Gå til innhold

Synspunkter på ffx.no

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå laget ferdig min side ffx.no som inneholder 3 verktøy for forumbrukere:

1. billedopplasting med automatisk generering av thumbnail

2. quick_link funksjonalitet, lag en kort link av en lang link

3. pastebin, lim inn din kildekode (fortrinnsvis php) og den blir highlightet og linjenummerert.

Designet er Web 2.0, og det er teknologien bak siden også. Vil gjerne ha tilbakemeldinger både på funksjon og design.

Det var altså ffx.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sneidg. men kanskje litt vanskelig å lese linkene som generes. mørkerødt på grå/svart er ikke en enkel løsning...

i tillegg: foreta sjekk om gyldig url i url-generatoren. Greit nok at pila blir grønn hvis jeg skriver inn noe gyldig, men det hindret meg ikke i å lage tulle-linker som pekte til "http://" o.l.

pastebin: irriterende at man ikke kan lage indenteringer via tabulator-knappen. Vil tro det er vanskelig for det å fikse det, da nettleseren automatisk snapper opp tab-trykk og hopper til neste felt.... men hvis det går an å gjøre så alle tastetrykk på tabulator-knappen blir punchet inn i feltet som ren tekst ville det være bra.

(eneste problemet blir jo når man faktisk ønsker å gå til neste felt på siden, da bør jo tab-knappen fungere som normal)

jeg sliter også litt med å komme inn på http://bureauet.no/ :p

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Oi :) Jeg ble positivt overrasket. Kommer kanskje til å bruke den litt..

- Kildekoden ble ikke highlightet, sikkert fordi jeg ikke hadde <?php og ?> foran og bak. Kan det gjøres tydeligere at man må bruke slike tagger? Jeg forstod det faktisk også som at siden din automatisk kunne hjelpe meg å finne feil i koden, men det var altså ikke dette som var funksjonen.. Kanskje kunne kildekoden blitt vist etter upload også.

- Kildekoden må få riktig tegnsett. Mine Æ-er, Ø-er og Å-er ble rare.

- Den røde skrifta på den mørkegrå bakgrunnen er hel horribel. Jeg klarer såvidt å lese.

- Få teksten øverst litt ryddigere (kanskje på hvit bakgrunn), og sett del.icio.us(osv)-linkene inn mot midten.

Gudd vørk :)

Lenke til kommentar

Det begynte OK. Rynket litt på nesen over de diagonale scanlines som gikk gjennom all tekst, slik at min ellers så smoothe skrift ble kantete og ekkel. Fargen på generert skrift i boksene er uleselig. Greit, man kan markere den for å lese hva som står, man må jo uansett markere den for å kopiere. BETA'en må også gå.. Greit nok at du har prøvd deg på web2.0-stil her, men det får da være grenser til hvor BETA denne tingen her skulle være...

Det at du bruker Ajax er vel og bra, men du har jo ikke tenkt på hvordan ting skal løses for de som ikke har JavaScript aktivert.. Jeg skrudde av JavaScript bare for å teste, og da funket ingen av funksjonene på siden lenger.. Det er for slapt. Tror du/dere fint kunne lest litt om unobtrusive javascript, for å få fjernet all javascript fra markup. Den hører ikke til der, i hvertfall ikke hvis dere skal være så WEB2.0 som designet tilsier..

Ikke validerer den heller, så de knappene i bunn ville jeg fjernet så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Takker for konstruktiv tilbakemelding:). Designet er ikke ment som tull, og er ment å sette funksjonaliteten i fokus.

Tegnsettproblemet i pastebin skal nå være rettet, og det er lagt til tekst som sier at <?php må være med for at kode skal bli highlightet. Indentering får jeg dessverre ikke gjort noe med, skal se om jeg kan finne en workaround.

Fargen på linkene i skriftboksen er rettet, skriften som lå rett på bg øverst på siden er også lagt inn i en grå boks for å gjøre den mer leselig.

Siden fungerer som poengtert av Karlsrud kun med javascript enabled, og dette er en av grunnene til at stjerna med "BETA" er i toppen. Det er planlagt en løsning som også støtter "gamlemåten" å gjøre ting på. De aller fleste har allikevel JavaScript på sin maskin, og sidens JS-kode støtter Firefox, Internet Explorer og Opera. De aller fleste vil nok ha mulighet til å dra nytte av siden.

Grunnet feilangivelse av doctype validerte ikke siden, riktig doctype er nå lagt opp, og både CSS og XHTML validerer.

Endret av Phoenix_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...