Dragon Hunter Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 I og med at Sony har sagt at de vurderer å lansere en PS3-kontroll med rumble, kan det hende at et par spill støtter det. 7341572[/snapback] Har dei sagt det? Link? Uansett, hvis ikkje, vil jo den saken fra ps3fanboy berre fungere på PS2 spel, såframt rumble mest sannsynleg ikkje blir lagt til i PS3 spel, då dei ikkje har valgt å implementere rumble. 7341591[/snapback] http://www.ps3fanboy.com/2006/10/30/ps3-ru...considered-yay/ Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Der står det jo basicly at eit tredjeparts-selskap vurderar å implementere rumble. Ikkje Sony. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Det såg jo svært tøft ut...og nei, eg hadde heller ikkje lagt merke til at SIXAXIS er eit palindrom før eg såg denne. Kva, ein PS3-kontrollar med rumble? So eg kan altso både ete opp kaka, og ha ho etterpå? Håpar verkeleg dette blir noko av. Eg hadde lite tru på rumble når det kom, men no trur eg det vil vere rart å ikkje ha det. Kay Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Rumble er kommet for å bli for min del. Med N64 og Lylat Wars(der rumble Pack fulgte med i pakken) tok eg eit nytt steg inn i spillverdenen. Golden Eye herjet enda meir med rumble Lenke til kommentar
Naramar Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 HA! Wii hermet etter Sony, fordi i 94 eller 96 tok Sony patent på sånne funksjoner. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Der står det jo basicly at eit tredjeparts-selskap vurderar å implementere rumble. Ikkje Sony. 7341770[/snapback] Ikke at jeg helt forstår hvorfor. Spillene blir vel ikke utviklet med rumble siden SIXAXIS ikke takler det. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Åh.. Jeg håper det er på-knapp på sixaxis som der er på stikka til Wii. Vil gjøre ting mye enklere. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Ikke at jeg helt forstår hvorfor. Spillene blir vel ikke utviklet med rumble siden SIXAXIS ikke takler det. 7342451[/snapback] Det stemmer...dersom du ser på lenka Dragon Hunter kom med, står det at dei er avhengige av støtte frå programvareutviklarane. Kay Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hva har det å si at Nintendo var først med bevegelsessensorer? Nintendo hermer også; hadde ikke PS1 blitt lansert, hadde ALDRI N64 blitt lansert, hadde ikke PSP hatt web browser, hadde ikke DS hatt det, og hadde ikke Xbox Live vært vellykket, hadde ikke Wii hatt internettstøtte. Hvor vil du hen? Kan du ikke bare konsentrer deg om at denne kontrollen fungerer bra? Du kommer ingen vei med å diskutere hvem som fant opp hva... Poenget er at SIXAXIS fungerer strålende Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 hadde ikke Xbox Live vært vellykket, hadde ikke Wii hatt internettstøtte. 7341546[/snapback] Ubegrunnet tullepåstand. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 (endret) hadde ikke Xbox Live vært vellykket, hadde ikke Wii hatt internettstøtte. 7341546[/snapback] Ubegrunnet tullepåstand. 7345328[/snapback] Hvorfor skulle den hatt internettstøtte hvis det ikke var for Live? Nintendo kommer som regel bare med nye ting når andre legger press på dem. Live la press på både Sony og Nintendo fordi ingen av dem hadde noe tilsvarende. Endret 23. november 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
Dinex Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Nintendo kommer som regel bare med nye ting når andre legger press på dem. 7345371[/snapback] Nå tøyser du fælt. Nintendo kommer da stadig med nye ting på egen hånd. De ga ut Nintendo DS som var veldig innovativ selv om de dominerte på håndholdtmarkedet fra før. De har også gitt ut geniale nyvinninger som Power Glove og Virtual Boy uten at noen presset dem til å gjøre dette. Ontopic: SIXAXIS ser ut som det kan funke bra i noen spill, men er foreløpig litt skeptisk da jeg syns det virker litt vanskelig å styre sånn siden kontrolleren ikke er formet riktig for det. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 http://www.gamepro.com/news.cfm?article_id=83248 Immersion, for de som ikke vet det, er selskapet som eier patent på rumble funksjonen og som både Microsoft og Sony har vært i retten med. Microsoft inngikk en avtale med de, mens Sony tapte saken og ble pålagt å betale 90 millioner. Dog, jeg stoler mer på de som utviklet denne teknologien når det gjelder hva den kan og ikke kan fungere sammens med. Men men, antar det i begynnelsen blir noen gimmick spill før det blir brukt skikkelig Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Nå tøyser du fælt. Nintendo kommer da stadig med nye ting på egen hånd. De ga ut Nintendo DS som var veldig innovativ selv om de dominerte på håndholdtmarkedet fra før. De har også gitt ut geniale nyvinninger som Power Glove og Virtual Boy uten at noen presset dem til å gjøre dette. PSP var planlagt før DS, men ble utsatt med flere måneder. Faktisk var det meningen at PSP skulle ha kraft som en PS1, og at den skulle lanseres samtidig som PS2. Virtual Boy ble en stor flopp, og mange spillere klaget over at de fikk hodepine av maskinen. Det eneste innovative med DS, er trykkskjermen, selv om trykkskjerm har vært brukt i PDA-spill i flere år. SNES hadde ikke kommet hvis ikke Genesis hadde kommet, N64 hadde ikke kommet hvis ikke PS1 hadde kommet, GC hadde ikke kommet hvis ikke DC hadde kommet, og DS hadde ikke fått web browser hvis ikke PSP hadde fått det. Alt dette tyder på at Nintendo har kommet med mye kun fordi de var presset til det. Ontopic: SIXAXIS ser ut som det kan funke bra i noen spill, men er foreløpig litt skeptisk da jeg syns det virker litt vanskelig å styre sånn siden kontrolleren ikke er formet riktig for det. 7345457[/snapback] Kontrollen er perfekt formet til spill som i dette filmklippet. Det blir derimot verre med FPS-spill. Lenke til kommentar
Dinex Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Virtual Boy ble en stor flopp, og mange spillere klaget over at de fikk hodepine av maskinen. Det eneste innovative med DS, er trykkskjermen, selv om trykkskjerm har vært brukt i PDA-spill i flere år. 7345524[/snapback] Eh 2 skjermer. Trykkskjerm. Mikrofon. Hvor mye mer innovativt må de gjøre det for å få kreditt? Sier du at Virtual Boy var en flopp? Det var jeg sannelig ikke klar over. At du klarte å ta "geniale nyvinninger som Power Glove og Virtual Boy" seriøst er bra gjort Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Eh 2 skjermer. Trykkskjerm. Mikrofon. Hvor mye mer innovativt må de gjøre det for å få kreditt? Sier du at Virtual Boy var en flopp? Det var jeg sannelig ikke klar over. At du klarte å ta "geniale nyvinninger som Power Glove og Virtual Boy" seriøst er bra gjort 7345572[/snapback] Slutt å oppmuntre ham. Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Jizes Dragon hunter.. Disse kommentarene dine om at Nintendo konsollene ikke hadde kommet om de andre konsollene ikke hadde kommet ut gjør meg kvalm. Alle spillselskap starter med å planlegge den neste konsollen etter de har gitt ut en ny konsoll. MS har for eksempel startet arbeidet med Xbox3. Vil det da si at PS4 kommer ut fordi Xb3 sikkert kommer ut før den? Eller kan vi si at PS2 kom ut fordi DC kom før den? Endret 23. november 2006 av Bruskork Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Virtual Boy ble en stor flopp, og mange spillere klaget over at de fikk hodepine av maskinen. Det eneste innovative med DS, er trykkskjermen, selv om trykkskjerm har vært brukt i PDA-spill i flere år. 7345524[/snapback] Eh 2 skjermer. Trykkskjerm. Mikrofon. Hvor mye mer innovativt må de gjøre det for å få kreditt? Sier du at Virtual Boy var en flopp? Det var jeg sannelig ikke klar over. At du klarte å ta "geniale nyvinninger som Power Glove og Virtual Boy" seriøst er bra gjort 7345572[/snapback] Det ville vært like enkelt å lage en stor skjerm som viste både kart, stats, og selve gameplayet (det fungerer i hvert fall på PSP og GP32X). Mikrofon ble brukt i spill på Nokia N-Gage (som også floppet, til tross for grafikk som gruste GBA, og et par gode spill). Både Power Glove og Virtual Boy er gode konsepter, men flere vesentlige faktorer trakk ned. Både Microsoft og Sony gjør like mye innovativt som Nintendo. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Jizes Dragon hunter.. Disse kommentarene dine om at Nintendo konsollene ikke hadde kommet om de andre konsollene ikke hadde kommet ut gjør meg kvalm. Alle spillselskap starter med å planlegge den neste konsollen etter de har gitt ut en ny konsoll. MS har for eksempel startet arbeidet med Xbox3. Vil det da si at PS4 kommer ut fordi Xb3 sikkert kommer ut før den? Eller kan vi si at PS2 kom ut fordi DC kom før den? 7345593[/snapback] N64 ville ikke vært like kraftig om det ikke var for PS1. En ny konsoll fra Nintendo hadde sikkert kommet, men den hadde f.eks. ikke hatt 64 bits-prosessor. Sammenling spill fra SNES med spill fra Amiga og x86-kompatible PC-er, og du vil se at SNES ikke klarte å holde følge på det tekniske aspektet – noe PS1 gjorde. Nintendo har flere ganger sluppet konsoller som ikke hadde banebrytende teknologi fordi de hadde mesteparten av markedet, og ikke trengte å gjøre det. Allerede på begynnelsen av 90-tallet eksisterte det konsoller som holdt følge med PC-er (som f.eks. 3DO), men disse var dyre, og få utviklere gadd å støtte dem. Den første vellykkede konsollen som holdt følge med PC-er i sin tid, var PS1, selv om den ikke hadde sett dagens lys om det ikke var for konsoller som Atari Jaguar, og 3DO. PS1 hadde garantert fått en oppfølger, selv om DC startet den nye generasjonen. Lenke til kommentar
Dinex Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Både Microsoft og Sony gjør like mye innovativt som Nintendo. 7345604[/snapback] Sony er innovative ja. Derfor de fortsatt bruker samme kontrolleren som til PS1. En kontroller som forøvrig er en ren kopi av SNES-kontrolleren. Det er hva jeg kaller innovasjon med stor I. Den kunne forøvrig vært grei om det ikke hadde vært for at de har d-paden der hvor den venstre styrespaken bør være. Seriøst tilogmed du kan ikke tro på det du skriver nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå