Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

får ikke nettverksadresse fra trådløs ruter

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har problemer med å koble til mitt trådløse nettverk etter at jeg har reinstallert xp på min acer travelmate 8204. (Oppdatert alle drivere.)

Det er andre som klarer å koble til nettverket mitt så det skal ikke være noe galt med det. jeg klarer å koble til naboens nettverk, så nettverkskortet mitt fungerer som det skal. Bruker Intels PROSet/Wireless for å koble opp.

Jeg bruker en WEP kryptering, og jeg har skrevet inn passordet, så det skal være i orden.

Det som skjer er at jeg søker etter tilgjengelige nettverk, finner nettverket mitt, prøver å koble til, får ikke koblet til da ruteren ikke vil gi meg en nettverksadresse. etter en stund får jeg koblet til nettverket med begrenset tilgang, men jeg kan ikke surfe med denne begrensede tilgangen. når jeg har begrenset tilgang står det et utropstegn oppå nettverks-ikonet mitt nede i høyre hjørne.

Ipadressen jeg får tildelt med begrenset tilgang begynner med 169...

Har Windows XP Pro. Hvilket modem det er vet jeg ikke, er noe levert av Telenor som igjen er koblet opp mot en trådløs router. (Skal prøve å finne ut hvilke det er, men jeg er ikke så teknisk anlagt at det gjør noe.. :)

Takk for all hjelp ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper du har skrevet feil passord jeg også (husk at dersom du benytter en "frase", så lager de fleste en 64 eller 256 bit nøkkel av dette som Key # 1 etc. Skriv derfor din ønskede verdi rett inn i felt 1.

1234567890 er en 64 bits nøkkel.

Har du på HDCP på PC`n `( de fleste hjemme rutere gir ut 192.168.1.x området), skekk med IPCONFIG

/L

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...