Gå til innhold

Driveranbefaling til X1950XT (Sapphire)

AI

Anbefalte innlegg

Sliter med dårlig ytelse på mitt nye ati kort, prøvd i to pc'er nå samme problemet.

fikk 4500 i3dmark06, har sett mange med over 6000 med 7950GT her. skal ikke være no særlig dårligere mitt vel? :mad:

Endret av AI
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skulle ha nevnt det før, men bedre sist en aldri.... det er bare driveren som fulgte med kortet som virker.

Niet! De nyeste driverne fra DAAMIT har X1950XTX støtte (Catalyst 6.11, jmf. DAAMIT sin hjemmeside).

I tillegg har også Sapphire kommet med driver som er optimalisert for ditt kort, anbefales å teste disse. :cool:

Lenke til kommentar

Kimmik, takk for tipset.

OMG :ohmy: kortet blir jo over 90 c i load da! :dribble:

Dette er det andre kortet etter at jeg RMA det første x1900xt hos komplett... nå ser jeg at skrift og spessielt langs linjer så vibrerer liksom skjermen. Tror det har med varmen å gjøre. Skal jeg prøve og rma dette også, eller er det normalt at det er litt støy når det blir varmt >60 c?

Lenke til kommentar

Har du åpen eller lukket løsning?

Men 90 grader load er altfor varmt ja - kortet tåler det, men at kortet er så varmt over lengre periode stresser kortet og vil påvirke ytelse. Du bør sjekke om viften din sitter korrekt/selv om du benytter default løsning. Hvis det ikke hjelper å "re-essembly" vifta, eventuelt ta på ny goop, kan du ta kontakt med din leverandør.

For enkelthetsskyld:

idle: 50

load: 67-70

er mine temperaturer i lukket løsning :cool:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar
Har du åpen eller lukket løsning?

Men 90 grader load er altfor varmt ja - kortet tåler det, men at kortet er så varmt over lengre periode stresser kortet og vil påvirke ytelse. Du bør sjekke om viften din sitter korrekt/selv om du benytter default løsning. Hvis det ikke hjelper å "re-essembly"  vifta, eventuelt ta på ny goop, kan du ta kontakt med din leverandør.

For enkelthetsskyld:

idle: 50

load: 67-70

er mine temperaturer i lukket løsning  :cool:

7330469[/snapback]

Kjører lukket, men har det i dell nå, er jo ikke vifte i den annet enn cpu som blåser ut bak....

skal se på vifta, har artic silver3 også da :thumbup: går garantien vis jeg skrur av/setter på annen goop? Hjelper det å bruke Sapphire dedikert drivere mht. tempen?

Hele skjermbildet vibrerer/blinker, legger så vidt merke til det på tekst og linjer. tempen er på 70 idle nå.

Endret av AI
Lenke til kommentar

Vel fant ut at jeg hadde glemt å ta vekk dekselet bak pci slotten nedenfor pc-e til kortet. Så lufta fra vifta kom ikke ut fra kabinettet :blush:

Tok av kjøleren nå nettopp og så at det var overflødig med goog, var hard og fløt ut over kantene :thumbdown: Vel vel så jeg smørte på et tynt tynt lag med AC5 og funker bedre nå, har 49 c idle :w00t:

Endret av AI
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...