Gå til innhold

Windows vista og SkandiaBanken

xans

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke løsningen på problemet ditt men ville ikke i utgangspunktet kjørt noe sensitivt som nettbank på et beta OS selv om det skal være RC2 .

Vent til Vista blir lansert offisielt så vil det fungere med en gang vil jeg tro.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ahem... Her er vel rette nedlatende kommentar "fordi Skandiabanken er treige og ikke følger med i timen".

Som det blir nevnt i kommentarene til nevnte artikkel så er problemet at ActiveX kontrollen som skandiabanken bruker for å laste ned sertifikatet på pcn din ikke støttes lenger. Dette ble opplyst om av Microsoft allerede tidlig i 2005, så at Skandiabanken ikke har laget en løsning for det enda er ren treghet fra deres side.

Så denne gangen kan man nok ikke skylde på Microsoft.

-C-

Lenke til kommentar
Hehe, Skandiabanken regner vell med at de har såpass opplyste kunder at de ikke bruker IE ...  :whistle:

7440277[/snapback]

Det ville i så fall vært veldig dumt av dem. Enhver nettbank bør fungere med de vanligste nettlesere. Jeg fikk forresten heller ikke lastet ned sertifikat med Opera 9.02 som mange som innbiller seg å være opplyste bruker.

Måtte legge inn Firefox for å få betalt regningene mine, men regner med at de finner en løsning for IE og Opera før Vista blir allemannseie.

Jeg prøvde ikke Skandiabanken på Vista før jeg fikk den ferdige versjonen, og sendte en liten mail til dem da jeg fant ut at bare Firefox fungerte.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Hehe, Skandiabanken regner vell med at de har såpass opplyste kunder at de ikke bruker IE ...  :whistle:

7440277[/snapback]

Det ville i så fall vært veldig dumt av dem. Enhver nettbank bør fungere med de vanligste nettlesere. Jeg fikk forresten heller ikke lastet ned sertifikat med Opera 9.02 som mange som innbiller seg å være opplyste bruker.

Måtte legge inn Firefox for å få betalt regningene mine, men regner med at de finner en løsning for IE og Opera før Vista blir allemannseie.

7441721[/snapback]

Så noe i digi-kommentarene om at du må trykke F5 etter du har skrevet master-passord for å få Skandia med Opera. Verdt et forsøk?

Lenke til kommentar

Løsning: Eksporter sertifikatet fra Firefox:

Verktøy > Innstillinger > Avansert > Vis sertifikater. Klikk på sertifikatet og velg "Ta sikkerhetskopi" skriv inn filnavn og deretter et vagfritt passord, lagre f.eks. på desktop.

Importer det deretter i Internet Explorer 7: Tools > Internet Options > Content > Certificates > Import. Følg wizarden og sertifikatet er på plass!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...