Gå til innhold

Nintendo Wii - Hvem kjøper den?

Amored

Skal du ha Wii?  

209 stemmer

1. 1. Skal du ha Wii?

• Ja
      130
    • Nei
      41
    • Vet ikke
      38

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke ha den. Ikke foreløpig i hvert fall. Har ikke ett eneste spill som jeg tror kommer til å falle i smak (unntatt Gamecubespillet Zelda). Det som tiltaler meg minst er at de fleste spillene som kommer ut nå i launchvinduet virker som de kunne ha kommet i en stor samlepakke med minispill.

Kan ikke akkuratt si du har stor peiling på launchvinduet dersom du mener de fleste er minispill :)

7331107[/snapback]

Har ikke akkurat noen enorm peiling nei, men det er det inntrykket jeg har fått. De spillene som ikke er "minispill" virker mest som halvhjerta forsøk også.

7331197[/snapback]

Tror nok hypen har overgått kvaliteten på enkelte av launch-spilla, ja. Men eneste rene mini-game-spillet er vel Rayman, som visstnok har ganske lange og dype minigames.

Super Monkey Ball har jo et helt annet aspekt enn minigames. De er bare en bonus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kontrollene er svinedyer så jeg er usikker, skal ha 360 så jeg lurer på om det er vært å loppe lommebokka til den siste røde øren for Wii.

7331482[/snapback]

Hvis du har lite penger, og ikke MÅ spille Zelda med en gang, vil jeg kanskje råde deg til å vente. Kommer nok en prisdropp om ikke lenge, vil jeg tro. Dessuten er det plenty med spill til 360 for å holde det gående en stund.

Mass Effect kommer nå på nyåret, right?

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å kjøpe den. Dette er en konsoll som er såpass nyskapende at jeg bare må ha den. Men ikke på release. Kommer nok til å vente en god stund. Kanskje prøve den først før jeg kjøper. Penger og pris er en bestemmende faktor her. Jeg skal ha PS3 også, og den er nok prioritert litt høyere enn Wii.

Lenke til kommentar
Red steel står nå ikke på bergsala sin liste for launch, der står bare monkey et eller annet og zelda.

7332535[/snapback]

Tror ikke en skal stole alt for mye på den lista...

7332744[/snapback]

Tja, ikke vet jeg.

Her er siste listen fra forrige uke, de skal vel ha en hvis kontroll da de er den norske importøren.

Endret av Allfather
Lenke til kommentar
Noen som vet hva prisen blir på Elkjøp?

7331610[/snapback]

Tipper det blir som ved DS-launchen.

Elkjøp, Sør-Norge i priskrig, med sterkt reduserte priser.

Elkjøp, Nord-Norge: Uh, what? Priskrig? Aldri hørt om. Det blir 2499 kr, takk.

:hrm:

7331701[/snapback]

Hehe... :p Kjenner jeg Elkjøp rett tar de nok tapet bare for å være billigst... en pris på kanskje 2.299 kr. men det er kun spekulasjoner, vet ikke prisen deres. :p

Men prisen blir ganske grei hos andre store kjeder også faktisk!

Lenke til kommentar
Red steel står nå ikke på bergsala sin liste for launch, der står bare monkey et eller annet og zelda.

7332535[/snapback]

Tror ikke en skal stole alt for mye på den lista...

7332744[/snapback]

Tja, ikke vet jeg.

Her er siste listen fra forrige uke, de skal vel ha en hvis kontroll da de er den norske importøren.

7333239[/snapback]

Hehe, husk på at EA og Ubi kommer med en skog av spill til Wii også, disse utgiverne har Bergsala ikke noe med å gjøre :)

Stemmer at Zelda og Monkey Ball er de eneste Nintendo titlene til launch, dvs at Trauma Center og Excite Truck ikke kommer før litt senere.

Lenke til kommentar
Blir nok ikke noen Wii nei.

Zelda har ikke fenget meg siden ocarina of time på N64. Og reviewene som har kommet av Wii-spill har bare bekreftet at kontrolleren ikke er noe særlig. Så nei takk.

7328971[/snapback]

Du eier jo 360 allerede og er stor fan av den, så man kan jo lure på hvor objektiv du er... :)

Men hvordan har spillene bekreftet at kontrolleren ikke er noe særlig? Hvilke spill, og hvordan?

Lenke til kommentar

Jeg har hørt det stikk motsatte ifra folk som har Wii.. Kontrollene er fenomenale og det er ingenting i veien med de.. Eneste som gjelder er å stille de inn rett så funker det som pokker :) Vurderer og kjøpe 10stk nunchucks og wii remotes ifra usa.. hmm :x

- hsds

Lenke til kommentar

Ja det blir spennede nå som det nærmer seg launch :dribble: Snakket med Kirsti i Bergsala igår angående hvilket spill de distrubuerer. Og hun nevnte de samme spillene som på den lista; Zelda, Wii Play og Super monkey ball.

Har bestillt ekstra kontrollere og Red Steel på cdon.no.

Maskinen har jeg lagt av på Spaceworld(først i rekken), men drar innom Elkjøp først å ser om de selger den billig :!: Håper Elkjøp her i Bodø selger den billig ;)

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Til han som mente at reviews'a til Wii spilla var dårlige (han mente det kom fram at Wii remoten ikke var noe særlig)

La meg påpeke at snitt karakterene til Wii lanseringsspilla er høyere enn PS3 sine.

Noen spill (som Red Steel) har ikke helt fått til å bruke den nye kontrollen. Men det kommer etter hvert. Akkurat som noen sier at PS3 er uvant å programmere til, så er nok også Wii remoten vanskelig å få til i starten.

De fleste som har anmeldt Zelda TP har sagt at Wii-remoten gjør spillopplevelsen mer komplett og det er lettere å leve seg inn i spillene. Spesielt bra er siktinga med remoten.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...