MhFaen Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hei. Jeg har en 1999 modell Motorhispania Furia. Jeg har 41mm sylinder på denne, med et metrakit effektanlegg. Jeg lurte på om noen kan si meg hvordan og hva jeg skal kjøpe for å få det perfekte trim. på en toppfart rundt 110 km/t. MVH Motorhispania Furia Fan.=D Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 En furia moped er vel ikke ment til å gå 110km/t ? iallefall ikke på veien... såvidt jeg vet er dette en cross moped. Dvs. Elendig aerodynamik sammen med lett oppbygging? jeg ville ikke hatt 110km/t på en sliken, du sitter vel relativt høyt på de også. Du vil ha så og si ingen kontroll når du kjører så fort, og det skal den minste dump, grein hva som helst i veien for at du blir revet av veien, og i 110km/t? på moped... da tror jeg du ganske sikkert dør... overlever du.. så kommer du garantert til å være lemlestet for livet, er det verdt det? tenk på det. Møter du en bil, har du ingen sjanse, mindre om du møter en buss eller en trailer... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Grusomt hvor negativ vi var her da.. Vet om en som fikk en 150km\t++ på sin furia. Bare å ta blomberingen så går en furia rimelig ok huskt å sette på større dyse og stille på blandingsskruen og da. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Er ikke snakk om å være negativ, slikt utstyr som ikke er byggd for slike hastigheter gjør det livsfarlig langs veiene... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Er ikke snakk om å være negativ, slikt utstyr som ikke er byggd for slike hastigheter gjør det livsfarlig langs veiene... 7327633[/snapback] erhm.. så å si alle mopeder er har overdimensjonerte bremser og forsterket ramme, i spania osv kan furia kjøre i 80 elns.. men når den skal til norge blir den plombert ned til å bare gå i 45km\t, så en furia er bygd for å trimmes Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Kan jeg spørre hvorfor den blir plombert når den kommer til norge? er det noe med norske lover som tillsier at den ikke skal gå mer enn 45 på norske veier? har det noe med kvaliteten på norske veier? eller det noe politikerne har vedtatt bare for å være slemme mot 16-åringer som såvidt har slutttet å sugd pupp av mamma, og har 0 erfaring i trafikken. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Kan jeg spørre hvorfor den blir plombert når den kommer til norge? er det noe med norske lover som tillsier at den ikke skal gå mer enn 45 på norske veier? har det noe med kvaliteten på norske veier? eller det noe politikerne har vedtatt bare for å være slemme mot 16-åringer som såvidt har slutttet å sugd pupp av mamma, og har 0 erfaring i trafikken. 7327655[/snapback] Hvem har sakt at det skal kjøres på veien? banekjøring? og btw, det er farligere å kjøre i 45 i 80 sona, enn 80 i 80 sona.. uansett hva reglene sier. Endret 21. november 2006 av Complexity Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 er enig med complexity. alle nyere mopeder, ca 95 modell og opp. er bygd for og holde hastigheter på rundt 80Km/t. Bremser, rammer og motorer er sterkere en før, og mopedene tåler humper og ganske så stor fart. jeg har kjørt over greiner og stein i 90 Km/t, og selvsagt kjenner du det, men du flyger ikke av veien og blir helseløs. selvsagt er sjangsene for å overleve en frontkollisjon i en slik fart liten, men hvilken beskyttelse regner du med å ha på en moped? Vet også om en dude med furia som godt toppet 150Km/t. effektannlegg, trimsylinder, trimveiv. større forgasser. større og kraftigere reedventil. drev opp. vacum box. finnes vel mere, men med dette skulle du nok få større hastighet ja Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 hm.. mopeden skal vel ligge ut i siden slik at forbi passeringer skal skje enkelt... hvorfor quoter du når du svarer på inlegget over forresten? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Fordi jeg vil vel.. Og det er ingen lov som sier at vi ska ligge ut til siden, nå tar du helt feil Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Nei det er vel ingen lov, men det er vel noe man lærer på oppkjøringen.. hvorfor skal dere ligge der? for å gjøre det tryggere for dere selv og andre trafikkanter... Du kan ikke tenke slik, det blir som å si.. "det er ingen lov som bestemmer det, derfor har jeg lov til å oppføre meg som en idiot og sette liv i fare...". Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Vargaz: kjører du moped? vis ikke synes jeg ikke du har så mye å si på dette. en moped skal etter norske lover, holde 45Km/T. så ja vis du lurer så er dette lovbrudd. dette med å suge pupp har da ingen ting med en 16 åring og gjøre, egentli ganske barnslig og unødvendig replikk fra din side. i andre land utenfor norge så kjører mopeder lovlig godt over 70Km/T. og nei, mopeder skal ikke legge seg ut til siden, det er livsfarlig, en moped skal ligge på veijen, ca midt på. alle forbikjøringer skal skje i motsatt kjørefelt. kan ikke bilen kjøre forbi, så skal han bare ligge bak mopeden, med mindre mopedisten legger seg ut med vilje og blinker, slik at andre kan kjøre forbi. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Nei det er vel ingen lov, men det er vel noe man lærer på oppkjøringen.. hvorfor skal dere ligge der? for å gjøre det tryggere for dere selv og andre trafikkanter...Du kan ikke tenke slik, det blir som å si.. "det er ingen lov som bestemmer det, derfor har jeg lov til å oppføre meg som en idiot og sette liv i fare...". 7327700[/snapback] Vi lærte å ligge nermest mulig midten på veien slik at vi ikke skulle bli presset ut av veien! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ok, jeg lærte å ligge i høyre hjulspor, det fikk jeg også rett på teori eksamen til lett mc.. men det er kanskje ikke riktig da? i forhold til moped? :\ Uansett, tilbake til topic.. snakk med foreldra dine om dette da, hør hva dem sier.. har du hjerte til å la mammaen din sitte å være livredd, mens du er ute å kjører moped.. vel mamma var vel også det når jeg kjørte lettmc, men ja...hør hva foreldra dine syns først iallefall... Complexity, ja jeg har også kjørt moped / lettmc.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Tull og tøys det meste som står her. Trenger ikke å legge deg i grøfta og blinke for at biler skal klare å kjøre forbi. Når bilen kjører forbi, så skal han legge seg helt over i venstre felt. Ser du noen gang en lastebil "legge" seg inn til siden? Når jeg kjørte moped så lå jeg konsekvent nesten midt på veien, uten at jeg følte det farlig. Selvfølgelig er det folkeskikk å vise at noen kan kjøre forbi, men ikke bestandig nødvendig. Lenke til kommentar
MhFaen Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Ok, jeg lærte å ligge i høyre hjulspor, det fikk jeg også rett på teori eksamen til lett mc.. men det er kanskje ikke riktig da? i forhold til moped? :\ Uansett, tilbake til topic.. snakk med foreldra dine om dette da, hør hva dem sier.. har du hjerte til å la mammaen din sitte å være livredd, mens du er ute å kjører moped.. vel mamma var vel også det når jeg kjørte lettmc, men ja...hør hva foreldra dine syns først iallefall... Complexity, ja jeg har også kjørt moped / lettmc.. 7327727[/snapback] Skal si deg det at mora mi driter i om jeg trimmer mopeden min, fordi hun vet at jeg kan kjøre.! Men eneste jeg trenger er litt tips om hva jeg skal kjøpe av trim.!! Å du Vargaz du er en negativ liten nisse.! Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ok, jeg lærte å ligge i høyre hjulspor, det fikk jeg også rett på teori eksamen til lett mc.. men det er kanskje ikke riktig da? i forhold til moped? :\ Uansett, tilbake til topic.. snakk med foreldra dine om dette da, hør hva dem sier.. har du hjerte til å la mammaen din sitte å være livredd, mens du er ute å kjører moped.. vel mamma var vel også det når jeg kjørte lettmc, men ja...hør hva foreldra dine syns først iallefall... Complexity, ja jeg har også kjørt moped / lettmc.. 7327727[/snapback] hmm, dette vil blir feil, kjørelerern min sa alltid at vi skulle holde oss nermest midten som mulig. dette for at: ligger du for mye til høyre, så kan en person prøve og tvinge seg mellom deg og en kommende bil. og den som sliter meste er du som er minst og ytterst. og ligger du for langt til venstre, så kan det motsatte skje. livsfarlig. ligg så mye som mulig i midten. dette med foreldre er jo opp til MHFuria, har du sinte foreldre, så et jeg nesten hva svaret er Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 OK. tilbake til topic hær:P MHFuria: trimsylinder, trimveiv. effektanlegg, større forgasser (reguleres etter størrelse på trim) større Reedventil, og drev opp mopeden. ikke glem forsterket kjede dette er mye håper det hjelper Lenke til kommentar
MhFaen Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 jeg har i alle fall ikke prob med sinte foreldre...=P de hjelper meg med trimminga...=D=D Men tilbake til Hva jeg bør kjøpe av trim. Jeg har ikke fått så mange Tips i detta innlegget til nå..=P Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ok, bra du er flink til å kjøre da husk du er ikke verdens mester etter 1dag 1uke 1mnd 1år eller 10år... uhell kan skje likevell visst man ikke er forsiktig i trafikken. Ulykker trenger heller ikke å være din skyld, det eneste jeg ber deg om er å tenke litt før du setter på trimsett på mopeden. Mulig jeg har lært feil Pe3 ? .. eller er det forskjell på lett mc og moped på dette? synes det skulle være rart.. men uansett... kjør forsiktig og lykke til med trimmingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå