare en smakssak, men pleier bare å gjøre avanserte effekter i disse, og ellers stortsett Vegas ( med tillegg som Photoshop og Soundforge) Ellers kan du ikke åpne ISO filer i Vegas. Regner med du har lastet ned en DVD eller noe i ISO format? ISO er nemlig en nedpakket fil, mest sannsynlig CD/DVD. Det du kan gjøre er å bruke den som en CD ved hjelp av Daemon Tools og derretter dra videofilene fra VIDEO_TS over til Video Vegas. Daemon Tools finner du forresten her Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Har selv vært på utkikk etter en erstatter til mitt gamle og ustabile Pinnacle Studio 8. Etter å ha prøvd demoen av Adobe Premiere Elements 2.0 kjøpte jeg PE 3.0 som nylig har kommet i salg. Nå kjenner jeg ikke de nyere Pinnacle versjonene, men PE imponerer meg i forhold både med hensyn på innebygde muligheter, brukergrensesnitt og alle varianter av video, bilde og lydfiler som kan legges inn. Og ikke minst fungerer det helt stabilt, noe Pinnacle (i hvert fall tidligere) ikke var kjent for. Så hvis du vil ha et redigeringsprogram til under tusenlappen med en "passe" mengde muligheter kan jeg trygt anbefale PE 3.0. Demo kan lastes ned på Adobe sine hjemmesider. Men hvis du skal kjøpe så gå heller til Netshop (eller andre forhandlere) da det er billigere enn direkte hos Adobe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg kan anbefale vegas. Brukte det nylig til å redigere en film i skolesammenheng. Enkelt og greit program med mange muligheter. Tar litt tid å sette seg inn i det, men det løsner etterhvert. Tror programmet er perfekt til å redigere alt fra kort-filmer til familie-filmer. Hvis man skal redigert større filmer ville nok Premier vært tingen. Hadde premier en gang med finner det ikke igjen. Må nok "kjøpe" (<--Laste ned) en ny. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Vil tru at Vegas kan fungere omlag like bra som Adobe Premiere Pro til «større filmer», og det koster tross alt berre halvparten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå