Rezern Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hei Har nå overklokka min x2 4200+ til 2618Mhz(1,470vcore) og RAM til 238Mhz(2,8volt) pluss nforce volt er satt opp til 1,55volt. Denne starter fint opp Windows, men hver gang jeg starter "Toast" eller "Prime " går det ikke mer en 10 min før "BSOD" kommer frem. HTT x3 og FSB 238, dette tilsammen gir en Hyper transport frekvens på 952Mhz. Når jeg går inn i "Central Brain identifier" viser denne at HT "work frequency" er 800Mhz og "max frequency" er 1000Mhz. Betyr dette at jeg må ned justere hastigheten på HT til 800Mhz eller under? Eller må jeg kansje booste volten litt?Hvor langt kan man gå på luft? Eller er det kansje Nforce volt som må justeres?Hvor mye på luft? Håper noen kan hjelpe meg med dette Her er litt info Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) HeiHar nå overklokka min x2 4200+ til 2618Mhz(1,470vcore) og RAM til 238Mhz(2,8volt) pluss nforce volt er satt opp til 1,55volt. Denne starter fint opp Windows, men hver gang jeg starter "Toast" eller "Prime " går det ikke mer en 10 min før "BSOD" kommer frem. HTT x3 og FSB 238, dette tilsammen gir en Hyper transport frekvens på 952Mhz. Når jeg går inn i "Central Brain identifier" viser denne at HT "work frequency" er 800Mhz og "max frequency" er 1000Mhz. Betyr dette at jeg må ned justere hastigheten på HT til 800Mhz eller under? Eller må jeg kansje booste volten litt?Hvor langt kan man gå på luft? Eller er det kansje Nforce volt som må justeres?Hvor mye på luft? 7329792[/snapback] Siden den krasjer i prime og slikt så må noe være ustabilt. HTT kan være over 800mhz, det gjør ingenting. Volten kan du også sette opp, men ikke mer enn nødvendig, og pass på temperaturene. Jeg har en toledo utgave av samme cpu som deg, og har min på 2,8ghz 24/7 og foreløbig maksklokk på 3,1ghz på luft. Kan også være minnet ditt som gjør det, sett ned hastigheten på det litt. hvilket minne har du forresten? Endret 21. november 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Rezern Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 (endret) har dette minnet http://www.ocztechnology.com/products/memo...4mb_gold_gx_xtc Etter det jeg har forstått skal det ikke være noe stort problem og kjøre dette minnet på denne frekvensen men jeg kan prøve og sette det ned og se hva som skjer. *EDIT* Temperaturene er egentlig ikke et problem med tanke på at de ligger på 32-34 på full load på prosessoren og 49-50 på core1, Tcase max er 63*c. *EDIT* Har nå satt minnet tilbake på både frekvens og timings,har satt ned Nforce og HTT volt til standard.Windows starter opp med en vcore på 1.390v men "BSOD" viser seg raskt når jeg starter et krevende program.Satte opp vcore til 1.410 og kunne starte krevende program, men låser etter noen minutter med "Toast" . Men den virker mer stabil nå en med en vcore på 1.470, dette var bare noe jeg ville prøve for og se om jeg kansje hadde satt vcore litt vel høyt og at det var det som forårsaket "BSOD". Men fortsatt forundret over at "BSOD" kommer med alt på std. setting utenom prosessor frekvens og volt Endret 21. november 2006 av Rezern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå