Pilseboben Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 It´s a jungle out there! Jeg skal ha meg et nytt videokamera.... digitalt denne gangen! (er noen år siden sist jeg kjøpte cam !) Men har ikke tenkt å bruke så mye penger på det nå..... men er veldig usikker på om jeg skal gå for et harddisk kamera eller mini DV? har mest lyst på HD, men finner ikke så mye info om kameraene. så jeg lurte på om noen kan hjelpe litt? disse kam. er det jeg lurte på... Sony DCR-SR40E JVC Everio GZ-MG27EY JVC Everio GZ-MG21EY JVC Everio GZ-MG40 eller dette Mini DV cam... Canon MV950 eller noen andre anbefalninger kanskje? håper på noen informative meninger thanx! -Roger Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hvis du på død og liv må ha harddisk (skrevet mye om hvorfor det ikke er anbefalt, søk på forumet så finner du mye info) så bør du ikke velge disse JVC modellene. De har fått mye hard kritikk for uskarpe bilder, blasse farger, mye støy, liten lysfølsomhet osv... I såfall er nok Sony'en det beste valget. Hvis du tar til fornuften ( ) og velger mini-DV, så bør du ikke velge Canon. Da bør du gå for Panasonic, og helst deres billigste 3CCD kamera, GS-180, som er langt overlegen MV950 både når det gjelder bildekvalitet og driftsikkerhet. Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Hvis du på død og liv må ha harddisk (skrevet mye om hvorfor det ikke er anbefalt, søk på forumet så finner du mye info) så bør du ikke velge disse JVC modellene. De har fått mye hard kritikk for uskarpe bilder, blasse farger, mye støy, liten lysfølsomhet osv... I såfall er nok Sony'en det beste valget. Hvis du tar til fornuften ( ) og velger mini-DV, så bør du ikke velge Canon. Da bør du gå for Panasonic, og helst deres billigste 3CCD kamera, GS-180, som er langt overlegen MV950 både når det gjelder bildekvalitet og driftsikkerhet. 7329386[/snapback] hei. takk for svar. Så på det panasonic cam, og det er et godt alternativ! :-) tar det sterkt under vurdering! takk for rådet! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Så på det panasonic cam, og det er et godt alternativ! :-)tar det sterkt under vurdering! Har skrevet veldig mange tilsvarende poster, så jeg tror jeg nøyer meg med at jeg støtter det Afseth skriver denne gangen - også :o) Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 da var panasonic kameraet bestilt . takk for hjelpen god jul Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 da har jeg fått panasonic kameraet og fått prøvd litt. meget god bildekvalitet, men etpar ting jeg er litt usikker på. bildestabilisatoren virker ikke når man kjører 16:9... litt kjipt da det er vanskelig å holde cam stille... (og da mener jeg ikke dagen derpå!) det er heller ikke natt modus (som jeg kjenner det iallefall)... men lite og snertent kamera... bra bilde iallefall ! Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 nattmodus så allt blir grønnt som på sony? nightshot plus sånn Infrared light ting? har sett sånn greie man setter på kamera sånn ir lys.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Snakker vi om dette? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=31091 Edit: Er på jakt etter et kamera til 10 år gammel gutt. Kunne jeg klart meg med noe billigere? Endret 1. desember 2006 av oivind_dahle Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Snakker vi om dette? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=31091 Edit: Er på jakt etter et kamera til 10 år gammel gutt. Kunne jeg klart meg med noe billigere? Det er det kameraet de snakker om ja. Du kan nok fint klare deg med Panasonic NV-GS37, jeg synes det også gir svært tilfredsstillende resultater. Det er ca 1000 kr billigere, hvis den 1000-lappen betyr lite eller ingenting får du et litt bedre kamera i NV-GS180, men med mindre vidvinkel og mindre tele. Sistnevnte er lite vesentlig, men det er selvfølgelig litt kjedelig å ha mindre vidvinkel. Har du firewire tilgjengelig på PCen, og mulighet for videoredigering (f.eks. Windows Movie Maker elns), kan det også være verdt å kikke på NV-GS37. Bildekvaliteten og oppbygning er identisk til NV-GS37, men søkeren er sort-hvitt (ikke skjermen) og det er ikke videolys. Dette kjører Elkjøp kampanje på for tiden, så det i går til rundt 1800 kr ( i butikk). Det er en knallpris! Poden vil neppe bruke søkeren likevel, og er ikke manglende software noe problem, ville jeg gått for den... Ang. stabilistator-spørsmålet tidligere: Stabiliseringen skal ikke virke på 16:9. Det skal være nattmodus på kameraet. På mitt NV-GS37 aktiverer du denne ved å trykke inn joysticken og bla opp/ned til du får opp en måne/stjerne. Det er på det sterkeste anbefalt å bare bruke denne modusen på tripos, da den er veldig følsom for kamerabevegelse (bevegelse i bildet er ikke så stort problem). På NV-GS37 (som har videolys) aktiveres den også ved første trykk på videolys-knappen, sammen med videolyset, trykker du en gang til beholder du lyset med dropper nattmodus... Endret 1. desember 2006 av k-ryeng Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 nattmodus så allt blir grønnt som på sony? nightshot plus sånn Infrared light ting? har sett sånn greie man setter på kamera sånn ir lys.. Nei, på min NV-GS37 er fargegjengivelsen faktisk veldig god synes jeg. Som nevnt er kameraet veldig sensitivt for kamerabevegelse, men bevegelse i bildet går bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå