Howard Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ventelo/Bluecom informerer i dag om økte opp- og nedlastningshastigheter for nye og eksisterende kunder. Les mer Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Gleder meg nå over at jeg har 10000/1000 hjemme i Moss til kr 369 pr mnd Fikk dette tilbudet fordi de ikke kunne levere 20000/1000 som vi hadde bestilt. Uansett godt og se de øker hastigheten for alle andre! Får håpe de er tilbake på rett spor når det gjelder kundeservice og! Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Tja... synes fortsatt at det ville vært bedre med å øke ut-hastighet Slik som det er nå er det ganske elendig. Endret 21. november 2006 av jokab Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 jaja hvem vil ikke ha bedre hastighet ut problemet er at den tekniske platformen adsl klarer ikke å levere så mye mer en 1 mbit ut grunnet utstyret som blir levert til slutt kunde det vi si oss forbrukere og kunder XD nei du får nok hoppe på ett fiber tilbud eller kabel tv tilbud vis det skulle komme men det er hyggelig å se de virkelig gjør en innstats på å holde kunder og i tillegg knytt til seg nye kunder jeg for min del går tilbake til gode gamle trygge telenor. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Oh, ja... visste ikke at det er egentlig så lav begrensning på ut-linje på ADSL. Heldigvis har jeg kabel med 2Mb ut. Venter på fiber... Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Gode nyheter for oss bluecom kunder. noen som vet når hastigheten øker? eller blir dette fortløpende etterhvert som de bygger ut? Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) som sagt all tcp\ip kommunikasjon baseres på trancieve og recieve ren og kjær data kommuikasjon i praksis. (selvsagt så har man osi modelen etc som forklarer dette på ett høyere nivå en hva jeg skrev her) utstyret i sentraler er ofte kraftige en det utstyret som står hos kunde. som også må innholde en sende funksjon. + x meter linje lenge på kobber 0.037 ohm motstand per meter = motstand for signalstyrke = resultatet så det sier seg selv at det begrennser seg ^^ men ja fiber hadde vært konge ! "fjernet en løgn " ble en skrive feil inne i bildet her Endret 21. november 2006 av Evilman Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har heldigvis ikke Ventelo lengre... Drittlinje som gikk ned 30 ganger hver dag... Nå er det fiber 12/12 Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har heldigvis ikke Ventelo lengre...Drittlinje som gikk ned 30 ganger hver dag... Nå er det fiber 12/12 7329657[/snapback] hørtes ut som en skikkelig søndags linje. stor sansynlig het for at du hadde en lang linje lengde med for høy hastighet i forhold til hva modemet klarte å opprettholde av forbindelse + en del tilfeldigheter med støy og lignende på linja Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 står ikke noe om når de nye hastighetene vil tre i kraft, men virker som dette skjer så fort de klarer å få registrert kundene på nye hastigheter... Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ventelo/Bluecom informerer i dag om økte opp- nedlasningshastigheter for nye og eksisterende kunder. Les mer 7329370[/snapback] Hva er opp- nedlasning? Jeg vil helst ha dataene mine fram riktig vei og ikke i laser! M. (opp- og nedlastning, derimot...) Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har heldigvis ikke Ventelo lengre...Drittlinje som gikk ned 30 ganger hver dag... Nå er det fiber 12/12 7329657[/snapback] Fiber = null nedetid Og ingen fare ved tordenvær Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg bestilte nettopp bluecom adsl med bredbåndstelefoni, vi har nettopp fått oss ny leilighet og vi har ikke fasttelefon der. Er jeg nødt å ha montør? Det er en isdn boks der. Lurte oxo på om noen vet hvilken tlf som følger med for 99 kroner. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har heldigvis ikke Ventelo lengre...Drittlinje som gikk ned 30 ganger hver dag... Nå er det fiber 12/12 7329657[/snapback] Har hatt Bluecom nå i nesten 2 år, og den eneste ustabiliteten jeg har opplevd er fra en billig clas ohlson-ruter av ukjent merke. Har hatt nedetid 2 ganger tror jeg, men begge gangene løste alle problemer seg raskt fra deres side, og linja vært oppe i løpet av kort tid. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 som sagt all tcp\ip kommunikasjon baseres på trancieve og recieve ren og kjær data kommuikasjon i praksis. (selvsagt så har man osi modelen etc som forklarer dette på ett høyere nivå en hva jeg skrev her) utstyret i sentraler er ofte kraftige en det utstyret som står hos kunde. som også må innholde en sende funksjon. + x meter linje lenge på kobber 0.037 ohm motstand per meter = motstand for signalstyrke = resultatet så det sier seg selv at det begrennser seg ^^ men ja fiber hadde vært konge ! "fjernet en løgn " ble en skrive feil inne i bildet her 7329650[/snapback] At det er begrenset kapasitet er jo greit nok, men det er jo ingenting med selve kobbere som gjør at man ikke kunne hatt mer upload, jeg håper levrandørene etterhvert får forbedret uploaden ganske kraftig. AtW Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Dette var kjærkomment. Lurer på om jeg skal oppgradere mer? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Pokker! Jeg var helt i ekstase når jeg så overskriften, men så fant jeg ut at min 3200/640 linje ikke får noe bedre utlinje Lenke til kommentar
saxin Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Baah, når vil Tele2 oppgradere sine linjer tro? Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 AtW: Adsl har dårlig med BW og det man gjør med vanlig Adsl v1 er at man velger stor download hastighet framfor upload siden folk flest laster ned som gale og ikke sender hverandre store filer. Med Adsl 2 har de greid å gjøre den asynkrone overføringa med effektiv men likevel har man ikke "ubegrenset" med down eller upload og da har de gjort det samme som tidligere, nemlig mye større down enn upload. Det er jo ikke vanskelig og få stor upload, men da får du ikke stor download heller så du må bare velge mellom adsl, adsl 2 og shdsl via kobber. Tviler på at vi ser noen norske ISP'er med for eks 20/20mbit over kobber tonna: Da har jeg fortsatt kjappere linje enn deg Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 AtW: Adsl har dårlig med BW og det man gjør med vanlig Adsl v1 er at man velger stor download hastighet framfor upload siden folk flest laster ned som gale og ikke sender hverandre store filer. Med Adsl 2 har de greid å gjøre den asynkrone overføringa med effektiv men likevel har man ikke "ubegrenset" med down eller upload og da har de gjort det samme som tidligere, nemlig mye større down enn upload. Det er jo ikke vanskelig og få stor upload, men da får du ikke stor download heller så du må bare velge mellom adsl, adsl 2 og shdsl via kobber. Tviler på at vi ser noen norske ISP'er med for eks 20/20mbit over kobber tonna: Da har jeg fortsatt kjappere linje enn deg 7330181[/snapback] Jeg tror de mest gjør det for å tjene penger, økt upload genererer mer trafikk enn økt download, personlig ville jeg mye heller hatt feks 10/10 enn 20/1 og jeg tror det er mange som deler den oppfatningen. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå