Gå til innhold

GTA Vice City er fullt av bugs og feil!

IAMNOTANIDIOT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, fikk spillet i posten i dag! har spillt det en 4-5 timer så langt, og har ikke funnet noen feil. Eneste "feilen" jeg syntes var at grafikken var så jævli "blurry/alt for smooth", men fant ut at en kunne slå av "traces" option'en i video-options, og da ble bildet utrolig mye skarpere og bedre :smile: - så det var jo ikke en feil.. bare en funksjon jeg personlig ikke likte.

ellers må jeg bare si at dette er et KONGE SPILL!!! GTA3 er sjipt i forhold! snakk om forbedringer, snakk om konge fargebruk, skikkelig 80-stil, perfekt, digg, hærlig! :grin: konge og cruise med r-sykkeln eller choppern på bakhjulet.. weeheee :grin:

Lenke til kommentar

Har ikke giddet å lese alt ferdig her, men for guds skyld hold kjeft! Jeg har ikke vice city og heller ikke en ps2, men dere omtaler vc som det er det eneste gode spillet i verden! Så når en person kommer over bugs og vil fortelle dette til andre kaller dere han en "xbox fanboy" ? Hva **** feiler det dere? Det dere sier er at ps2 er den eneste og beste konsollen og der er vc det eneste og beste spillet. Det som gjør meg mest irritert er at ingen av dere har skjønt at hver av konsollene har sine ekslusive spill, skal jeg helt uten videre begynne å klage at xbox har halo og gamecube har mario? Jeg blir faktisk kvalm av dere. En ting til som gjelder dere alle, diskuter på en normal måte, ikke lag stereotyper av andre, ikke kall dem idioter fordi de ikke har samme synspunkt som dere og for guds skyld ikke blånekt på ting. Jeg vet ikke om det er bugs i vc eller ikke, men jeg er ikke interessert i ps2 og venter heller på enten vc til pc eller gta4 til pc.

Lenke til kommentar

Vel, da har jeg spillt Vice City i ca. 12-15 timer sammenlagt :grin: - og kan ikke si noe annet enn at dette er et helt SINNSYKT stilig spill! grafikken, fargene og spesielt musikken er bare så utrolig digg satt sammen at det er helt utrolig! anbefales på det varmeste og det sterkeste!

Og, vel, på de 12-15 timene (har ikke fulgt helt med) så har jeg fortsatt ikke funnet noen spesielle bugs. Faktisk ingen bugs i det heletatt. Nå er jeg vel ikke en "bug-hunter", men jeg spiller spill på vanlig måte slik som alle andre (?) gjør. Eneste som jeg syntes var irriterende, som jeg sa tidligere, var at grafikken var altfor smooth og klissete for meg, men det løste seg når jeg ikke inn i video-options og slo av "trails" funksjonen - grafikken ble mye mye mer skarpere og finere da, samt at fargene og teksturene og alt ble bedre - mindre klissete/smooth liksom.

så til personen som klagde så forjævli over bugs og feil og at han skulle boikotte Sony og Rockstar for det, vel.. det kan jeg ikke skjønne. enten bruker du muligens en modda PS2 med en gammel/buggy modchip, noen form for cheats (GameShark o.l.), eller at du har fått en tidlig versjon/build (nå har jo ikke VC vært på markedet så lenge slik at det burde jo ikke være forskjellige builds allerede.. GT3 har jo f.eks. 10 forskjellige builds, men så har jo det vært på markedet endel lengre).

Anbefaler deg derfor for og evt. prøve og bytte spillet, eller og kutte ut og bruke cheats, eller prøve spillet på en PS2 som ikke er modda, eller som har en ordentlig modchip som evt. er ordentlig montert.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-17 19:32, skrev Bralt:

Hvor finner jeg video-options?

altså, mens du er i spillet, trykket du på "start" knappen, så velger du "display" og så velger du "trails" og forandrer det slik at det står "OFF" der - så trykker du på trekant-knappen 2 ganger, og sammenligner :smile:

Lenke til kommentar

Dette innlegget er basert på egne erfaringer, og ikke ment som noen form for pekepinn for andre gamere. Dette er MINE erfaringer og gjelder de ikke for evil_snowman så beklager jeg dette på det aller dypeste... :wink:

Først av alt; - GTA3 og GTA VC er klassespill. Gameplayet blir veldig sjeldent kjedelig, og er som oftest SÆRDELES underholdene. Spillene blir også etter min mening oppfattet som veldig store og omfattende. Er det derfor noen bugs sånn rent grafikk-messig, så bryr jeg meg ikke så veldig om det. Det skal litt til å teste alle slags stunt som er mulig i dette spillet.

I Vice City kan jeg bekrefte følgende:

Jeg opplever fra tid til annen at biler som jeg omsider har skaffet meg forsvinner i cutscenes, men jeg tar heldigvis ikke det så tungt. :smile:

Jeg har tilgode å bli skutt gjennom vegger, men det er vel ikke så rart, da jeg kan gå på vann! (Skjedde en gang da jeg ble testet i racerbåt-kjøring ala Cohones.

Det som imidlertid er mest skuffende med Vice City, er AI'en. Politiet kan enten være helt rabiate, eller totalt hjernedøde. Hvis jeg kliner ei stakkars gammel dame utover fortauet med en Cuban Hermes, står bare politiet og funderer over smultring-prisene. Blåser jeg derimot hodet av en eller annen dude på et øde sted, er jeg omringet av purk iløpet av 10-15 sek. (Veeeeldig sannsynlig...) :roll:

Det morsomste er uansett å ta med seg et skikkelig maskingevær inn på Malibu (klubben der hvor engelskmannen holder til) og stille seg på motsatt side av scenen og dansegulvet. Der kan du knerte en etter en med dette enorme maskingeværet uten at en eneste person på dansegulvet syntes noe om det. Du blir litt plaget av to vakter, men etter ca. 30-40 sek. ligger hele dansegulvet fullt av lik. Det er DA det er snakk om AI; ikke en eneste person tar beina på nakken og springer... Koselig med en massemorder som dansepartner... :lol:

Selv om spillet har sine feil, må jeg ærlig innrømme at jeg ikke bryr meg noe særlig. Jeg liker heller ikke være offer for halvferdige spill av firmaer som tenker mer på julesalg enn kvalitetsprodukter. Men jeg føler uansett at Rockstar har gjort en veldig god jobb, og ligger mye høyere på listen min enn f.eks. EA Sports og FIFA 2003 som var en ren katastrofe rent spillmessig. Drøsser av bugs og mangel på en rekke viktige funksjoner. Jeg håper hele den fotballspillende gamer-verdenen velger Pro Evolution Soccer 2 og ikke FIFA2003 eller TIF2003, da disse rett og slett ikke holder mål på det eneste som betyr noe; -gameplay.

Det var nå mine tanker.

Om jeg anbefaler GTA Vice City? Selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Det som er så typisk i slike tråder at han han som starter en slik tråd aldri har skrevet noenting i formumet før. Har man 100 -->flere tusen meldinger øker troverdigheten også.

Hvis denne IAMNOTANIDIOT har spilt ps2 lenge og testet mange spill så er det litt merkelig at han aldri har vært hær inne før...

Selvfølgelig er det synd han sliter, men det kan faktisk være problemer med minneskort, dårlig mod-chip osv.

Jeg hadde testet spillet på en anne PS2 osv.

For ingen spill skal ha slike feil som IAMNOTANIDIOT beskriver. (Og heldigvis er det ikke så mange som har de problemene som IAMNOTANIDOIT)

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er delvis skuffet over reaksjonene på mitt opprinnelige innlegg her. Vel, så var det mitt første innlegg her, men det betyr vel ikke nødvendigvis at jeg har null i troverdighet. Jeg synes heller det er andre personer her, med flere hundre innlegg, som i langt større grad burde tenke over sin troverdighet. Jeg har delt MINE erfaringer med dere, og folk trenger ikke nødvendigvis å ha opplevd det samme som meg (selvom jeg tror dere kommer til å oppleve samtlige av de problemene jeg har hatt).

Etter at en del her har skrevet inn, så er det flere enn meg som har kommet over en del bugs. Men det er åpenbart at ikke alle plages like mye som meg. De feilene jeg har oppdaget er ikke et resultat av cheats eller bruk av modchip. Jeg kom over de første feilene ca etter 2 timer med gameplay.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tror de fleste her (med evne til å se ting nøytralt) vil oppdage at det er ting som er galt med dette spillet. Dette er ting som utviklerene helt klart kunne ha rettet opp, hvis de hadde tatt seg tid.

Lenke til kommentar

Alle har krav på å ha forskjellige meninger om et spill. Om IAMNOTANIDIOT synes at gta3:vc er fullt av feil, så må jo det være helt ok. Om dette "skremmer" folk fra å kjøpe spillet, tviler jeg på uansett. Jeg hadde nok kjøpt Vice City hvis jeg hadde hatt en PS2 på grunn av alle de glimrende review`ene, og alle meninger teller jo like mye så lenge det ikke grunner i fanatisme og urimelighet.... :smile:

Lenke til kommentar

da det er vanskelig å lage et spill uten bugs vil alle spill ha noen av dem

de ai problemene dere skriver om har jeg ikke opplevd ( har spilt det i 10min)

skikkelig tøft spill

gleder meg til det kommer på pc

men et konsol spill skal ikke ha så mange bugs som er skrevet om her

og la selv merke til mens jeg spilte at cd rommen bråkte mye mens spillet gikk

dette er på en ps2 uten modchip eller koder i vc

Lenke til kommentar

Dessuten; Bugs i KONSOLLspill er helt uakseptabelt.

Dette er som å betale for 1 kg epler, og når du kommer hjem så finner du ut at epla er råtten på innsiden...

PC spill har jo faktisk muligheten til å rette spilla opp gjennom patches, selv om dette er i grenseland for hva som er akseptabelt siden det forutsetter en internett tilgang som ikke alle har.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 18:51, skrev IAMNOTANIDIOT:

Jeg må si at jeg er delvis skuffet over reaksjonene på mitt opprinnelige innlegg her. Vel, så var det mitt første innlegg her, men det betyr vel ikke nødvendigvis at jeg har null i troverdighet. Jeg synes heller det er andre personer her, med flere hundre innlegg, som i langt større grad burde tenke over sin troverdighet. Jeg har delt MINE erfaringer med dere, og folk trenger ikke nødvendigvis å ha opplevd det samme som meg (selvom jeg tror dere kommer til å oppleve samtlige av de problemene jeg har hatt).

Etter at en del her har skrevet inn, så er det flere enn meg som har kommet over en del bugs. Men det er åpenbart at ikke alle plages like mye som meg. De feilene jeg har oppdaget er ikke et resultat av cheats eller bruk av modchip. Jeg kom over de første feilene ca etter 2 timer med gameplay.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tror de fleste her (med evne til å se ting nøytralt) vil oppdage at det er ting som er galt med dette spillet. Dette er ting som utviklerene helt klart kunne ha rettet opp, hvis de hadde tatt seg tid.

når du har skrevet bare 1 post så har du nok desverre 0 i troverdighet, ville du stolt på en vilt fremmed som snakket tull om xbox eller ps2 like mye som du ville stolt på din beste venn?

helt iorden du deler erfaringer, det er det vi har forums til. men du sitter og syter og klager og sier spillet er halvferdig og fullt av bugs og slikt, noe det ikke er. kan godt være du sitter og sliter med bugs men er det ikke tenkelig at feilen ligger ett annet sted enn i spillet? eneste "buggen" jeg har merket er at bilen din forsvinner før noen oppdrag, og siden det er veldig vanskelig og finne en bil i dette spillet så synes jeg at dette spillet er halvferdig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 20:27, skrev evil_snowman:

når du har skrevet bare 1 post så har du nok desverre 0 i troverdighet, ville du stolt på en vilt fremmed som snakket tull om xbox eller ps2 like mye som du ville stolt på din beste venn?

helt iorden du deler erfaringer, det er det vi har forums til. men du sitter og syter og klager og sier spillet er halvferdig og fullt av bugs og slikt, noe det ikke er. kan godt være du sitter og sliter med bugs men er det ikke tenkelig at feilen ligger ett annet sted enn i spillet? eneste "buggen" jeg har merket er at bilen din forsvinner før noen oppdrag, og siden det er veldig vanskelig og finne en bil i dette spillet så synes jeg at dette spillet er halvferdig.

Ok, han har kanskje null i troverdighet, når han ikke har skrevet noe her før, men da har vel du -100, hvis det setter ting mer i perspektiv.

Det som er oppsiktsvekkende her, er at vi har et konsollspill (en AAA tittel) hvor det rapporteres om så mange feil, at man hadde planlagt en patch hvis det var PC-tittel. Nå skal ikke jeg si så mye, siden jeg ennå ikke har fått tid til å teste det, men etter det jeg hører her (og andre steder) så kan man begynne å lure på om spillet har blitt litt vel rushet. Når det tar så kort tid å finne bugs i et spill, så sier det litt om betatestingen - den har åpenbart blitt overlatt til oss.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 23:15, skrev Jc-g:

Quote:

Den 2002-11-18 20:27, skrev evil_snowman:

Ok, han har kanskje null i troverdighet, når han ikke har skrevet noe her før, men da har vel du -100, hvis det setter ting mer i perspektiv.

Det som er oppsiktsvekkende her, er at vi har et konsollspill (en AAA tittel) hvor det rapporteres om så mange feil, at man hadde planlagt en patch hvis det var PC-tittel. Nå skal ikke jeg si så mye, siden jeg ennå ikke har fått tid til å teste det, men etter det jeg hører her (og andre steder) så kan man begynne å lure på om spillet har blitt litt vel rushet. Når det tar så kort tid å finne bugs i et spill, så sier det litt om betatestingen - den har åpenbart blitt overlatt til oss.

Det er jo rimelig råttent å betale 500 kr for å betateste ihvertfall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...