juleribba Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 God dag Jeg har laget masse tråder om dette trådløse nettet mitt som jeg sliter med. I går fikk jeg komplett.no sin julekattalog i posten, jaja tenkte jeg å kikket igjennom den. På side 47 står det to switcher som bruker strømnettet! GENIALT tenkte jeg, hvor herlig hadde det ikke vært å få kablet nett opp til rommet mitt Er det noen som har dette hjemme? Bekrefte at det fungerer? blir ikke linja utsatt for støy? Håper dette er noe å satse på link link 2 Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) God dag Jeg har laget masse tråder om dette trådløse nettet mitt som jeg sliter med. I går fikk jeg komplett.no sin julekattalog i posten, jaja tenkte jeg å kikket igjennom den. På side 47 står det to switcher som bruker strømnettet! GENIALT tenkte jeg, hvor herlig hadde det ikke vært å få kablet nett opp til rommet mitt Er det noen som har dette hjemme? Bekrefte at det fungerer? blir ikke linja utsatt for støy? Håper dette er noe å satse på link link 2 7328373[/snapback] Henger på her jeg Finnes det IP-leverandører på det norske (strøm)markedet enda? Endret 21. november 2006 av Sti9nsky Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 du får vel bare nett i den (husker ikke hva det heter) "linja" bak sikringa som stikkontaktan sitter på, og ikke i hele huset hvis jeg har forstått det riktig... Lenke til kommentar
melsom Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Henger på her jeg Finnes det IP-leverandører på det norske (strøm)markedet enda? 7328552[/snapback] Lyse Tele driver for øyeblikket å tester ut internett over strømnettet i Stavanger Lenke til kommentar
Makky Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 du får vel bare nett i den (husker ikke hva det heter) "linja" bak sikringa som stikkontaktan sitter på, og ikke i hele huset hvis jeg har forstått det riktig... 7328582[/snapback] Riktig. Du får bare nett på den samme strøm-kursen. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 du får vel bare nett i den (husker ikke hva det heter) "linja" bak sikringa som stikkontaktan sitter på, og ikke i hele huset hvis jeg har forstått det riktig... 7328582[/snapback] Riktig. Du får bare nett på den samme strøm-kursen. 7328735[/snapback] Der hadde vi ordet der ja På LAN vil vel dette kanskje funke En stikkontakt til hver deltager, intet mer, intet mindre Det må vel være det eneste stedet jeg ser at det kan ha litt nytte, med mindre du lager en egen kurs for lan da hjemme Lenke til kommentar
knut Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Denne gir tilsvarende ytelse og funksjonalitet som Netgear 85 Mbps: http://www.hardware.no/tester/nettverk_og_...elink_385/22544 Dinside har testet netgear HD: http://www.dinside.no/data/maskinvare/nett.../art312696.html Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Lyse Tele driver for øyeblikket å tester ut internett over strømnettet i Stavanger 7328673[/snapback] Interessant ... Jeg håper det kan bli testa ut i Oslo snart og. Kan være crashtestdummie jeg. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 du får vel bare nett i den (husker ikke hva det heter) "linja" bak sikringa som stikkontaktan sitter på, og ikke i hele huset hvis jeg har forstått det riktig...Riktig. Du får bare nett på den samme strøm-kursen.Spørs hva du mener med strøm-kurser? For at det skal virke over strømnettet så må stikkontaktene ha de samme to fasene (ledningene) fra sikringsskapet. Så lenge man har ett en-faset nett (kalles også for to-faset nett i nyere tid) så er det ikke noe problem å plassere de hvor som helst i huset selv om det er to ulike sikringskurser. Det fungerer utmerket hos meg på ulike sikringskurser. Har man ett tre-faset strømnett så må man ha litt flaks for å finne stikkontakter som går på de samme to fasene, evnt. en hyggelig elektrikkervenn som kan sjekke dette. Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 du får vel bare nett i den (husker ikke hva det heter) "linja" bak sikringa som stikkontaktan sitter på, og ikke i hele huset hvis jeg har forstått det riktig...Riktig. Du får bare nett på den samme strøm-kursen.Spørs hva du mener med strøm-kurser? For at det skal virke over strømnettet så må stikkontaktene ha de samme to fasene (ledningene) fra sikringsskapet. Så lenge man har ett en-faset nett (kalles også for to-faset nett i nyere tid) så er det ikke noe problem å plassere de hvor som helst i huset selv om det er to ulike sikringskurser. Det fungerer utmerket hos meg på ulike sikringskurser. Har man ett tre-faset strømnett så må man ha litt flaks for å finne stikkontakter som går på de samme to fasene, evnt. en hyggelig elektrikkervenn som kan sjekke dette. 7333179[/snapback] Så det er stor sjangs for at man kan bruke dette de fleste steder i kåken hvis man har helt nytt sikringskap? Jeg har en snill onkel OG kule kompiser som er "trikkere" ... sjekke ut kanskje? Er spent på hva Lyse får til, så jeg må nesten høre med dem hvordan det går ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå