Gå til innhold

Total War: mye feil i medieval 2!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvorfor irritere seg så voldsomt over feilene? Jeg skal ikke nekte for at det finnes irriterende feil i M2TW, men ikke heng deg for mye opp i dem, spill spillet, ha det gøy, lev deg inn i verdenen, se på feilene som features, og tenk at det kun er bagateller, bagateller som de flinke gutta hos CA snart vil fikse :)

Lenke til kommentar
spill spillet, ha det gøy, lev deg inn i verdenen, se på feilene som features,  :)

7330756[/snapback]

 

 

FEATURES!?

Takk

Jeg skal tenke på det når en av unitene mine sitter fast! litt på muren, litt i siegetårnet og resten vimser rundt på bakken!!

Endret av lankeveil
Lenke til kommentar

Må si meg delvis enig med The Strategy-player, jeg liker spillet, og prøver mitt beste å overse feilene i spillet så er det til tider vanskelig. Problemene mine så langt er siege AI, fiende AI (jeg kommer med 900, spiller med 60 mans tropper, armoured swordsmen, longbow men, feudal knights osv og de møter opp med Spear Militia og lignende), noen ganger "låser" ai'n til mine soldater seg.

 

Foruten det er det moro, og jeg kommer til å prøve igjen på en høyere vanskelighets grad senere. Men forventer nesten at en patch vil komme å fikse det meste/verste :)

Lenke til kommentar

Jo, men hvorfor skal det være normalt? Er det normalt at en ny bil går i revers når du girer til fjerde?

 

Jeg mener ... dette er i bunn og grunn det samme spillet som Rome, men med litt flere features og fetere grafikk. Ikke misforstå, jeg mener ikke at DET er negativt, men hvorfor i helsike klarte de ikke å luke ut slike feil før release?

 

Når folk sier at det eneste problemet med spillet er fiendens AI ... Vel, dette er ikke et online-spill. Det blir det samme som å si at det eneste som er galt med den nye buksen min er at den bare har ett ben.

 

Jeg er pottesur. Jeg mener spillet er en potensiell klassiker, men akkurat nå er det under middels.

Lenke til kommentar

Er delvis enig med trådstarter, og for meg er det største problemet unit AI. Det er jo nesten umulig å få enhetene til å gjøre det du vil at de skal gjøre. Og her har spillet tatt et stort tilbakesteg fra Rome.

 

Rome var ikke perfekt det heller, men det var bare småting (som å flytte mange units til et område inni i en by om gangen feks.) I Medieval er det mye mer.

Jeg føler meg ikke som den ultimate generalen med full kontroll, jeg føler meg som gjeteren som prøver å holde sånn nogenlunde kontroll over sauene sine.

Lenke til kommentar
når du nevner neste spill i serien, så husker jeg en tråd om hva neste spill kom til å bli i serien etter rome kom, og tror alle ble overasket når de sa at det skulle bli m2:tw. litt oftopic, beklager.

7339251[/snapback]

 

Kommer nok til å bli Rome 2 Total war. Så etter det, m3tw, så r3tw, så m4tw, :hrm:.

 

Men jeg synes ai'ene er helt idiotiske. Jeg går med en hel hær av spydmenn rundt dem og de bryr seg ikke. Assaine er de dummeste jeg noen gang har sett. Homer Simspons uten en kniv hadde klart å drepe generalen hvis han hadde fått vite at han hadde en donut i magen, men de på m2tw klarer å bli bitt av sin egen slange, og innimellom klarer de ikke å drepe generalen, siden det er en rotte under vært eneste JÆVLA seng.

 

Så har vi sabotasjen. Har de tenkt kanskje at det er lurt å kaste fakkelen "INN" i huset og ikke kaste den 180 grader den andre veien? Og hvor tilfeldig er det at en dame ser morderen uansett hvor han er. I en by, :hmm:, det er greit. En hær... ja vell. MEN I ØRKENEN. HVa faen er galt med dem. Midt i ørkenen er det en dame som plutstelig ser morderen, uansett hvor han er (kunne like gjerne vært på mars) og morderen som er tre nanosekunder fra å drepe målet sitt, løper av gårde, inn i en blindvei han gjør bevist og dør.

 

 

Så har vi spionene. Jeg visste ikke at en prinsesse hadde med seg så mye klær, rustning og telt og jeg trodde at spioner gikk alene for det meste :roll: og ikke med en hel hær av units.

 

Jaja, fine FEATURES, :yes:

Lenke til kommentar
Må si meg delvis enig med The Strategy-player, jeg liker spillet, og prøver mitt beste å overse feilene i spillet så er det til tider vanskelig. Problemene mine så langt er siege AI, fiende AI (jeg kommer med 900, spiller med 60 mans tropper, armoured swordsmen, longbow men, feudal knights osv og de møter opp med Spear Militia og lignende), noen ganger "låser" ai'n til mine soldater seg.

 

Foruten det er det moro, og jeg kommer til å prøve igjen på en høyere vanskelighets grad senere. Men forventer nesten at en patch vil komme å fikse det meste/verste :)

7333374[/snapback]

 

 

Du skal ikke kjimpse (?) av spear militia, de er ypperlig til sin jobb. :tease:

Lenke til kommentar

Er ikke Levy Spearmen så godt som identisk med spear militia?

 

Angående feil så har jeg bare opplevd 3 som jeg kommer på.

1. Passiv AI (duh)

2. Skrekkelig lag (<1 FPS) i siege et par ganger

3. AI har noen ganger problemer med å klatre opp stiger (de bare samler seg i en klynge).

 

Hvis disse tre tingene blir fikset i patchen (som jeg så gjerne skulle fått til helga :hmm: ) så vil spillet være kjempemessig for min del.

Lenke til kommentar

Ganske greit spill. Grunnarbeidet er bra, men det mangler en god del på AIen, både for mine egne enheter og fienden generelt. Enhentene mine setter seg fast alt for ofte, og når man taper pga. dette er det vanskelig å ikke la seg irritere. Ellers liker kavaleriet å sanse opp helt rett før de skal charge fiendens rekker og så ri bort til dem i gangfart. Bueskyterne vil heller skyte rett opp i luften slik at pilene faller ned i en stor sirkel rundt fienden enn å skyte rett på dem, selv når fienden står veldig nære. Dette gjelder også armbrøst.

 

Diplomacy er også litt merkelig. Jeg spiller Milano og har aldri gått til krig mot noen. Allikevel har jeg fått dårlig rykte. Jeg har riktignok utslettet alle som har gått til krig mot meg, og i prosessen tatt over det meste av Nord-Europa og Øst-Europa. Jeg har overlegen styrke i forhold til alle de som angriper meg, men når jeg spør om ceasefire nekter de plent, selv om de bare har to-tre byer igjen. Dette skjedde med alle som angrep meg og som jeg innvaderte etterpå, dvs Venezia, Ungarn, Frankrike, Polen og Tyskland. Kanskje fordi de har alliert seg mot meg.

 

Ellers synes jeg at enhetene de forskjellige landene har til rådighet er veldig like. Venter i spenning på en Total Realism mod. Da begynner moroa!

Lenke til kommentar
Er ikke Levy Spearmen så godt som identisk med spear militia?

 

Angående feil så har jeg bare opplevd 3 som jeg kommer på.

1. Passiv AI (duh)

2. Skrekkelig lag (<1 FPS) i siege et par ganger

3. AI har noen ganger problemer med å klatre opp stiger (de bare samler seg i en klynge).

 

Hvis disse tre tingene blir fikset i patchen (som jeg så gjerne skulle fått til helga  :hmm: ) så vil spillet være kjempemessig for min del.

7343982[/snapback]

 

Opplever det samme pluss at emheter ikke tar imot ordte laggen tror jeg er i forbindelse med den klyngen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...