SpecTrum Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 vargaz skrev: Ok, bra du er flink til å kjøre da husk du er ikke verdens mester etter 1dag 1uke 1mnd 1år eller 10år... uhell kan skje likevell visst man ikke er forsiktig i trafikken. Ulykker trenger heller ikke å være din skyld, det eneste jeg ber deg om er å tenke litt før du setter på trimsett på mopeden. Mulig jeg har lært feil Pe3 ? .. eller er det forskjell på lett mc og moped på dette? synes det skulle være rart.. men uansett... kjør forsiktig og lykke til med trimmingen 7327773[/snapback] sant nok, ulykker skjer overalt. vet ikke om du har lert feil, og trur ikke det er noe forskjell på lett og moped. men det høres mere fornufftigt ut å ligge i midten da men back to topic folkens Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Enig Pe3... tror jeg har fått noe feil informasjon... Topic ja... Lenke til kommentar
fantegutt Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 vargaz skrev: Nei det er vel ingen lov, men det er vel noe man lærer på oppkjøringen.. hvorfor skal dere ligge der? for å gjøre det tryggere for dere selv og andre trafikkanter...Du kan ikke tenke slik, det blir som å si.. "det er ingen lov som bestemmer det, derfor har jeg lov til å oppføre meg som en idiot og sette liv i fare...". 7327700[/snapback] 1 spm fra mopedprøva hvor skal du ligge i veien? godt i veikanten så biler kan kjøre forbi midt i veien godt synlig for alle åsså et til jeg ikke husker jeg svarte midt i veien godt synlig, gjett hva det er riktig Lenke til kommentar
fantegutt Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 kjøp: DR sylinder på crash 1600 21/24mm dell´orto efektanlegg helst yasuni dette er mild trim å så lenge du har DR trenger du ikk bytte veiv siden du ikke kommer over 10,5k 11k rpm + at du får kjempebra bunndrag tung dreving er et must med DR toppfart ca 100-105 Lenke til kommentar
Marti Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg hadde skammet meg hvis en lett-mc fører hadde ligget nærme veikanten fordi han ville at biler skulle kunne kjøre lett forbi. Samme med moped i grunn, er vel ingen regel for at biler skal kunne få lov til å kjøre forbi noe som helst, du har akkurat like stor rett til å være på veien som dem. Uansett, da burde vel kanskje bilister også lære seg dette hvis det skal gjelde for mopeder? Evig mange ganger har jeg sett bilister med ferdighet som tre-åringer med sykkel og støttehjul. De ligger f.eks. 45 i 50 sonen, på mitt speedometer (som ant. viser litt for mye, ikke veldig mye i denne farten, men er nok litt). Dvs. de kjører rundt 15% tregere enn de kunne gjort, dermed burde de pelle seg inn til veikanten så jeg kan kjøre forbi. Eller? Sorry for off-topic. Litt mer innpå topic; hvis du vil ha maksimal ytelse, så har det vel kommet et par fine tips, personlig hadde jeg nok bare kjørt uplombert hvis jeg hadde hatt moped. Hvis du virkelig vil ha en fartsopplevelse kjører man ikke moped, da bruker du enten penger på en skikkelig lett-mc (anbefales ikke) eller venter til man får billappen/tyngre mc. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Marti, jeg regner med du har en god grunn for at lett-mc ikke anbefales? Du for ganske så god fartsfølelse med lett-mc og moped også bare så det er sagt! Når man først skal trimme, mener jeg det skal gjøres ordentlig, men skifting av sylinder,forgasser,veiv+++ Vote for Simonini Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Simonini er ingen ting iforhold til Pro Race. Pro Race underbody effektanlegg Pro race sylinder Keihin - 28 PWK forgasser Hebo Teflon Innsugskit 28mm - AM6 Metrakit Pro Race Veiv Metrakit Pro Race - Trimcoil/CDI Hebo powerfilter www.speedoptions.no Trimmen vil nok koste opp til 5-10 k, men du får rundt 130-160. Endret 22. desember 2006 av Xyprotec Lenke til kommentar
Marti Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 ssswopp skrev: Marti, jeg regner med du har en god grunn for at lett-mc ikke anbefales?Du for ganske så god fartsfølelse med lett-mc og moped også bare så det er sagt! Når man først skal trimme, mener jeg det skal gjøres ordentlig, men skifting av sylinder,forgasser,veiv+++ Vote for Simonini 7553508[/snapback] Personlig mener jeg ikke det er verdt å ta lett-lappen, angrer litt selv. Litt for mye kostnader. Blir litt deilig til sommeren dog . Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Complexity skrev: Grusomt hvor negativ vi var her da.. Vet om en som fikk en 150km\t++ på sin furia. Bare å ta blomberingen så går en furia rimelig ok huskt å sette på større dyse og stille på blandingsskruen og da. 7327624[/snapback] Ikke sant .. Snakk om å være innenfor rimlighetens grense. Altså, Heller Simo enn ProRace. Endret 22. desember 2006 av FirstPrice Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Vell, om du er ute etter det værste kjøper du pro race. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Xyprotec skrev: Vell, om du er ute etter det værste kjøper du pro race. 7555806[/snapback] Erfaring med i bilde, eller ren spekulering fra din side ? jeg har forresten en Am6 motor å selge snart, metrakit maskin.. Men men, ta ProRace eller Simonini 90cc, du vil ikke bli skuffa hvis du har kjørt orginalt eller uplombert uansett. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Marti skrev: ssswopp skrev: Marti, jeg regner med du har en god grunn for at lett-mc ikke anbefales?Du for ganske så god fartsfølelse med lett-mc og moped også bare så det er sagt! Når man først skal trimme, mener jeg det skal gjøres ordentlig, men skifting av sylinder,forgasser,veiv+++ Vote for Simonini 7553508[/snapback] Personlig mener jeg ikke det er verdt å ta lett-lappen, angrer litt selv. Litt for mye kostnader. Blir litt deilig til sommeren dog . 7553960[/snapback] Hmm, hvilken sykkel har du da? Kanskje det kan ha no med saken å gjøre? hehe Nei, men jeg angrer ikke iheletatt jeg Eller angra litt når jeg strøyk på teoriprøven og dreiv med kjøretimer :!: Men nå er det verdt det Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 FirstPrice skrev: Xyprotec skrev: Vell, om du er ute etter det værste kjøper du pro race. 7555806[/snapback] Erfaring med i bilde, eller ren spekulering fra din side ? jeg har forresten en Am6 motor å selge snart, metrakit maskin.. Men men, ta ProRace eller Simonini 90cc, du vil ikke bli skuffa hvis du har kjørt orginalt eller uplombert uansett. 7556008[/snapback] En kamerat av meg hadde furia med simo, men han bytte til pro race fordi simo gikk for dårlig synes han. Selv har jeg en Smx med barikit stage 7. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 kjøp effektanlegg , dyse og drev om så har du orginalt anlegg liggende i tilfelde du må på visning. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Simonini eller Bidalot sylinder 24 mm gasser Effektanlegg Metrakit Veiv Trimclutch osv.. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 ssswopp skrev: Marti skrev: ssswopp skrev: Marti, jeg regner med du har en god grunn for at lett-mc ikke anbefales?Du for ganske så god fartsfølelse med lett-mc og moped også bare så det er sagt! Når man først skal trimme, mener jeg det skal gjøres ordentlig, men skifting av sylinder,forgasser,veiv+++ Vote for Simonini 7553508[/snapback] Personlig mener jeg ikke det er verdt å ta lett-lappen, angrer litt selv. Litt for mye kostnader. Blir litt deilig til sommeren dog . 7553960[/snapback] Hmm, hvilken sykkel har du da? Kanskje det kan ha no med saken å gjøre? hehe Nei, men jeg angrer ikke iheletatt jeg Eller angra litt når jeg strøyk på teoriprøven og dreiv med kjøretimer :!: Men nå er det verdt det 7556204[/snapback] Kjører NSR, er morsomt, men jeg vet ikke om det er verdt så mye tid. Gleder meg ufattelig til sommeren, da blir det mye kjøring med dama på . Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Marti skrev: Kjører NSR, er morsomt, men jeg vet ikke om det er verdt så mye tid. Gleder meg ufattelig til sommeren, da blir det mye kjøring med dama på . 7562771[/snapback] Ohh, hørtes herlig ut ja :wub: Gleder meg til Sverigetur med gjengen jeg Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Heller Pata Negra. Lenke til kommentar
jettski Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 MhFaen skrev: jeg har i alle fall ikke prob med sinte foreldre...=Pde hjelper meg med trimminga...=D=D Men tilbake til Hva jeg bør kjøpe av trim. Jeg har ikke fått så mange Tips i detta innlegget til nå..=P 7327760[/snapback] hei, det rimsettet jeg vil anbefale deg er: top preformance sylinderkit, delorto 24mm forgasser,athena reedventil,technigas effektanlegg, bp9es trim plugg. med dette vil du få en fart oppmot 120-130 alt etter drevinga Lenke til kommentar
jokkom Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hey;) Har en MH,Furia 01modell selv=) Med litt trim=) Grunnen jeg har bare effektanlegg,powerfilter,større dyse,trim reed, trimveiv og trim CDI.. er at jeg ikke vil at motoren skal bli så fort utslitt som med 24hk sylinderkit osv.. og selv om jeg ikke har den beste trim delen for am6 motorene ( Sylinder ) Så går Furian min 95 på flata og med trimreeden klarer jeg og hjule den på 3gir med et hard nykk og litt mindre dreving;) Men.. det jeg ville anbefalt til beste tirm for MH Furia 6v er: *Simonini Trimsylinder Kit 22-24hk Med langslags veiv som er spesial laget for den trimsylinder og følger med i pakken for 4000kr. ( www.speedoptions.no ) *Ninja Effektanlegg 1.700 godt accs effektanlegg;) ( www.crash.no ) *Dellorto Forgasser 28mm ( Speedoptions,MC-Deler og crash.no) *Powerfilter( D må du ha ) D er nesten d samme=) Du velger etter det du vil ha HUSK: Kjøp Innsug som passer med Forgasseren;) *Større dreving... ( 16 - 42 ) *Trim CDI *Hebo trimreed som gir plenti god accs 500kr. ( Speedoptions ) Mvh --Joakim-- =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå