Nuffern Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Skal kjøpe meg en ny harddisk, og valget står mellom: [*] Seagate 80GB Barracuda IV 7200rmp (990kr) [*] Western Digital 80GB Caviar 7200rmp (1195kr) Hvem ville dere ha valgt? Hørt at Barracudaen er ganske stillegående, men Caviaren er raskere. Noen som har noen erfaringer med disse (hastigheter, støynivå osv.)? _________________ [ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-11-14 18:38 ] Lenke til kommentar
Folo Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 har ingen av dem, men som sakt så vil jeg tro av det jeg har lest at barracudaen er mer stillegående. er det en WD med 8 mb cahce? uansett så holder det i massevis med fart. vist du ikke skal kjøre noen ekstreme programmer og se 3 filmer om gangen, mens du laster ned en film og spiller musikk og ripper en cd; på samme disk edit: vil da anbefale barracudaen, vist du har masse støy fra maskine fra før vil det sikkert ikke spille noen rolle. _________________ Den menneskelige hjerne fungerer ikke raskere enn de tregeste hjernecellene, regelmessig inntak av alkohol hjelper til med å fjerne de svakere hjernecellene, som igjen gjør at hjernen blir et raskere og mer effektivt organ. [ Denne Melding var redigert av: Folo på 2002-11-14 18:44 ] Lenke til kommentar
IthMcMos Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Jeg ville ha gått for Seagate. Min personlige erfaring med WD er ikke noe særlig god. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Tenkte på den vanlige utgaven av Caviar med 2mb cache. Tror nesten jeg går for Seagate grunnet øknomien. Har dessuten hatt Seagate tidligere. Kom gjerne med tips og forslag.. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 hva skal du bruke harddisken til? Western Digital Caviar XL 80Gb 7200rpm Special Edition (OBS! 8Mb cache!) UDMA100 IDE1124,- [ Denne Melding var redigert av: Folo på 2002-11-14 18:53 ] Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Vanlig bruk egentlig. Film, mp3, store programvarepakker osv. Kommer antakelig ikke til å bruke den til å lage video, men det er fint om den flytter store mengder data raskt. Hater disker som bruker en evighet på det. Har ingen krevende arbeidsoppgaver egentlig, men når jeg kjøper noe vil jeg forsikre meg om at jeg fikk det beste til den prisen jeg ga. Tror egentlig ikke jeg blir skuffet uansett hva jeg velger. Ellers kan jeg si at maskina mi er relativt stillegående. Vel.. bedre enn mange andres ihvertfall.. PS. Takker for hjelpen Folo, men jeg skal kjøpe disken i butikk (Komplett, IQdata eller PCmax). Tar lengre tid gjennom posten, og med porto blir prisen den samme... takk for tipset uansett! =) Edit: PS. _________________ <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-11-14 18:58 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-11-14 19:00 ] Lenke til kommentar
ponke Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Har 'cudaen, hadde en 120GB 8MB WD før, leverte den tilbake gladelig for en 80GB 'cuda. Den er så stille og mer enn rask nok for de fleste. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Da faller valget på fiskedisken.. takker for alle nyttige tips. =) mvh. Nuffern Lenke til kommentar
ponke Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Ja, og en ting til, 'cudaen har ikke den irriterende viniiiiiiingen som jeg har opplevd på alle WD disker jeg har hatt. En kompis har en WD disk fortsatt, og han angrer seg bittert på at han ikke solgte den òg da han skaffet seg P4 maskin. Harddisken er det mest plagsomme til han nå. [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-11-14 19:18 ] Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Ville valgt Seagate'n definitivt..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå