MaxiNam Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg opplevde aldri noe press på skolen om å kjøpe telefon. Jeg fikk min første Nokia 2010 da jeg var 28. Klaga ikke jeg. 7360956[/snapback] Var det noen i det hele tatt som hadde mobil på den tiden Lenke til kommentar
HkonnokH Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 men folka... det er ikke spm. om en 11 åring skal ha mobil eller ikke, men hvordan mobil pjokken skal ha! Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 har en lillesøster som har hatt mobil i mange år nå. for henne og hennes veninder er det å ha "den samme" mobilen som de andre vennene det kuleste. det har vært nokia hysteri i et par år. men nå som de er blitt 12-13 er det ikke så farlig med merket lenger. kjøp en grei Sony ericsson eller Nokia. styr unna de ukjente merkene for de er ikke så "kule" når man er 11 år. en av de billige sony ericsson klapp-telefonene er å anbefale. de har en fin "flash-faktor" når man er 11! Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Evt er businesstelefonen E61 interessant. Den har en stor, god skjerm så poden kan se film på den osv, også har den fult tastatur så den er lett å sitte på msn på over trådløst nett. Denne koster 3500 kr på nettet UTEN abo, det bør jo være en knallpris! 3500 er ganske mye til en telefon som mangler det en 11 år gammel gutt vil ha. (Walkman og/eller SE.) 7349185[/snapback] Ironi. Pensum i norsk på ungdomsskolen. De andre forslagene i dette innlegget var også ment ironiske. Understrekes for å ha det klart for våre debattanter som har småskolen som høyeste fullførte utdannelse. En ironisk uttalelse er noe som er sagt som en spøk, ofte i en spydig tone. Ironi brukes ofte for å understreke sitt eget poeng, som da er det motsatte av det man ytrer i den nevnte uttalelsen. Denne forklaringen kan kanskje virke sarkastisk, men den definisjonen får vi ta ved en annen anledning. Forklaringen er imidlertid IKKE ment sarkastisk, kun oppklarende. EDIT: Og for de som fremdeles syntes s60 telefoner er greie til småbarn, selv om alle funksjonene ikke brukes: x1000 Den ekstra funksjonaliteten er hele poeng med s60. Alt annet kan du finne på s40 telefonene også. Endret 26. november 2006 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Bonkers Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 SE K610i med 1 GB minnekort for 400 kr hos mpx må være bra Eventuelt K610i med 512 MB for 250 kr. Bestill med djuice Magnum hvis 11 åringen (eller foreldrene) kan kontrollere forbruket. 69 kr/mnd inkludert 100 SMS. Lenke til kommentar
Ty4on Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Evt er businesstelefonen E61 interessant. Den har en stor, god skjerm så poden kan se film på den osv, også har den fult tastatur så den er lett å sitte på msn på over trådløst nett. Denne koster 3500 kr på nettet UTEN abo, det bør jo være en knallpris! 3500 er ganske mye til, nei vent, for en telefon som mangler det en 11 år gammel gutt vil ha. (Walkman og/eller SE.) 7349185[/snapback] Ironi. Pensum i norsk på ungdomsskolen. De andre forslagene i dette innlegget var også ment ironiske. Understrekes for å ha det klart for våre debattanter som har småskolen som høyeste fullførte utdannelse. En ironisk uttalelse er noe som er sagt som en spøk, ofte i en spydig tone. Ironi brukes ofte for å understreke sitt eget poeng, som da er det motsatte av det man ytrer i den nevnte uttalelsen. Denne forklaringen kan kanskje virke sarkastisk, men den definisjonen får vi ta ved en annen anledning. Forklaringen er imidlertid IKKE ment sarkastisk, kun oppklarende. EDIT: Og for de som fremdeles syntes s60 telefoner er greie til småbarn, selv om alle funksjonene ikke brukes: x1000 Den ekstra funksjonaliteten er hele poeng med s60. Alt annet kan du finne på s40 telefonene også. 7366085[/snapback] Skulle ha sjekket den feilen Men når det er sagt er jeg enig i at han vil ha like mye glede av en s60 som en s40. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Men når det er sagt er jeg enig i at han vil ha like mye glede av en s60 som en s40. 7370862[/snapback] Før jeg tar en inngående leksjon i nytte og overskuddsmaksimering her: Mener du det slik du har skrevet det, eller har du i et øyeblikks uoppmerksomhet byttet om slik at det skulle vært: "Men når det er sagt er jeg enig i at han vil ha like mye glede av en s40 som en s60." Spør så jeg slipper hele "han får det han trenger i en s40 telefon, han får det han trenger + masse han ikke trenger og dermed ikke vil bruke i en s60 telefon + vesentlige prisforskjeller = ikke kjøp s60" osv om vi misforstår hverandre her. EDIT: Gleden er vel når jeg tenker meg om lik ved begge telefoner, bortsett fra at pjokken sikkert syntes det er frustrerende å ha en treg telefon fordi pappan hans har kjøpt en avansert sak spekket med funksjoner han ikke bruker som gjør telefonen til sirup i forhold til s40 telefoner. Gleden til lommeboken til pjokkens far derimot.. S40 er billigere enn s60. Trenger man det ikke, kjøper man det ikke. Billigere, raskere, mer stabilt, I could go on forever.. Endret 27. november 2006 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
mtw Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Noen som husker disse? Det er mobil det! Lenke til kommentar
NoXify Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Med en slik over skuldra blir iallefall guttungen kongen i skoleparken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå