IAMNOTANIDIOT Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Nå har jeg brukt mange timer på spillet, og jeg må si at alt ikke bare er glitter og stas i en verden med neonlys og pastellfarger. GTA VC er fullt at bugs og feil som dreper mye av gameplayet. Jeg er forundret, over at ingen anmeldere har sagt noe om dette før. Og bare for å avkrefte det med en gang. Dette er ikke et forsøk på å slenge dritt til dere som har PS2. Jeg er en stor fan av GTA 3 til tross for at det spillet også var plaget med en del problemer. Men det gikk ikke ut over gameplayet i den grad som det har gjrort i VC. Jeg skal her komme inn på alle de problemene jeg har kommet bort i, og for å si det sånn: DETTE SKAL IKKE SKJE I ET KONSOLLSPILL! Av og til når jeg løper så mister Tommy 3 helsepoeng uten noen som helst grunn. Og når jeg eskorterer enkelte personer, så klarer de ikke å finne dørene, de blir sittende fast i veggen eller enda verre; de dør av samme uforklarlige helseproblem som Tommy lider av. Politi på bakken vil enkelte ganger ta meg, til tross for at jeg befinner meg i et helikopter 150 meter over dem. Pistoler nekter enkelte ganger å fyre av. Dødsanimasjonen spilles av, uten at noen kule har forlatt pistolen. Biler forlater garasjen, uten grunn, noe som er svært frustrerende når man har funnet drømmebilen. Cutscenes er også årsak til at biler forsvinner, sånn at du står igjen uten noe fremkomstmiddel. Dette har faktisk skjedd under et oppdrag med in-game film. Resultatet ble at jeg ikke kom meg unna, og ble dermed tatt. MISSION FAILURE! Kanskje verst av alt er at fienden ikke bare ser deg hvor enn du er, men de er også flinke til å skyte deg gjennom solide vegger. Objekter kan være et fint skjulested det ene minuttet, og den rene dødsfellen det andre. Fienden går blindt til angrep på deg, stikker pistolen gjennom solid stål, og dreper deg. GTA 3 hadde også en del bugs, som jeg sa. Men ingen av dem påvirket gameplayet på den måten GTA VC gjør. Mission failure er ofte et resultat av bugs, og ikke mine ferdigheter. Dette gjør at frustrasjonsnivået stiger opp i himmelen. Jeg har sett meg så forbasket lei på halvferdige spill til PC, og når jeg da møter herr halvferdig på min PS2, så kan jeg ikke annet enn å bli forbannet. Dette er et spill som er rushet til de grader for å rekke julesalget, og viser bare hva slags folk Sony og Rockstar egentlig er. Man lager ikke et skikkelig spill på under ett år. Og hvis dette blir Game of the Year, ja da er det et bevis på at hele denne spillbransjen er korrupt. Det faktum at ingen spillanmeldere har snakket om dette, underbygger bare min mistanke om at de er godt betalt for å rose et spill opp i skyene. Mitt klare råd er følgende: HOLD DEG BORTE FRA DETTE HALVFERDIGE SPILLET. Det er den eneste måten produsentene kanskje tenker seg om, og fullfører bugtestingen. Jeg er ***** lei av å være betatester, og enda verre, jeg betaler ikke 600,- for å gjøre den jobben. Men kjenner jeg dere rett. Dere kommer vel til å slenge litt dritt til meg, når jeg går til angrep på deres hellige ku. Jeg går i allefall til BOIKOTT av Sony og Rockstar! Lenke til kommentar
bertie Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 begynner å lure jeg også. når FIFA 2003 hakker... dvs. at dvd'en spinner som et lite h****** mens man spiller. Det virker lite gjennomført, og veldig "rushet" ferdig for at ikke andre spill skal "stjele" markedsandeler. Bedre å vente en måned enn å få et buggy spill syns nå jeg. Er også veldig fornøyd med PS2, hvertfall har vært, men når fler og fler spill har flere og flere bugs er det irriterende... bertie Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 jeg tror deg ikke, jeg har spilt det mye og ingen bugs har kommer, samme gjelder 2 andre jeg kjenner som har gta vice city. jeg tipper du har brukt cheats, for det fucker jo opp hele greiene. hvis ikke bør du klage, for du har nok vært veldig uheldig, det er ikke bugs i min versjon. Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Quote: Den 2002-11-14 20:44, skrev evil_snowman:jeg tror deg ikke, jeg har spilt det mye og ingen bugs har kommer, samme gjelder 2 andre jeg kjenner som har gta vice city. jeg tipper du har brukt cheats, for det fucker jo opp hele greiene. hvis ikke bør du klage, for du har nok vært veldig uheldig, det er ikke bugs i min versjon. For *******, El_Polla/Evil_sowman, du er jo den største GTA/PS2 fanboyen på denne siden av universet, så når du uttaler deg om dette så kan man jo ikke forvente annet. Tror du han finner på alt dette her? Tror ikke han hadde giddet å bruke så mye tid på å skrive et innlegg, hvis alt bare var jug. Og en annen ting: sier det ikke litt om kvaliteten til et spill hvis alt blir fucket opp av å bruke cheats. Det må være det dummeste jeg har hørt. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 kjenner flere (4-5stk) som har GTA: Vice City, og ingen har funnet noen bugs i det, faktisk. Og og si at hele spillbransjen er korrupt og betalt for og rose spillet opp i skyene er jo rimelig naivt - i og med at dette spillet ikke hadde trengt noe reklame i det heletatt, uansett om det hadde vært fullt av bugs - så hadde det solgt som varmt hvetebrød anyways. Får mitt eksemplar på lørdag/mandag - kan jo rapportere litt uti neste uke hvordan det går - og om jeg har funnet noen nevnverdige bugs. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Har hatt Vice City siden 8 Nov klokka 11, og har heller ikke hatt noen problemer med det... Lenke til kommentar
IAMNOTANIDIOT Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Quote: Den 2002-11-14 20:56, skrev bidz:kjenner flere (4-5stk) som har GTA: Vice City, og ingen har funnet noen bugs i det, faktisk. Og og si at hele spillbransjen er korrupt og betalt for og rose spillet opp i skyene er jo rimelig naivt - i og med at dette spillet ikke hadde trengt noe reklame i det heletatt, uansett om det hadde vært fullt av bugs - så hadde det solgt som varmt hvetebrød anyways.Får mitt eksemplar på lørdag/mandag - kan jo rapportere litt uti neste uke hvordan det går - og om jeg har funnet noen nevnverdige bugs. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Quote: Den 2002-11-14 20:53, skrev Jc-g: Quote: Den 2002-11-14 20:44, skrev evil_snowman: jeg tror deg ikke, jeg har spilt det mye og ingen bugs har kommer, samme gjelder 2 andre jeg kjenner som har gta vice city. jeg tipper du har brukt cheats, for det fucker jo opp hele greiene. hvis ikke bør du klage, for du har nok vært veldig uheldig, det er ikke bugs i min versjon. For *******, El_Polla/Evil_sowman, du er jo den største GTA/PS2 fanboyen på denne siden av universet, så når du uttaler deg om dette så kan man jo ikke forvente annet. Tror du han finner på alt dette her? Tror ikke han hadde giddet å bruke så mye tid på å skrive et innlegg, hvis alt bare var jug. Og en annen ting: sier det ikke litt om kvaliteten til et spill hvis alt blir fucket opp av å bruke cheats. Det må være det dummeste jeg har hørt. rolig nå jc-q. jeg er ikke ps2 fanboy, jeg er ps2spill fanboy. ps2 spillene eier. han har cheatet eller så snakker han bullshit, jeg og de jeg kjenner som har gta vice city har ikke merket noen bugs enda, men det er da kjent at gta3 og vice city ikke skal cheates i, står jo på de fleste stedene der det er cheats. om det sier noe om kvaliteten? jeg synes det er positivt at du ikke kan lagre etter å ha cheatets, jeg hater det. Lenke til kommentar
nordlending Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 i GTAIII kunne man bruke flammekaster gjennom veggen i garasjen på tredje øya..... ekke det e bug så vet ikke jeg hva en bug er.... 3 hadde dritt a.i Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 når noen kaller seg IAMNOTANIDIOT og dette er den første posten han skriver så går jeg utifra de aller fleste skjønner dette er bullshit ifra en som sikkert ikke har spillet engang. Lenke til kommentar
Gojira Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Eller kanskje han er fan og vil ha det, men ikke har penger? Eller at det var utsolgt og fikk ikke kjøpt? Jaja, fikk mitt GTA:VC idag, fra selveste yeees.com (betalte 355,- totalt) er veldig fornøyd med det... har ikke spilt det så mye enda siden noen kamerater arrangerte filmkveld...) Lenke til kommentar
IAMNOTANIDIOT Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Så det er åpenbart noen her som ikke tror meg. Det er ikke så mye jeg kan gjøre med det. Jeg har vært i kontakt med flere andre, på andre sider, og har fått langt mer forståelse der. Det er faktisk fler enn meg som har oppdaget at det er noe seriøst galt med dette spillet. Dette er fra noen andre personer på et amerikansk forum: Quote: The weirdest thing that happened to me was with a speedboat. I screwed up a mission from Diaz and I still had the boat. After joyriding in the boat, I hit a dock and tipped the boat upside down. "Oh, great" I thought, "I'm going to drown!" Nope. Okay, the boat upside down and its going to blow up eventually. Nada. Cool, now I can drive around in this upside-down speedboat. Drive, drive, drive. Okay, I'm going to drown getting out the boat. I pull up to a dock, hit the key to get out, expecting to drown. I end up standing on top of the boat hull. I then jump to the dock and walk away. The thing I regret is not trying to get back in the boat. Quote: My weirdest moment was in the Copland mission. I lured a policeman into thegarage and the garage door shut with another officer on the outside tryingto get in. The door then opened, the officer on the outside disappeared andLance and Tommy were both dressed in police uniforms.Beck Quote: Funny stuff with the Crazy Taxi minigame: If you steal a taxi and then activate the minigame, then sometimes your first customer is the taxi driver, who has conveniently forgotten about the whole situation... <8*) Maybe a glitch here?* Speaking of glitches: I once flipped a car at the beach. I tried to get Tommy out of there, but Tommy (that's the game character) somehow got stuck in the sand trying to get out of the car, which of course lead to an instant death. Moral of the story: Don't flip cars on the beach. Quote: I remember reading about glitches with the sound. I'm about 30%complete and all of the sudden I noticed that there are NO voice soundsfrom ANY of the Peds or Police. I have tried to reload to my last savedspot about 4x's, and still no voices. I fear that I accidentally savedthe game after I realized the problem. Someone please tell me that Idon't have to restart the game entirely. What in the hell can I do?Please respond ASAP as I'm anxious to resolve this, but playing the gamew/o any vox is not an option. Damn it!The Insistor Quote: You'd assume that Vice City would be less buggy than GTA3, but then you'd be wrong. Maybe it's just me, but I've noticed a considerably greater amount of glitches. For the most part, they don't hamper the gameplay much -- camera twitches, cars getting stuck, weird rendering problems. There are, however, a number of "what the fuck?" moments. I've had Vice City lock up on me once already (after failing a rampage, the screen turned white with green "Rampage failed" text. Never recovered. Had to reboot.) And during a failed stunt, I was magically teleported a couple of miles. Once I finally made my way back to the crash site, I saw my cycle embeded into the ground. It seems like crashing on your cycle around walled areas tends to cause certain glitchy teleports. I've had it happen a couple of times, but never as severe as the above time. Quote: Well, maybe not, but I have found a rather annoying glitch. About 75% of the time I sprint in the game, dude jerks like he just fell, and I lose 5-15 health points. This even happens on perfectly flat grass, streets, whatever. I must've failed at least 5 or 6 missions by losing my last bit of health running away from cops. Very, very irritating. Quote: some stupid glitches in the game make the game disappointing in some ways. Like when flying the plane, you can't land on most roofs, you fall through and get stuck. All the enterances to "blue hell" the underworld of vice city where everything is blue and inside out. Det er trist at dere har så lite tiltro til folk. Hvorfor skulle jeg egentlig lyve om dette her. Jeg har betalt 600 fordømte kroner for dette spillet, er egentlig ganske fortvilet over dette her. At dere da er så barnslige at dere ikke tar meg på alvor, ja det vitner om at jeg har med barn å gjøre. [ Denne Melding var redigert av: IAMNOTANIDIOT på 2002-11-15 01:38 ] Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg har hatt GTA: Vice City siden fredag 8 November, og har spillt som en gal ved anledningene jeg har hatt. Jeg skal innrømme at det er noen bugs her og der, men ikke noe mer enn i GTA3. Og jeg har aldri møtt på mange av bugsene han prater om. På flere timers spilling har en bil forsvunnet fra garasjen én gang, skyting gjennom tynne vegger har skjedd noen ganger, men ellers bare mindre ubetydelige bugs. Jeg kan gjette hvorfor du skrev denne posten. Enkelte oppdrag er veldig vanskelige og lange, og enkelte ganger så frustrerende at man kan bli ganske irritert hvis du akkurat ikke klarer det. Jeg tipper det er derfor du har skrevet denne posten, tro meg, det har skjedd med meg også. Særlig på senere oppdrag, men jeg synes ikke Rockstar North har gjort en dårlig jobb for det. Lenke til kommentar
IAMNOTANIDIOT Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Quote: Den 2002-11-15 01:50, skrev XDamage:Jeg har hatt GTA: Vice City siden fredag 8 November, og har spillt som en gal ved anledningene jeg har hatt.Jeg skal innrømme at det er noen bugs her og der, men ikke noe mer enn i GTA3. Og jeg har aldri møtt på mange av bugsene han prater om.På flere timers spilling har en bil forsvunnet fra garasjen én gang, skyting gjennom tynne vegger har skjedd noen ganger, men ellers bare mindre ubetydelige bugs.Jeg kan gjette hvorfor du skrev denne posten. Enkelte oppdrag er veldig vanskelige og lange, og enkelte ganger så frustrerende at man kan bli ganske irritert hvis du akkurat ikke klarer det.Jeg tipper det er derfor du har skrevet denne posten, tro meg, det har skjedd med meg også. Særlig på senere oppdrag, men jeg synes ikke Rockstar North har gjort en dårlig jobb for det. Jeg kan fint takle at et spill er vanskelig. Det bør det jo også være, men det blir for dumt når du dør fordi du løper bortover gaten, eller fordi bilen ble borte under en cutscene. Da mener jeg at jeg har rett til å si at Rockstar har gjort en dårlig jobb, og at julemarkedet helt klart har vært en høyere prioritet enn kvaliteten på selve spillet. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Du må ha vært veldig uheldig med ditt eksemplar... Jeg har hatt spillet siden mandag, og har ikke oppdaget noen bugs som har påvirket gameplayet. Det har vært et par bugs, som f.eks at veien plutselig blir usynlig foran deg, men ikke noe som har gjort at spillet er noe dårlig kjøp, laangt derifra. Lenke til kommentar
scudflip Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Til og med de som forsvarer gta:vc beskriver jo feil her som er ganske hårreisende... I et konsollspill som naturlig nok ikke kan patches så bør det være minst mulig bugs, enten de er alvorlig eller ei. Jeg har vel en 12-15 konsollspill nå tenker jeg, og har aldri vært borti noe særlig bugs. Tenker jeg holder meg unna dette spillet en stund... Ellers så vet jeg at jeg kommer til å mose kontrollern min :/ Veldig synd for gta:vc så sinnsykt kult ut, men jeg vet så godt at jeg personlig ikke takler bugs. Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 En kompis av meg skulle starte spilllet og på introen rett før man kommmer in hang d seg :razz: første gangen han prøvde d Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 iamnotanidiot, er du en idiot du? fordi du sitter dritsur etter å ha tapt en rekke ganger i ett oppdrag og desperat ser etter en syndebukk så trenger du ikke gi folk ett feil bilde av spillet fordet. kanskje du har masse bugs i spillet ditt, men da er du nok ganske alene for dette er første gangen jeg hører om bugs i vice city, gå og klag til butikken og få ett nytt og buggfritt spill eller minnekort men ikke syt innpå her for da tror folk på det du sier. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 selv har jeg ikke spillet men har spilt en del hos en kamerat og ja jeg er dritt lei bugsa.. det er så utrolig dårlig å gi ut et ps2 spill som ikke kan patches opp når det har såpass med bugs... jeg kjenner flere som har kommet borti en del av bugsa selv om jeg ikke kjenner igjen alle han som startet denne tråden skrev. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg har ikke spillt Vice City ennå, men jeg synes det var mye rart som skjedde i GTAIII. Spillet er liksom ikke så "solid" som man skulle ønske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå