Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trim av Motorhispania Furia


MhFaen

Anbefalte innlegg

  vargaz skrev:
Ok, bra du er flink til å kjøre da :) husk du er ikke verdens mester etter 1dag 1uke 1mnd 1år eller 10år... uhell kan skje likevell visst man ikke er forsiktig i trafikken. Ulykker trenger heller ikke å være din skyld, det eneste jeg ber deg om er å tenke litt før du setter på trimsett på mopeden.

 

Mulig jeg har lært feil Pe3 ? .. eller er det forskjell på lett mc og moped på dette? synes det skulle være rart.. men uansett...

 

kjør forsiktig og lykke til med trimmingen :)

7327773[/snapback]

sant nok, ulykker skjer overalt.

 

vet ikke om du har lert feil, og trur ikke det er noe forskjell på lett og moped.

 

men det høres mere fornufftigt ut å ligge i midten da :p

 

men back to topic folkens :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  vargaz skrev:
Nei det er vel ingen lov, men det er vel noe man lærer på oppkjøringen.. hvorfor skal dere ligge der? for å gjøre det tryggere for dere selv og andre trafikkanter...

Du kan ikke tenke slik, det blir som å si.. "det er ingen lov som bestemmer det, derfor har jeg lov til å oppføre meg som en idiot og sette liv i fare...".

7327700[/snapback]

 

1 spm fra mopedprøva hvor skal du ligge i veien?

godt i veikanten så biler kan kjøre forbi

midt i veien godt synlig for alle

åsså et til jeg ikke husker jeg svarte midt i veien godt synlig, gjett hva det er riktig

Lenke til kommentar

kjøp:

DR sylinder på crash 1600

21/24mm dell´orto

efektanlegg helst yasuni

 

dette er mild trim å så lenge du har DR trenger du ikk bytte veiv siden du ikke kommer over 10,5k 11k rpm + at du får kjempebra bunndrag

 

tung dreving er et must med DR toppfart ca 100-105

Lenke til kommentar

Jeg hadde skammet meg hvis en lett-mc fører hadde ligget nærme veikanten fordi han ville at biler skulle kunne kjøre lett forbi. Samme med moped i grunn, er vel ingen regel for at biler skal kunne få lov til å kjøre forbi noe som helst, du har akkurat like stor rett til å være på veien som dem.

 

Uansett, da burde vel kanskje bilister også lære seg dette hvis det skal gjelde for mopeder? Evig mange ganger har jeg sett bilister med ferdighet som tre-åringer med sykkel og støttehjul. De ligger f.eks. 45 i 50 sonen, på mitt speedometer (som ant. viser litt for mye, ikke veldig mye i denne farten, men er nok litt). Dvs. de kjører rundt 15% tregere enn de kunne gjort, dermed burde de pelle seg inn til veikanten så jeg kan kjøre forbi. Eller?

 

Sorry for off-topic. Litt mer innpå topic; hvis du vil ha maksimal ytelse, så har det vel kommet et par fine tips, personlig hadde jeg nok bare kjørt uplombert hvis jeg hadde hatt moped. Hvis du virkelig vil ha en fartsopplevelse kjører man ikke moped, da bruker du enten penger på en skikkelig lett-mc (anbefales ikke) eller venter til man får billappen/tyngre mc.

Lenke til kommentar

Marti, jeg regner med du har en god grunn for at lett-mc ikke anbefales?

Du for ganske så god fartsfølelse med lett-mc og moped også bare så det er sagt!

 

Når man først skal trimme, mener jeg det skal gjøres ordentlig, men skifting av sylinder,forgasser,veiv+++

 

Vote for Simonini :love:

Lenke til kommentar

Simonini er ingen ting iforhold til Pro Race.

 

Pro Race underbody effektanlegg

Pro race sylinder

Keihin - 28 PWK forgasser

Hebo Teflon Innsugskit 28mm - AM6

Metrakit Pro Race Veiv

Metrakit Pro Race - Trimcoil/CDI

Hebo powerfilter

 

www.speedoptions.no

 

Trimmen vil nok koste opp til 5-10 k, men du får rundt 130-160.

Endret av Xyprotec
Lenke til kommentar
  ssswopp skrev:
Marti, jeg regner med du har en god grunn for at lett-mc ikke anbefales?

Du for ganske så god fartsfølelse med lett-mc og moped også bare så det er sagt!

 

Når man først skal trimme, mener jeg det skal gjøres ordentlig, men skifting av sylinder,forgasser,veiv+++

 

Vote for Simonini :love:

7553508[/snapback]

 

Personlig mener jeg ikke det er verdt å ta lett-lappen, angrer litt selv. Litt for mye kostnader. Blir litt deilig til sommeren dog :).

Lenke til kommentar
  Complexity skrev:
Grusomt hvor negativ vi var her da..

 

Vet om en som fikk en 150km\t++ på sin furia.

 

Bare å ta blomberingen så går en furia rimelig ok ;)

huskt å sette på større dyse og stille på blandingsskruen og da.

7327624[/snapback]

 

Ikke sant .. Snakk om å være innenfor rimlighetens grense.

 

Altså, Heller Simo enn ProRace.

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar
  Xyprotec skrev:
Vell, om du er ute etter det værste kjøper du pro race.

7555806[/snapback]

 

Erfaring med i bilde, eller ren spekulering fra din side ?

 

jeg har forresten en Am6 motor å selge snart, metrakit maskin..

 

Men men, ta ProRace eller Simonini 90cc, du vil ikke bli skuffa hvis du har kjørt orginalt eller uplombert uansett.

Lenke til kommentar
  Marti skrev:
  ssswopp skrev:
Marti, jeg regner med du har en god grunn for at lett-mc ikke anbefales?

Du for ganske så god fartsfølelse med lett-mc og moped også bare så det er sagt!

 

Når man først skal trimme, mener jeg det skal gjøres ordentlig, men skifting av sylinder,forgasser,veiv+++

 

Vote for Simonini :love:

7553508[/snapback]

 

Personlig mener jeg ikke det er verdt å ta lett-lappen, angrer litt selv. Litt for mye kostnader. Blir litt deilig til sommeren dog :).

7553960[/snapback]

Hmm, hvilken sykkel har du da? Kanskje det kan ha no med saken å gjøre? :D hehe

Nei, men jeg angrer ikke iheletatt jeg :D Eller angra litt når jeg strøyk på teoriprøven og dreiv med kjøretimer :!: Men nå er det verdt det :)

Lenke til kommentar
  FirstPrice skrev:
  Xyprotec skrev:
Vell, om du er ute etter det værste kjøper du pro race.

7555806[/snapback]

 

Erfaring med i bilde, eller ren spekulering fra din side ?

 

jeg har forresten en Am6 motor å selge snart, metrakit maskin..

 

Men men, ta ProRace eller Simonini 90cc, du vil ikke bli skuffa hvis du har kjørt orginalt eller uplombert uansett.

7556008[/snapback]

 

En kamerat av meg hadde furia med simo, men han bytte til pro race fordi simo gikk for dårlig synes han. Selv har jeg en Smx med barikit stage 7.

Lenke til kommentar
  ssswopp skrev:
  Marti skrev:
  ssswopp skrev:
Marti, jeg regner med du har en god grunn for at lett-mc ikke anbefales?

Du for ganske så god fartsfølelse med lett-mc og moped også bare så det er sagt!

 

Når man først skal trimme, mener jeg det skal gjøres ordentlig, men skifting av sylinder,forgasser,veiv+++

 

Vote for Simonini :love:

7553508[/snapback]

 

Personlig mener jeg ikke det er verdt å ta lett-lappen, angrer litt selv. Litt for mye kostnader. Blir litt deilig til sommeren dog :).

7553960[/snapback]

Hmm, hvilken sykkel har du da? Kanskje det kan ha no med saken å gjøre? :D hehe

Nei, men jeg angrer ikke iheletatt jeg :D Eller angra litt når jeg strøyk på teoriprøven og dreiv med kjøretimer :!: Men nå er det verdt det :)

7556204[/snapback]

 

Kjører NSR, er morsomt, men jeg vet ikke om det er verdt så mye tid. Gleder meg ufattelig til sommeren, da blir det mye kjøring med dama på :love: .

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  MhFaen skrev:
jeg har i alle fall ikke prob med sinte foreldre...=P

de hjelper meg med trimminga...=D=D

Men tilbake til Hva jeg bør kjøpe av trim. Jeg har ikke fått så mange Tips i detta innlegget til nå..=P

7327760[/snapback]

 

hei, det rimsettet jeg vil anbefale deg er: top preformance sylinderkit, delorto 24mm forgasser,athena reedventil,technigas effektanlegg, bp9es trim plugg. med dette vil du få en fart oppmot 120-130 alt etter drevinga :D

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hey;) Har en MH,Furia 01modell selv=) Med litt trim=)

 

Grunnen jeg har bare effektanlegg,powerfilter,større dyse,trim reed, trimveiv og trim CDI.. er at jeg ikke vil at motoren skal bli så fort utslitt som med 24hk sylinderkit osv.. og selv om jeg ikke har den beste trim delen for am6 motorene ( Sylinder ) Så går Furian min 95 på flata og med trimreeden klarer jeg og hjule den på 3gir med et hard nykk og litt mindre dreving;)

 

 

Men.. det jeg ville anbefalt til beste tirm for MH Furia 6v er:

 

*Simonini Trimsylinder Kit 22-24hk Med langslags veiv som er spesial laget for den trimsylinder og følger med i pakken for 4000kr. ( www.speedoptions.no )

 

*Ninja Effektanlegg 1.700 godt accs effektanlegg;) ( www.crash.no )

 

*Dellorto Forgasser 28mm ( Speedoptions,MC-Deler og crash.no)

 

*Powerfilter( D må du ha ) D er nesten d samme=) Du velger etter det du vil ha

HUSK: Kjøp Innsug som passer med Forgasseren;)

 

*Større dreving... ( 16 - 42 )

 

*Trim CDI

 

*Hebo trimreed som gir plenti god accs 500kr. ( Speedoptions )

 

 

 

 

Mvh

--Joakim--

=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...