xans Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Har problemer med å få innstalert sertifikat fra SkandiaBanken i vista rc2, bruker Ie. Finnes det noen som har løsning på dette problemet? xans Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Forsøkt å bruke en bedre nettleser? Ja, dette er et ordentlig svar som sansynligvis løser problemet ditt. Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Kjenner ikke løsningen på problemet ditt men ville ikke i utgangspunktet kjørt noe sensitivt som nettbank på et beta OS selv om det skal være RC2 . Vent til Vista blir lansert offisielt så vil det fungere med en gang vil jeg tro. Lenke til kommentar
xans Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Takker Med firefox fungerte det perfekt. Nå er børsen oppe og går i sanntid. xans Lenke til kommentar
cyriax Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Dette var vel litt for enkelt! Skandiabanken fungerer på ie 7 sammen med XP men ikke Vista. Hvorfor? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Fordi Microsoft aldri klarer å gjøre noe riktig. Les Vista er et problem for Skandiabanken (digi.no) Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Ahem... Her er vel rette nedlatende kommentar "fordi Skandiabanken er treige og ikke følger med i timen". Som det blir nevnt i kommentarene til nevnte artikkel så er problemet at ActiveX kontrollen som skandiabanken bruker for å laste ned sertifikatet på pcn din ikke støttes lenger. Dette ble opplyst om av Microsoft allerede tidlig i 2005, så at Skandiabanken ikke har laget en løsning for det enda er ren treghet fra deres side. Så denne gangen kan man nok ikke skylde på Microsoft. -C- Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hehe, Skandiabanken regner vell med at de har såpass opplyste kunder at de ikke bruker IE ... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Hehe, Skandiabanken regner vell med at de har såpass opplyste kunder at de ikke bruker IE ... 7440277[/snapback] Det ville i så fall vært veldig dumt av dem. Enhver nettbank bør fungere med de vanligste nettlesere. Jeg fikk forresten heller ikke lastet ned sertifikat med Opera 9.02 som mange som innbiller seg å være opplyste bruker. Måtte legge inn Firefox for å få betalt regningene mine, men regner med at de finner en løsning for IE og Opera før Vista blir allemannseie. Jeg prøvde ikke Skandiabanken på Vista før jeg fikk den ferdige versjonen, og sendte en liten mail til dem da jeg fant ut at bare Firefox fungerte. Endret 6. desember 2006 av Mythos Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hehe, Skandiabanken regner vell med at de har såpass opplyste kunder at de ikke bruker IE ... 7440277[/snapback] Det ville i så fall vært veldig dumt av dem. Enhver nettbank bør fungere med de vanligste nettlesere. Jeg fikk forresten heller ikke lastet ned sertifikat med Opera 9.02 som mange som innbiller seg å være opplyste bruker. Måtte legge inn Firefox for å få betalt regningene mine, men regner med at de finner en løsning for IE og Opera før Vista blir allemannseie. 7441721[/snapback] Så noe i digi-kommentarene om at du må trykke F5 etter du har skrevet master-passord for å få Skandia med Opera. Verdt et forsøk? Lenke til kommentar
intel_inside Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Løsning: Eksporter sertifikatet fra Firefox: Verktøy > Innstillinger > Avansert > Vis sertifikater. Klikk på sertifikatet og velg "Ta sikkerhetskopi" skriv inn filnavn og deretter et vagfritt passord, lagre f.eks. på desktop. Importer det deretter i Internet Explorer 7: Tools > Internet Options > Content > Certificates > Import. Følg wizarden og sertifikatet er på plass! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå