Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

To Pc'er på nett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-14 18:52, skrev Chrily:

Er det slik at hvis jeg kjøper denne

+ kabler + NGT Adsl + nettverkskort, så kan jeg sette opp to pc'er med internettilkobling?

Du får vel med en router som standard hos NGT så du greier deg med to kort og to kabler, vel du må ha en hub eller switch også.

[ Denne Melding var redigert av: agvg på 2002-11-14 19:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-15 09:29, skrev Chrily:

Ja, jeg trenger nok en switch (eller Hub) og er da denne Realtek saken noe å satse på?

Synes det ser ut som jeg vil få mye for pengene hvis jeg kjøper den.

Noen som har kommentarer til det?

Dette er da en router, du trenger da kun en rein hub/swich, en 4-porters 10Mb/s hub bør ikke koste stort over 200,- og holder i det uendlige hvis det kun er og dele ADSL-linja mellom to maskiner som er målet.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg fikk her om dagen et nytt interessefelt som går på å sette opp maskin som server (jeg og en kamerat hadde noen filer vi ville dele, så jeg endte opp med å laste ned programvare for å sette opp ftp-server).

Da jeg også har nok "deler til overs" til å kunne sette opp en maskin som server, så tenkte jeg og gjøre det.

Har lest litt "rundtomkring" og fått med meg at switch var bedre alternativ en Hub for å utnytte linja, derfor switch og ikke Hub. Kom tilfeldigvis over Realtek saken som kostet ca. 460,- hvor det var Switch/brannmur/ruter i ett og som virket ganske billig.

Er derfor litt ut etter kommentarer rundt alt dette men spesielt om denne konkrete Realtek saken er et godt kjøp for meg.

Er som sagt helt fersk på disse temaene og setter pris på innspill og tips.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-15 10:36, skrev Chrily:

Takk for svar!

Jeg fikk her om dagen et nytt interessefelt som går på å sette opp maskin som server (jeg og en kamerat hadde noen filer vi ville dele, så jeg endte opp med å laste ned programvare for å sette opp ftp-server).

Og kjøre to routere etterhverandre er jo ikke noe særlig så hvis du skal kun bruke den som switch så er den jo grei nok, det er ingen forskjeller i ytelse eller funksjone av betydning på disse billige switchene og hva du velger spiller liten rolle.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-15 10:54, skrev kjett:

det er mulig jeg blander sammen med blucom her gitt..

Bluecom leverer samme utstyret som de andre som kjører på TN sitt utstyr, Nokia-modemet har en 4-porters hub mens Alcatel ikke har noe slikt på sine så dette varierer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...