Ustedalen Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Jeg kom nettopp paa en liten ide. Hele tiden spoerr folk meg om mitt aar i USA, om det er verdt det og alt annet man kan sporre om. Saa jeg tenkte om det hadde vaert en ide og lage en liten dokumentarfilm som forteller en god del om min opplevelse her. Hvis jeg kommer til aa gjore dette, kommer jeg mest sannsynlig til aa starte etter jul siden jeg da har mest sannsynelig min egen laptop. Videokamera har jeg ikke, men jeg finner sannsynligvis en varmhjertet amerikaner som vil laane meg en. Jeg har ogsaa full tilgang paa Adobe Premiere, saa det vil ikke vaere noe problem med redigeringen. Saa det jeg lurer paa er igrunn hva dere vil se, hvis jeg kommer til aa lage en slik en. Hvordan jeg bor? Hvordan byen er? Intervjuer med diverse amerikanere om hva de synes om utvekslingsstudenter? Noe annet? EDIT: Leif i tittelen. Endret 21. november 2006 av Ustedalen Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg tror det kan være ganske interessant å få se USA fra en utvekslingsstudents side, og ikke den siden vi alltid ser landet fra på TV. Ting jeg kunne tenke meg å se: Hvordan ser det ut hjemme hos folk? Hvordan ser butikkene ut? Hvordan er naturen rundt deg? Hva skjer på festene? Hvordan ser det ut på skolen, og hvordan er egentlig folkene? Lenke til kommentar
starks Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 jeg vil se deg realisere den amerikanske drømmen og bli filthy rich på 3 mnd, gjerne akkompanert av noen lettkledde damer.. eller kanskje en reisedokumentar fra canada ? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Oi så ikke denne tråden. For meg ville det nesten blitt en film jeg ville betalt for! Vil gjerne ha med - Intervju med vertsfamilien - Litt fra skolen - Hvordan er det hjemme hos deg - Intervju med deg der du forteller om hvordan det er. Endret 6. desember 2006 av Jonasbrann Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 En annen artig sak kunne vært om du lagde litt sånn videodagbok av det hele, der du delte både det som var bra og ikke fullt så bra med ditt opphold over der. Hva tenker den gjengse amerikaner om ting og tang som du snakker om? Og hvis du kjeder deg kan du jo lage en norsk Borat Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Jeg maa si at det ikke er sikkert det blir noe filming, men jeg tenker det hadde vaert artig. Det blir paa en maate slik som du forklarer det Onkel Kompost, men norsk Borat? Tror ikke det. Hehe! Vi faar se hva det blir til. Blir det en film, kommer den selvsagt paa nettet. Gjerne kom med flere ideer! Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det som jeg synes hadde vært interessant er hvordan amerikanerne ser på nordmenn. Mener å huske at du har fått noen isbjørn-spørsmål. Slike ting som viser forskjellene mellom landene er interessant. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg kunne forsåvidt også tenkt meg å vite hvordan det er med spring break og andre happenings (prom, etc) i det virkelige USA i forhold til filmens USA. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Ustedalen, vet du om det blir noe av dette? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Ingen anelse. Foerst av alt maa jeg faa tak i en datamaskin som faktisk kan drive Premiere Pro. Jeg kommer sannsynligvis til aa kjope meg en baerbar til jul, saa jeg regner med at det er i boks. Problemet da er vel aa faa tak i et kamera. Familien min har et, men det er dessverre ikke et digitalt ett, saa jeg maa sjekke med vennene mine om jeg faar laane en av deres, hvis de i det hele tatt har ett. Og hvis de har et, kommer jeg sannsynligvis til aa lage en film, ja. Men om jeg gjoer det, kommer den sannsynligvis ikke ut foer i februar/mars. Endret 28. november 2006 av Ustedalen Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Du virker ikke særlig engasjert i å lage denne filmen? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Hva mener du med det? Jeg vil selvsagt lage den, men jeg maa faa takk i utstyret jeg trenger forst. Hvordan kan jeg lage en film uten et kamera? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Nei, det er vel sånt man må ha på plass før man bestemmer seg for å lage film. Lenke til kommentar
iStian Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 prøver å bringe litt liv til denne tråden igjen. Lurer på hvordan det går og om det blir noe av den filmen ? Lenke til kommentar
M10 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hei, kan du ikke PLEASE prøve å lage den filmen. Det hadde vært konge! her har du noen tips fra meg som jeg syntes du burde ha med og hva andre som skal til Usa forventer. - litt om familien din. Hva de syns om utvekslingsstudenter?,hvordan burde familier være? hvordan burde man bli oppdratt av vertsfamilier? - litt om skolen din. hva syns andre elever om utvekslingsstudenter? hva syns lærerne og andre ansatte om utvekslingsstudenter? Ha med litt om sportsaktivitetene og cheerleaderne og evt filme 1 min av en fotballkamp der nede eller noe annet. Hvordan er matpausene der nede kan du ha med. Ta med litt om prøvene der nede. Hvordan ser de ut? hvordan er dem og sånt - litt om hva som skjer etter skolen. hva gjør man? ta med litt om hva man driver med etter man er ferdig på skolen. - Feriedager ta litt med det. ta med litt om naturen og hvordan folk på gata er. intervju dem og spør om hva de syns om det Norske folk. intervju vennene dine: spør dem om hvordan de vil at Utvekslingsstudenter skal være og hva Utveslingsstudenter må gjøre for å få venner ? må de gå bort å snakke med dem?, være hyggelige eller hva? ta med litt om det. Lenke til kommentar
brucelee.will Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 dette høres veldig spennende, håper du legger den ut et sted hvor vi kan se den når du er ferdig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå