Gå til innhold

warlock eller shadowpriest for BC

Anbefalte innlegg

På spørsmålet om en warlock grinder fortere enn en priest, her har du svaret:

http://video.google.com/videoplay?docid=50...lock+affliction

(ja, han har en healer til å hjelpe seg, men det går fint an å gjøre det solo, har prøvd i beta)

Og jeg vil påstå at en warlock gjøre mye mer dps enn en priest når de har fått mye +dmg på gearet. Det er fordi priestenes spells ikke scaler like bra som warlockens.

Warlocks kommer til å mose alt og alle i PvP i Burning Crusade. Det er så lett at du vil ikke tro det. Det eneste som kreves er at du har SL. Demonology treet har dessuten fått mange talents som gir deg mer % damage og spellpower (og ikke minst hp og mana), så dette bør funke til både PvE og PvP.

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil nå påstå at shadow priest er mye raskere å lvle med, men det er min mening. Har en lvl 57 shadow priest som jeg har brukt akkurat 8 dager playtime, å til å være spell caster, er ikke det så alt for lang tid vil jeg nå si. :)

7330068[/snapback]

Brukte akkuratt 7 med min, men iallfall 24 timer av det var /afkbot pga 5k køer på vek nilash.

Lenke til kommentar

(ja, han har en healer til å hjelpe seg, men det går fint an å gjøre det solo, har prøvd i beta)

Og jeg vil påstå at en warlock gjøre mye mer dps enn en priest når de har fått mye +dmg på gearet. Det er fordi priestenes spells ikke scaler like bra som warlockens.

Warlocks kommer til å mose alt og alle i PvP i Burning Crusade. Det er så lett at du vil ikke tro det. Det eneste som kreves er at du har SL. Demonology treet har dessuten fått mange talents som gir deg mer % damage og spellpower (og ikke minst hp og mana), så dette bør funke til både PvE og PvP.

7335142[/snapback]

Artig med folk som er så skråsikre i sin sak.

En i guildet påstår at rogues kommer til å knuse alt og alle i pvp når TBC kommer ut.

Hvorfor har du rett og ikke han?

Hvorfor har han rett og ikke du?

Uansett, poenget mitt er at folk som er helt fastlåste i sin overbevisning er klin umulig å diskutere med, og noe som irriterer meg gang på gang.

Lenke til kommentar

7335142[/snapback]

En i guildet påstår at rogues kommer til å knuse alt og alle i pvp når TBC kommer ut.

Uansett, poenget mitt er at folk som er helt fastlåste i sin overbevisning er klin umulig å diskutere med, og noe som irriterer meg gang på gang.

7336034[/snapback]

Grunnen til at zypher-ut har rett, og ikke kameraten din, er at Warlocks allerede er den mest overlegne klassen i spillet. Hvis man så ser isolert på hva hver klasse får ligger jommen meg warlocks fremst i rekka der også, kanskje sammen med mages?

Rogues får

Mutilate: Meh. Ennå ikke noe som taler for at det er bedre enn 31-8-22

Shadowstep: Klarer du virkelig ikke å snike deg inn mellom AE'ene? Mot flyktende spillere? Før det har lagget ferdig er han halvveis til Ironforge. I tillegg er det jo det med daggers og dyp sub ... Ambush+backstab aka pirk+pirk?

CloS: Flott! Synn ikke rogues kan få noe 100%. Også synd at den "må" brukes sammen med Vanish. På tide at resist ikke tar deg ut av stealth/holder deg i combat? Imp Sap har så langt en 50% suksessrate for min del :p

Combat- treet er så tamt at det er ikke til å snakke om en gang.

Men:

Det er aldri så svart/hvitt som det kan virke før man ser det ferdige produktet med egne øyne.

Warlocks og BM- hunters blir meget bra, men alle de andre klassene skal klare å slå fra seg kraftig allikevel! Det er tross alt litt skills med i spillet enda :)

Og, ja. Jeg overdriver.

Lenke til kommentar

Tilogmed warlocks på test serverene sier at de har blitt buff for mye. Men siden blizzard har til nå brukt et år på balansering, så kan det ta en stund før de får noen nerfs.

De klassene som har klaget minst over TBC talenter og spells er vel warlocks, rogues og shamans! Vil du ha power så velg en av disse!

Lenke til kommentar
Tilogmed warlocks på test serverene sier at de har blitt buff for mye. Men siden blizzard har til nå brukt et år på balansering, så kan det ta en stund før de får noen nerfs.

De klassene som har klaget minst over TBC talenter og spells er vel warlocks, rogues og shamans! Vil du ha power så velg en av disse!

7338061[/snapback]

Det er endel klaging blandt rogues ?

Jeg er ikke helt fornøyd, i hvertfall :p

Endret av kristteo
Lenke til kommentar

7336034[/snapback]

Det er mulig jeg overdriver litt når jeg sier at de vil mose alt og alle, men la meg si det på en annen måte:

Den beste klassen i PvP i dag, vil de fleste være enige om er Warlock eller super-geared warrior. Warriors får rage-nerf i TBC. Warlocks får mer hp i forhold til andre klasser (pga 18% fra talents), mer resistance, mer damage resistance (på en måte, jeg mener SL), ny pet som slår hardt fra seg, pets som scaler med gear (og de scaler bra!), DoTs får mer % av dmg-gear, osv. Lista er lang. Det er den klassen som var best i utgangspunktet (kan diskuteres, men det er min mening), og det er den klassen som får flest nye "leketøy".

Hvis du ser nedover i Demonology treet, så finner du mange talents som gir damage:

- Master Demonologist gir 5% damage og 35 mer resistance (lvl 70)

- SL gir 3% damage og ikke minst 30% damage taken går til felguarden (eller annen pet)

- Demonic Tactics: 5% damage

- Demonic Knowledge gir damage som tilsvarer 15% av pet'ens stamina+intellect. Blander du dette med pet-scaling så blir det mye!

- Warlokcs får Fel Armor som gir 100 spelldamage på lvl 70. 130 med talents.

Dette var bare demononogy. Jeg sier ikke at alle kommer til å specce det, men de andre treene er ikke mye dårligere (imo). Affliction gir noen syke DoTs (som om de ikke er det allerede), og Destruction gir mage-damage og Shadowfury.

Finn en annen class som får like mange bra nye talents så blir jeg virkelig imponert. Og forresten, Fel Guarden min soloa 3-4-5 mobs på lvl 60 (lvl 60-61 mobs). Gearet mitt er ikke så altfor imponerende heller (5300 hp og 450 damage omtrent).

Nå har jeg i hvertfall gitt deg grunner til hvorfor jeg mener det jeg gjør.

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar

Warlocks kommer til å ha et stort problem med å finne guilds.

Virker some "alle" lvler en lock for tiden. Og de fleste guild har flust med locks allerede.

Når det gjelder dps i raids so vil de i følge blizzard bli mages på top fulgt av rogues.

Lenke til kommentar
me neither! druid får "pet", samme med mage,priest. i tillegg får locks enda et... Blizzard har anti-roguere i sine rekker for sure!

gi rogues et pet også da!

7339659[/snapback]

Du glemte shaman :hrm:

7339815[/snapback]

fordi shamaner har det så fælt? med Heal / Shield som gjør mye skade / 2h windfury Critter

Totem power power power power og til slutt power og du må targete De forbanna totemen får og ødelegge de noe som er et helvete får rogues

Lenke til kommentar
Warlocks kommer til å ha et stort problem med å finne guilds.

Virker some "alle" lvler en lock for tiden. Og de fleste guild har flust med locks allerede.

7343412[/snapback]

Finn et guild nå, problem solved.

Og angående dps (mener jeg sa det tidligere også), det avhenger helt av hvordan bossfighten er, og hvor mye consumables og fokus hver enkelt spiller legger inn.

Lenke til kommentar

7335142[/snapback]

I BC, så får priest 100% ut av dmg gearet sitt hvis jeg ikke leste feil på blue post, som var posta her på forumet for en stund siden

Lenke til kommentar
Ok det blir warlock. Som sagt er bare spørsmålet hvorvidt jeg bør satse på bloodelf eller undead. føler kanskje at noen av de nye spellene til bloodelf er "ubrukelig" for warlock ettersom en warlock fra før har metoder å øke mana.

7335964[/snapback]

orc kunne jo også vært noe, bloodfury virker på spelldmg nå også

123+spelldmg

2 min cd

kan brukes sammens med trinket ol.

Lenke til kommentar

Dere kan jo og ta og bruke hodet litt og oppfatte at dette er en beta?

_beta_ grabbar!

Er da faktisk slik at blizzard prøver etter beste evne og balansere spillet, så hvorfor kan dere ha det for dere at warlocks skal bli så insane syke som dere vinkler det her?, eneste som blir og skje er at de blir nerfet så skriker alle ungene som egentlig ikke kan spille.

Go eat a iq-pill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...