Gå til innhold

PoV 4200 eller Creative 4600?!? Help me...

zOu|_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge det POV kortet ikke bruker 2.8ns minne så vil jeg heller gå for Creative kortet. Det minnet kan du garantert kjøre på >700Mhz (som tidligere nevnt er det oppgitt til 712Mhz fra produsent). Og bråker orginal viften for mye så kjøper du en Thermaltake kjøler for 145kr pluss frakt. Den er veldig stille og bedre enn orginal kjøleren. Ellers så er vel også den Zalman heatpipe kjøleren (uten vifte) garantert for Ti4600 også!?

Lenke til kommentar

Ville nok ha godt for POV kortet uansett da det er umulig å høre vifta. Har klokka mitt ganske mye (NB jeg har ikke TURBO versjonen).

Kortet er likt i layout som TI4400/4600!

Bruker 8layers og ikke 6 layers slik som standarden er. I den sammenheng har du strømforsyning fra et TI4600 kort men GPUen bruker ikke like mye strøm på TI4200 kort som TI4600 -> mindre varmeutvikling -> mindre støy! (eller høy overklokkings-faktor).

Lenke til kommentar

Er ikke gamer selv, men det ser ut som dere er veldig opptatt av å få ytelse for pengene. Hadde jeg skullet kjøpe et kort for litt over 2000 kroner i dag, så må et Radeon 9700 kort være det beste kjøpet for tiden.

Satt akkurat og gjorde litt research på kort for min unge nevø som er gamer, og kom over denne testen fra Tom's Hardware. ATI-kortene banker jo Ti4600 kortet, og når ATI er mer fremtidsrettet med DirectX 9 og AGP 8x støtte så må dette være veien å gå. Ikke at 8x er så viktig i dag, men vi vet ikke hvilke krav applikasjoner om to år har. Et søk på Prisguiden sier at PCutstyr selger dette kortet for 2300 kroner. Riktig nok med levering om ca. 3 uker (som de andre webshoppene), men det må det da være verd?

Lenke til kommentar

Om det er levering om 3uker er jeg ikke så sikker på.

Det står Ubekreftet og det betyr ikke at de vil få inn det kortet om 3uker. Da vet de mer om 3uker. (De kan også være klar til og levere kortet ,men i de tilfellene jeg har bestilt har det tatt adskillig mer en 3uker)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...