JorgenM Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Finnes det et sted som har oversikt over hvilken dimensjon man skal ha på filtere til de forskjellige Canonobjektivene? Jeg stolte på Japan Foto sin hjemmeside, der legger de automatisk opp tilbehør som skal passe. Jeg sitter nå med et par filetere som ikke passer til objektivene mine... Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Står ikke filterdimensjonen på objektivdekslene dine da? Lenke til kommentar
JorgenM Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Står ikke filterdimensjonen på objektivdekslene dine da? 7327621[/snapback] Uffda, ja man lever og man lærer. Skal sjekke der når jeg kommer hjem fra jobb. Takk for svar:-) Lenke til kommentar
andreash Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Finnes det et sted som har oversikt over hvilken dimensjon man skal ha på filtere til de forskjellige Canonobjektivene? Jeg stolte på Japan Foto sin hjemmeside, der legger de automatisk opp tilbehør som skal passe. Jeg sitter nå med et par filetere som ikke passer til objektivene mine... 7327571[/snapback] Står på innsiden av objektivdekslene dine. For eksempel så kan det stå E=77 Da er det 77mm som filteret skal ha. Andreas Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Og her finner du info om alle objektivene Canon har produsert: http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/f_lens.html Lenke til kommentar
JorgenM Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Og her finner du info om alle objektivene Canon har produsert: http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/f_lens.html 7327968[/snapback] Hmm, denne infoen var riktig så nyttig. Ut ifra disse tallene har jeg bestillt riktig dimensjoner gitt. Er det noe spesiellt jeg bør vite om hvordan/hvor disse filterne skal skrus fast. De skal passe på selve objektivet, der hvor beskyttelsen settes fast? Så får alle erfarne fotgrafer være overbærende med ferskinger som meg, som ikke tar alt med en gang Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Bare skru de på du, men bare ett av gangen (ikke uv + polaroid f.eks) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå