Gå til innhold

Digital Ixus 300

Anbefalte innlegg

Jeg er helt grønn når det gjelder digitale kamera. Jeg har sett litt rundt omkring, og det virker for meg som om dette er et bra kamera.

Jeg er veldig glad i å ta bilder. Men bruker ikke papirversjonene særlig mye. Derfor blir det jo relativt dyrt når jeg skal ha bildene på CD hver gang. Jeg er ingen proffbruker, og trenger et enkelt og greit kamera, men jeg stiller en del krav til kvalitet. Jeg kunne tenke meg å ha bilder som tar seg bra på fullskjerm format. (er ikke 2M pixel da litt lite)

Pris.

Hos databutikken koster det 6100. Jeg kunne også tenke meg å hatt et stort minnekort. Er det forskjell på disse? (hastighet, kvalitet)

Jeg kunne tenke meg et 256 MB sådann. Jeg ser at det er priset til 1105 hos komplett.no. Det er type 1 (passer dette til ovenstående kamera?)

Men det lønner seg vel kanskje heller å kjøpe minnekort fra databutikken, slik at jeg får alt i en sending og slipper ekstra fraktomkostninger o.l.

For den prisen finnes det andre kamera som kan være aktuelle?

Er jeg helt på vidda nå?

Takk for alle svar, ha en digital jul....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Jeg kunne tenke meg å ha bilder som tar seg bra på fullskjerm format. (er ikke 2M pixel da litt lite)

En skjerm har lav oppløsning, og 2 MP er mer enn nok til at bildet skal ta seg bra ut på skjermen.

Quote:

Er det forskjell på disse? (hastighet, kvalitet)

Ja, absolutt. Det er særlig hastigheten det går på. Er du riktig uheldig, kan det også hende at et kort du kjøper er inkompatibelt med kameraet ditt.

Quote:

For den prisen finnes det andre kamera som kan være aktuelle?

I denne prisklassen er det mange kameraer man kan velge mellom. Det er ikke langt opp til et Casio QV-4000, som er et 4 MP kamera.

Skal du ha et solid, kompakt kamera med helt OK bildekvalitet er Ixus 300 et trygt valg. Men du får nok mer kamera for pengene hvis du velger et mindre snertent kamera.

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...