Gå til innhold

GTA Vice City er fullt av bugs og feil!

IAMNOTANIDIOT

Anbefalte innlegg

Den 2002-11-19 13:19, skrev flikk:

Quote:

Det er jo rimelig råttent å betale 500 kr for å betateste ihvertfall...

Yes, det er mitt poeng også. Klarer aldri å tilgi EA for f.eks. F1 2001 til PC. Et så upolert spill skal du lete lenge etter. Heldigvis kom de med en patch, men det er ikke en unnskyldning for å pumpe et uferdig spill ut på markedet. Patcher er ofte det siste halmstrået utviklerne kan klamre seg til, men det har de ikke på en konsoll. Så der må produktet være så godt som feilfritt når det slippes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 2002-11-18 20:27, skrev evil_snowman:

Quote:

Den 2002-11-18 18:51, skrev IAMNOTANIDIOT:

Jeg må si at jeg er delvis skuffet over reaksjonene på mitt opprinnelige innlegg her. Vel, så var det mitt første innlegg her, men det betyr vel ikke nødvendigvis at jeg har null i troverdighet. Jeg synes heller det er andre personer her, med flere hundre innlegg, som i langt større grad burde tenke over sin troverdighet. Jeg har delt MINE erfaringer med dere, og folk trenger ikke nødvendigvis å ha opplevd det samme som meg (selvom jeg tror dere kommer til å oppleve samtlige av de problemene jeg har hatt).

Etter at en del her har skrevet inn, så er det flere enn meg som har kommet over en del bugs. Men det er åpenbart at ikke alle plages like mye som meg. De feilene jeg har oppdaget er ikke et resultat av cheats eller bruk av modchip. Jeg kom over de første feilene ca etter 2 timer med gameplay.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tror de fleste her (med evne til å se ting nøytralt) vil oppdage at det er ting som er galt med dette spillet. Dette er ting som utviklerene helt klart kunne ha rettet opp, hvis de hadde tatt seg tid.

når du har skrevet bare 1 post så har du nok desverre 0 i troverdighet, ville du stolt på en vilt fremmed som snakket tull om xbox eller ps2 like mye som du ville stolt på din beste venn?

helt iorden du deler erfaringer, det er det vi har forums til. men du sitter og syter og klager og sier spillet er halvferdig og fullt av bugs og slikt, noe det ikke er. kan godt være du sitter og sliter med bugs men er det ikke tenkelig at feilen ligger ett annet sted enn i spillet? eneste "buggen" jeg har merket er at bilen din forsvinner før noen oppdrag, og siden det er veldig vanskelig og finne en bil i dette spillet så synes jeg at dette spillet er halvferdig.

Please just eat a dick!

Er det ikke bedre å aldri ha lagt inn en post her og legger inn 1 fornuftig, enn å legge inn på hundrevis av dritt poster ?

Du slenger bare dritt og er så trangsynt at det bare viser hvor lite peil du egentlig har.

Hadde vært en ren nytelse om du ikke fikk lov til å legge inn poster her engang.

Men jeg skal ikke gå så hardt utover deg, du er vell trossalt bare 12/13/14? :grin:

Men dette er jo bare min mening da.... :wink:

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg fått prøvd GTA VC noe særlig, men jeg har en kamerat som har en PS2 som har hatt diverse problemer i forskjellige spill. Bugs som at texturen forsvinner og slike ting. Jeg har opplevd de selv når jeg har spilt på hans konsoll, mens jeg ikke har opplevd liknende problemer på min konsoll.

Vi har flere av de samme spillene men jeg har ikke opplevd en del av de problemer som han har måtte stri med. Jeg har derfor fått en mistanke om at en del av disse feilene kan skyldes problemer med maskinvaren. Ustabilitet og liknende.

At du har snubla litt for mange ganger i PS2`en når du går forbi tv`en.

Nå sier ikke jeg at det er slik i dette spillet også, men jeg sier at jeg har opplevd liknende i andre spill, og har fått følelsen av at det kan være konsollen som kan være synderen.

Lenke til kommentar

har spilt GTA3 "en del" og har kommet over en del småfeil. som at biler (jeg bruker) forsvinner etter filmsnutter, at folk stikker armen igjennom vegger (aldri blitt skutt sånn), at bilene sitterfast i veggen i tunellen før jeg kommer meg over til de to andre øyene og man kan gå inn i vegger. KI'en (norsk for AI) er jo begrensa, men det skulle nå bare mangle. Er folk klar over hvor mye "kraft" som må til for at f.eks drosjesjoføren skal "huske" deg? (syns foresten det bare er kult at han trenger en taxi nå jeg har stjælt den..) syns ikke noe av dette ødelegger noe.

jeg kjøpte spillet ganske sent, så kan være derfor jeg har "gått glipp av" feilene folk snakker om.

skal kjøpe Vice City rett etter eksamen, tror det er lurest..

hvis jeg opplever noen av de værste feilene det er snakk om her så vil jeg først spørre i butikken hva som kan være feil, er det selve maskinen det er noe feil med tar jeg med meg den til butikken og krever ny (fin sånn "dekker-alt-forsikring")

hvis ikke det hjelper vil jeg ha pengene tilbake for spillet. man skal ikke betale for noe som ikke virker som det skal.

det var alt

ps: syns kanskje folk skal ta diskusjoner som dette litt mindre peronlig, hehe..

Lenke til kommentar

Jeg har merket et par Bugs på GTA:VC , blant annet at man kan kjøre opp vegger og opp i taker på motorsykkel (dette gjorde jeg i et parkerings hus).

og mange ganger når du egentlig skal dette av sykkelen, gjør føreren et par UNIKE trikks (som er umulig...bare teit å se på) og lander helt stødig igjen...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-17 17:20, skrev DusteBikkje:

Har ikke giddet å lese alt ferdig her, men for guds skyld hold kjeft! Jeg har ikke vice city og heller ikke en ps2, men dere omtaler vc som det er det eneste gode spillet i verden! Så når en person kommer over bugs og vil fortelle dette til andre kaller dere han en "xbox fanboy" ? Hva **** feiler det dere? Det dere sier er at ps2 er den eneste og beste konsollen og der er vc det eneste og beste spillet. Det som gjør meg mest irritert er at ingen av dere har skjønt at hver av konsollene har sine ekslusive spill, skal jeg helt uten videre begynne å klage at xbox har halo og gamecube har mario? Jeg blir faktisk kvalm av dere. En ting til som gjelder dere alle, diskuter på en normal måte, ikke lag stereotyper av andre, ikke kall dem idioter fordi de ikke har samme synspunkt som dere og for guds skyld ikke blånekt på ting. Jeg vet ikke om det er bugs i vc eller ikke, men jeg er ikke interessert i ps2 og venter heller på enten vc til pc eller gta4 til pc.

Naa tror jeg vi skal roe'n ned her du. ? -Deg og den kvalmen din kan vi klare oss uten! Jeg har selv baade PS2 og Xbox og synes begge deler er helt konge! Spill som Rallisport Challange, Halo, Project Gotham Racing, Colin McRea 3 osv. er raatt! Men det er f a e n meg ogsaa GTA VC! Saa i mine oene er du egentlig bare en liten missunnelig idiot som ikke har raad til PS2 og GTA VC og derfor liker aa prate om ting du ikke vet noenting om! Saa derfor tar jeg meg friheten til aa snu spoersmaalet! - Hva f a e n feiler det DEG?! J'vla idiot! Finn deg noe bedre aa gjoere.. Komme hjem til meg og lage middag feks?! Den jobben gikk nemlig til ******* i dag... Men saa er jeg jo ikke skapt til det heller.. (les homser og kvinneer) :grin:

PS. Moderator har ingengrunn til aa utestenge meg for aa slenge dritt om en fyr som aapenlyst sier at han blir kvalm av meg!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 17:45, skrev MaxCPU:

Naa tror jeg vi skal roe'n ned her du. ? -Deg og den kvalmen din kan vi klare oss uten! Jeg har selv baade PS2 og Xbox og synes begge deler er helt konge! Spill som Rallisport Challange, Halo, Project Gotham Racing, Colin McRea 3 osv. er raatt! Men det er f a e n meg ogsaa GTA VC! Saa i mine oene er du egentlig bare en liten missunnelig idiot som ikke har raad til PS2 og GTA VC og derfor liker aa prate om ting du ikke vet noenting om! Saa derfor tar jeg meg friheten til aa snu spoersmaalet! - Hva f a e n feiler det DEG?! J'vla idiot! Finn deg noe bedre aa gjoere.. Komme hjem til meg og lage middag feks?! Den jobben gikk nemlig til ******* i dag... Men saa er jeg jo ikke skapt til det heller.. (les homser og kvinneer)
:grin:

PS. Moderator har ingengrunn til aa utestenge meg for aa slenge dritt om en fyr som aapenlyst sier at han blir kvalm av meg!

Nå er ikke jeg moderator her, men du er jo ikke veldig mye bedre selv da. Jeg har slengt endel dritt her på forumet selv. Det er så mange håpløse personer her, at man blir deprimert av mindre. Men jeg har funnet ut at det mest effektive er å hogge ned på argumentene i stedet. Da holder de ofte kjeft. Og hvis de er så dumme at de fortsetter (les El_Polla/Evil_Snowman) så gjør de jo bare seg selv til latter.

Lenke til kommentar

Jeg velger ikke å kommentere noe av drittkastingen som foregår her, men uansett om IAMNOTANIDIOT har rett eller galt så er jo problemet uansett krystallklart.

Utgiverne (skal ikke nevne navn)har hatt en økende tendens de siste årene, spesielt innen pc industrien, til å utgi spill alt for tidlig. Dette henger tett sammen med kommersielle mål om å selge mest mulig, med høyest mulig profitt. Når spill som er ekstremt buggy eksempelvis; Pool of radiance 2. allikevel selger ekstremt bra, og ikke er verdt en dritt pga bugs, så mener jeg at vi blir lurt av en kynisk og profittkåt spillindustri. Det er greit å lage patcher for å fikse noen av problemene, men fundementale feil i gameplayet er verre å rette opp. Blir mest forbanna når jeg ser patcher som allerede blir gitt ut på internett 2 UKER etter spillet er i butikkene! Alle kjøpere burde bli mer kritisk og spill som inneholder grove feil i gameplayet burde vært å anse som ødelagte vare i henhold til kjøpsloven.

Lenke til kommentar

Enig med flikk. Se på Neverwinter Nights eller Black & White. Store titler fulle av bugs. Sånn er det med veldig mange PC titler. Mange kunne jo ikke starte spilla engang på flere måneder - selv på standard hardware med formatert harddisk og nyinstallert Windows.

Hva gjør man hvis man ikke har internet da? Det går ikke an å selge noe som ikke virker. De burde bruke mindre penger på å hype seg selv, og mer på å gjøre ferdig spillet.

It's greed I tell you! Greeeed!!!

Lenke til kommentar

Når jeg hører om LOTR: the two towers blir jeg bare sørgelig. En lisens skulle kanskje egentlig betydd at spillet skulle leve opp til andre medium, og gjort forståelsen av dette universet større. Istedenfor betyr bare lord of the rings lisensen som Vivendi har fått, at de får noen kroner ekstra i lommeboka. Personlig vil jeg aldri komme i nærheten av spill som er så uferdige. Selv når Doom3 kommer ut så vil jeg lese reviews først. Ja det er sykt, men tilliten til spillindustrien er ikke basert på julenisseprinsippet hos meg. Det nytter å være kritisk!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg digger GTA:VC, og mener at det er et av de beste spillene jeg har spilt(Det at man kan cruise rundt på motorsykkel til "Billy Jean" og "You've got another thing coming" gjør det etter min mening mye gøyere enn GTA3).

Men... de som ikke har opplevd noen sinnsykt irriterende bugs eller regelrette crash er utrolig heldige.

Jeg har også sett en god del omtaler av spillet hvor det nevnes at det har betydelig flere bugs enn GTA3, blant annet EDGE og gamesTM.

Grunnen til at flere og flere spill kommer med bugs er enkelt og greit at spill blir mer og mer krevende å lage.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når jeg starter opp GTA-VC så har det problemer med loading timen det hakker eller det mangler musikk i bilene og så klikker spillet etter en liten stund... og det er ikke en jævla skrape eller en lyte på cd,n Cd,n er så clean at det ser ut som det har kommet rett fra cd trykkeriet!

HVA ER DET SOM SKJER ??? :evil::evil::evil::evil:

Blir litt pissed... sånne ting skal det være forsikra imot når de slipper konsollspill spesielt når det ikke går ann og patche det!

:grumpy:

Lenke til kommentar
Om ikkje nivået på språkbruk og høflighet stig enormt etter min post i denne tråden, vil utestengingar verte teke i bruk. Advarsel først og fremst til evil_snowman, dette er ikkje oppførsel som me kjem til å godta frå deg (eller andre) i framtida.

greit sjef.

Lenke til kommentar
Nå har jeg brukt mange timer på spillet, og jeg må si at alt ikke bare er glitter og stas i en verden med neonlys og pastellfarger. GTA VC er fullt at bugs og feil som dreper mye av gameplayet. Jeg er forundret, over at ingen anmeldere har sagt noe om dette før. Og bare for å avkrefte det med en gang. Dette er ikke et forsøk på å slenge dritt til dere som har PS2. Jeg er en stor fan av GTA 3 til tross for at det spillet også var plaget med en del problemer. Men det gikk ikke ut over gameplayet i den grad som det har gjrort i VC. Jeg skal her komme inn på alle de problemene jeg har kommet bort i, og for å si det sånn: DETTE SKAL IKKE SKJE I ET KONSOLLSPILL!

Av og til når jeg løper så mister Tommy 3 helsepoeng uten noen som helst grunn. Og når jeg eskorterer enkelte personer, så klarer de ikke å finne dørene, de blir sittende fast i veggen eller enda verre; de dør av samme uforklarlige helseproblem som Tommy lider av. Politi på bakken vil enkelte ganger ta meg, til tross for at jeg befinner meg i et helikopter 150 meter over dem. Pistoler nekter enkelte ganger å fyre av. Dødsanimasjonen spilles av, uten at noen kule har forlatt pistolen.

Biler forlater garasjen, uten grunn, noe som er svært frustrerende når man har funnet drømmebilen. Cutscenes er også årsak til at biler forsvinner, sånn at du står igjen uten noe fremkomstmiddel. Dette har faktisk skjedd under et oppdrag med in-game film. Resultatet ble at jeg ikke kom meg unna, og ble dermed tatt. MISSION FAILURE!

Kanskje verst av alt er at fienden ikke bare ser deg hvor enn du er, men de er også flinke til å skyte deg gjennom solide vegger. Objekter kan være et fint skjulested det ene minuttet, og den rene dødsfellen det andre. Fienden går blindt til angrep på deg, stikker pistolen gjennom solid stål, og dreper deg.

GTA 3 hadde også en del bugs, som jeg sa. Men ingen av dem påvirket gameplayet på den måten GTA VC gjør. Mission failure er ofte et resultat av bugs, og ikke mine ferdigheter. Dette gjør at frustrasjonsnivået stiger opp i himmelen. Jeg har sett meg så forbasket lei på halvferdige spill til PC, og når jeg da møter herr halvferdig på min PS2, så kan jeg ikke annet enn å bli forbannet. Dette er et spill som er rushet til de grader for å rekke julesalget, og viser bare hva slags folk Sony og Rockstar egentlig er. Man lager ikke et skikkelig spill på under ett år. Og hvis dette blir Game of the Year, ja da er det et bevis på at hele denne spillbransjen er korrupt.  

Det faktum at ingen spillanmeldere har snakket om dette, underbygger bare min mistanke om at de er godt betalt for å rose et spill opp i skyene.  

Mitt klare råd er følgende: HOLD DEG BORTE FRA DETTE HALVFERDIGE SPILLET. Det er den eneste måten produsentene kanskje tenker seg om, og fullfører bugtestingen. Jeg er ***** lei av å være betatester, og enda verre, jeg betaler ikke 600,- for å gjøre den jobben.  

Men kjenner jeg dere rett. Dere kommer vel til å slenge litt dritt til meg, når jeg går til angrep på deres hellige ku.  

Jeg går i allefall til BOIKOTT av Sony og Rockstar!

Jeg er så enig som man kan bli, jeg ble også lurt til å kjøpe dette spillet pga alle de brae anmeldelsene osv, men når jeg fikk det var det så mange bugs som herpet spillet at jeg ikke gadd å spille det mer. Solgte det til lillebroren min og gikk tilbake til pcen... Faen! Det spille som kunne blitt så bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...