Gå til innhold

Dokumentar om meg som utvekslingsstudent i USA!

Anbefalte innlegg

Jeg kom nettopp paa en liten ide. Hele tiden spoerr folk meg om mitt aar i USA, om det er verdt det og alt annet man kan sporre om. Saa jeg tenkte om det hadde vaert en ide og lage en liten dokumentarfilm som forteller en god del om min opplevelse her.

Hvis jeg kommer til aa gjore dette, kommer jeg mest sannsynlig til aa starte etter jul siden jeg da har mest sannsynelig min egen laptop. Videokamera har jeg ikke, men jeg finner sannsynligvis en varmhjertet amerikaner som vil laane meg en.

Jeg har ogsaa full tilgang paa Adobe Premiere, saa det vil ikke vaere noe problem med redigeringen.

Saa det jeg lurer paa er igrunn hva dere vil se, hvis jeg kommer til aa lage en slik en.

Hvordan jeg bor?

Hvordan byen er?

Intervjuer med diverse amerikanere om hva de synes om utvekslingsstudenter?

Noe annet?

EDIT: Leif i tittelen.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det kan være ganske interessant å få se USA fra en utvekslingsstudents side, og ikke den siden vi alltid ser landet fra på TV.

Ting jeg kunne tenke meg å se:

Hvordan ser det ut hjemme hos folk?

Hvordan ser butikkene ut?

Hvordan er naturen rundt deg?

Hva skjer på festene?

Hvordan ser det ut på skolen, og hvordan er egentlig folkene?

Lenke til kommentar

Jeg maa si at det ikke er sikkert det blir noe filming, men jeg tenker det hadde vaert artig. Det blir paa en maate slik som du forklarer det Onkel Kompost, men norsk Borat? Tror ikke det. Hehe!

Vi faar se hva det blir til. Blir det en film, kommer den selvsagt paa nettet.

Gjerne kom med flere ideer!

Lenke til kommentar

Ingen anelse. Foerst av alt maa jeg faa tak i en datamaskin som faktisk kan drive Premiere Pro. Jeg kommer sannsynligvis til aa kjope meg en baerbar til jul, saa jeg regner med at det er i boks.

Problemet da er vel aa faa tak i et kamera. Familien min har et, men det er dessverre ikke et digitalt ett, saa jeg maa sjekke med vennene mine om jeg faar laane en av deres, hvis de i det hele tatt har ett.

Og hvis de har et, kommer jeg sannsynligvis til aa lage en film, ja. Men om jeg gjoer det, kommer den sannsynligvis ikke ut foer i februar/mars.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Hei, kan du ikke PLEASE prøve å lage den filmen. Det hadde vært konge!

her har du noen tips fra meg som jeg syntes du burde ha med og hva andre som skal til Usa forventer.

- litt om familien din. Hva de syns om utvekslingsstudenter?,hvordan burde familier være? hvordan burde man bli oppdratt av vertsfamilier?

- litt om skolen din. hva syns andre elever om utvekslingsstudenter? hva syns lærerne og andre ansatte om utvekslingsstudenter? Ha med litt om sportsaktivitetene og cheerleaderne og evt filme 1 min av en fotballkamp der nede eller noe annet. Hvordan er matpausene der nede kan du ha med.

Ta med litt om prøvene der nede. Hvordan ser de ut? hvordan er dem og sånt

- litt om hva som skjer etter skolen. hva gjør man? ta med litt om hva man driver med etter man er ferdig på skolen.

- Feriedager ta litt med det.

ta med litt om naturen og hvordan folk på gata er.

intervju dem og spør om hva de syns om det Norske folk.

intervju vennene dine: spør dem om hvordan de vil at Utvekslingsstudenter skal være og hva Utveslingsstudenter må gjøre for å få venner ? må de gå bort å snakke med dem?, være hyggelige eller hva? ta med litt om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...