Gå til innhold

Firmware

TCK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har LTD-166S . Det står i det programmet der eg bytter fra sonefri til ikke sonefri at prossesen har godt fint, men når eg skal rippe så står det at den ikke er sonefri, men det står at den fant ein dvd som eer 1x. Min er jo 16x!!. Det står også i "Drive Info" at :

UNABLE TO OPEN ASPI LAYER

Lengre ned står det at eg kan leite etter ei fil med namn WNASPI32.DLL . Denne finner eg ikke!! Hvor kan eg laste den eventuelt ned??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-15 15:02, skrev TCK:

UNABLE TO OPEN ASPI LAYER

Lengre ned står det at eg kan leite etter ei fil med namn WNASPI32.DLL . Denne finner eg ikke!! Hvor kan eg laste den eventuelt ned??

Sjekk DENNE siden for ASPI drivere (W2k og XP har ikke ASPI drivere, noe Win9x hadde).

Lenke til kommentar

Men noen som vet hvorfor dvd'en min ripper i kun 1x?? Når eg skal rippe filmer så står det også at programmet fant ein 1x dvd?? Hva er galt?? må eg ha nye drivere?? Er drivere det samme som firmware?? Hvor kan eg finne drivere??

Lenke til kommentar

Da du du fått løst ASPI-problemet? Hvis ikke ta en titt på denne linken.

Når det gjelder problemet med at du ikke får gjort den sonefri, så du at det var en mulighet for at du må kjøre RPC-1 programmet i Win98 compability mode for at det skal fungere?

Er det denne'en firmware'n du har prøvd?

Edit: Når det gjelder 1x problemet, så kan løsningen være å prøve et annet rippeprogram. Du får prøve Doom9 eller VCDHelp om det finnes et alternativ.

[ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-11-16 22:19 ]

Lenke til kommentar

Eg ripper analogt ja. I Drive Info får eg opp hvilken spiller eg har, men det står at programmet har problemer med ASPI Layer.

I Aspichk står det at: ASPI is not properly installed. One or more components have been replaced with older version of software

Var litt kryptisk den meldingen der syns eg.. Hva betyr det??

sofTest: Hva gjør eg dette??

når det gjelder problemet med at du ikke får gjort den sonefri, så du at det var en mulighet for at du må kjøre RPC-1 programmet i Win98 compability mode for at det skal fungere?

??

Lenke til kommentar

Meldingen sier bare at ASPI ikke er korrekt installert. Siden du fortsatt har problemer med ASPI, så må du laste ned ForceASPI som du finner her. ASPICHK skal da gi meldingen "ASPI is properly installed and is fully operational".

For å kjøre et program i Win98 compability mode, så må du lage en shortcut (høyreklikk - create shortcut) til sonefriprogrammet du bruker. Når du har fått laget shortcut'en, høyreklikk - properties, velg Compability, merk av for "Run in compability mode" og velg Windows 98 i boksen under. Når du nå skal kjøre sonefriprogrammet, klikker du på shortcut'en, IKKE selve programmet.

Lenke til kommentar

Fikk ikke til Force ASPI!! I aspichk så sto det ikke at den fungerte, men hvilke filer osv.... den meldingen du nevnte var ikke svart, men grå, vis du forstår.

Edit: Glemte å nevne at eg fikk bluescreens av Force ASPI. Tror det var aspi32.sys filen het. så skjekka eg hvilke filer spom skulle vere instalert i xp. Mine var vist for 98SE. Fatter ikke hvordan eg skal innstalere Force ASPI for XP!!

foot-txt2.JPG

[ Denne Melding var redigert av: TCK på 2002-11-21 20:34 ]

Lenke til kommentar

Foreslår du sletter alle filer du finner under Windows-katalogen fra følgende liste:

- apix.vxd

- apienum.vxd

- winaspi.dll

- wnaspi32.dll

- aspi32.sys

- wowpost.exe

Bruk søk på Windows-katalogen, slik at du er sikker på å få med deg alle. Hvis du ikke skulle få lov til å slette filen, så kan du prøve å starte i Safety Mode (F8).

Når du har fått slettet alle disse filene, restart maskinen og prøv å installere ForceASPI igjen.

Edit: Typo

[ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-11-22 06:57 ]

Lenke til kommentar

Du kan legge inn filene manuelt. Du legger filene fra winnt-katalogen i forceASPI-filen i følgende kataloger:

winaspi.dll -> system

wowpost.exe -> system

wnaspi32.dll -> system32

aspi32.sys -> system32drivers

Til slutt må du klikke på winnt.reg-filen i winnt-katalogen slik at registry blir oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...