int20h Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Nvidia har enda ikke lagt ut de offisielle versjonene av sine DirectX 10-drivere for nylanserte GeForce 8800 GTX. Les mer Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Er det bare jeg som ser ironien når den forrige nyheten skryter over hvor mange drivere Vista skal inneholde, mens denne forteller at nVidia ikke gidder å legge ut sine DX10 drivere for Vista? Lenke til kommentar
Devlish Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det er lagt ut en 97.19 driver til forceware for vista på guru3d.com Jeg kan ikke si om den støtter 88xx serien, men vil anta dette i forhold til buildnummer. Denne driveren er uten control panel men den har fått støtte for AA osv... Anbefaler alle nvidia vista brukere å teste ut denne driveren. Funker i allefall flott på RTM systemet mitt Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hvorfor skal de legge ut DX10 driverne før DX10 tas i bruk? Det er som å bruke krem på en kake man ikke har Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ser ikke vitsen å lansere driveren før DX10 er lansert. Man kan jo ikke bruke det før den tid uansett så da kan nVidia optimalisere driveren i mellomtiden. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Fra et free software/åpen kildekode-perspektiv virker det latterlig fordi man har et kort med støtte for DX10, men som man ikke kan bruke hele potensialet av fordi det blir holdt igjen av driverene (Ja, problemet eksisterer i *nix-verdenen også). Hadde nVidia sluppet driverene med DX10-støtte hadde man kunnet utforske og bygget ting på den teknologien i dag og ikke måttet sitte på gjerdet og ventet på Vista-slippet. Det det beviser er vell hvor forskjellige mennesker med forskjellig softwarelisenssyn ser på verden. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Potensialet er da veldig teoretisk, selv om MS lanserte DX10 i morgen, så finnes det vel absolutt ingen spill eller andre programmer som utnytter det uansett. Vista skal riktignok bruke DX10 i interfacet sitt, men ikke ser jeg poenget med å kjøpe ett DX10 kort til flere tusen for at Vista kanskje ser marginalt bedre ut Vil tro at de fleste som kjøper 8800 kort nå ikke primært kjøper dem for DX10, men for generelt bedre ytelse i spill etc. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hun blir bare penere og penere Lenke til kommentar
Predatorzx Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det irriterer at de har så sinnsyke idiotiske priser her i Norge. 8800GTX koster jo det samme som 8800GTS her i Norge i USA Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Kanskje dei som utvikler dx10 spel hadde likt og hatt drivern? slik at dei fikk testa det på vanlige pc'r osv. Den drivern på guru3d fungerer ikkje på 8800 series. Lenke til kommentar
idos Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Potensialet er da veldig teoretisk, selv om MS lanserte DX10 i morgen, så finnes det vel absolutt ingen spill eller andre programmer som utnytter det uansett. Vista skal riktignok bruke DX10 i interfacet sitt, men ikke ser jeg poenget med å kjøpe ett DX10 kort til flere tusen for at Vista kanskje ser marginalt bedre ut Vil tro at de fleste som kjøper 8800 kort nå ikke primært kjøper dem for DX10, men for generelt bedre ytelse i spill etc. 7327840[/snapback] Company of heros og nyeste flightsim er vel sluppet og kan kjøre på DX10 trodde jeg, crysis kommer snart, MOH Airborne kommer vel også snart Uhh crysis kommer vist ikke før Q3 2007 Endret 21. november 2006 av idos Lenke til kommentar
Fury Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Kanskje dei som utvikler dx10 spel hadde likt og hatt drivern? slik at dei fikk testa det på vanlige pc'r osv. Den drivern på guru3d fungerer ikkje på 8800 series. 7328130[/snapback] Faktum er vel at de har tilgang til det meste gjennom nvidia's "The Way It's Meant To Be Played" program, eller lignende avtaler. Er du utvikler av spill osv. kan du snakke med nvidia direkte. Folk flest må nøye med seg å holde seg "utenfor". Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hun blir bare penere og penere 7328056[/snapback] hehe... skaff deg virkelig dame Lenke til kommentar
ketle Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Potensialet er da veldig teoretisk, selv om MS lanserte DX10 i morgen, så finnes det vel absolutt ingen spill eller andre programmer som utnytter det uansett. Vista skal riktignok bruke DX10 i interfacet sitt, men ikke ser jeg poenget med å kjøpe ett DX10 kort til flere tusen for at Vista kanskje ser marginalt bedre ut Vil tro at de fleste som kjøper 8800 kort nå ikke primært kjøper dem for DX10, men for generelt bedre ytelse i spill etc. 7327840[/snapback] Company of heros og nyeste flightsim er vel sluppet og kan kjøre på DX10 trodde jeg, crysis kommer snart, MOH Airborne kommer vel også snart Uhh crysis kommer vist ikke før Q3 2007 7328138[/snapback] Korrekt. Flightsim X og Company of Heroes er laget med tanke på DX10. Flight Sim X kommer GARANTERT til å bli sinnsykt mye bedre med DX10 enn DX9c i hvertfall. Er ingen per i dag som kan kjøre med full grafikk pga DX9 dårlige støtte for mange ulike objekter, med DX10 blir dette problemet borte. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Potensialet er da veldig teoretisk, selv om MS lanserte DX10 i morgen, så finnes det vel absolutt ingen spill eller andre programmer som utnytter det uansett. Vista skal riktignok bruke DX10 i interfacet sitt, men ikke ser jeg poenget med å kjøpe ett DX10 kort til flere tusen for at Vista kanskje ser marginalt bedre ut Vil tro at de fleste som kjøper 8800 kort nå ikke primært kjøper dem for DX10, men for generelt bedre ytelse i spill etc. 7327840[/snapback] Company of heros og nyeste flightsim er vel sluppet og kan kjøre på DX10 trodde jeg, crysis kommer snart, MOH Airborne kommer vel også snart Uhh crysis kommer vist ikke før Q3 2007 7328138[/snapback] Korrekt. Flightsim X og Company of Heroes er laget med tanke på DX10. Flight Sim X kommer GARANTERT til å bli sinnsykt mye bedre med DX10 enn DX9c i hvertfall. Er ingen per i dag som kan kjøre med full grafikk pga DX9 dårlige støtte for mange ulike objekter, med DX10 blir dette problemet borte. 7329189[/snapback] Så vi får spiltt dx10 spill i dx9? Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ja, Bl.a. Age of Conan vil bli lansert med støtte for DX 9 og 10. Men, som utviklerene sier, vil spillet se mye bedre ut med DX 10. Bl.a. bevegelser i vann o.l. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hvorfor skulle de lansere totalt ubrukelige drivere? DX10 skulle jo lanseres etter Vista, etter jul. De spillene som skal støtte DX 10 har ikke fått støtten ennå. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Kanskje dei som utvikler dx10 spel hadde likt og hatt drivern? slik at dei fikk testa det på vanlige pc'r osv. 7328130[/snapback] Driveren er allerede ute for testing. De som utvikler DirectX 10 spill har hatt G80 kort siden begynnelsen av september. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå