Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Stryk på privatisteksamen, stipend=lån?

Anbefalte innlegg

Dårlig tittel, men...

Jeg har privatisteksamen i Sosialkunnskap (3SK-B) i morgen, og lurer på hva som skjer om jeg stryker på denne. Blir stipendet automatisk omgjort til lån (delvis eller alt)? Og om jeg stryker, er det mulig å "redde" stipendet ved å ta den om igjen til våren? Hvis dette er mulig, hvilken av karakterene kommer da på vitnemålet? Er det sånn at den beste gjelder, eller tar de automatisk den første?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inntil Lånekassen mottar klarering fra din skole om at du har bestått samtlige eksamner og ståkaraktere i alle fag (som gir vitnemål) vil stipendet stå som lån.

Dersom du stryker i et fag/eksamen vil du istedet få et midlertidig kompetansebevis.

Slik var det med meg da jeg strøyk på nynorskeksamen da jeg gikk i tredjeklassen, og etter jeg sto på privatisteksamen sendte jeg inn kompetansebeviset for alle fagene mine, samt det nye kompetansebeviset for bestått nynorskeksamen, til min tidligere vidregående skole som da skrev ut et vitnemål. Kompetansebevis må ikke blandes med vitnemål, som du kun får når du har gjennomført 3-årig vidregående utdannelse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...