Gå til innhold

Northwood 2.4 på ASUS P4B533-V stopp på 161FSB

Anbefalte innlegg

Hei håper på svar på dette. Min P4 2.4 Northwood prosessor stopper momentant på 161FSB, hjelper ikke engang med 0.1V mere, Den ligger nå på 50*C Idle og 55*C Load på luft.

Noen som vet hva som kan forårsake dette?

Bruker ett ASUS P4B533-V hovedkort

Edit: Etter kritikk så legger jeg til at det ikke er ram som stopper klokk, jeg har mye å gå på når det gjelder ram clock, ram klarer 360Mhz på timingen jeg bruker under forsøk på å komme høyere. Ligger på 322Mhz når jeg kjører på 2.9Ghz@161FSB

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg hadde et P4B533-C, som jeg brukte en P4 2.4 Northwood på, og der kom jeg ikke over 150 MHz FSB. Uansett hvor mye jeg prøvde å tweake. Mulig kortet ditt evt. CPU ikke vil mer. (Kan si at da jeg prøvde samme CPU på et P4C800-E, så kom jeg opp i 160 MHz FSB).

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Egentlig litt godt å høre at det ikke bare er jeg som stopper der, men er litt kjipt uansett da. :cry:

Jeg kjørte 156FSB 24/7 en stund, med en passelig Ram clock, Og det var den beste ytelsen jeg kunne få på systemet mitt.

CPU: [email protected]

RAM: 266Mhz 2,5.3.3.6@312Mhz 2,5.2.2.6

Det er standard Crusial value R elns :p PC2100 ram

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Vel, om du har slik RAM, så kan det jo si seg selv at det muligens er den som setter en stopper for festen.  Mener å huske at P4B533-korta ikke har minnedivider. (Mitt hadde mulighet for å sette opp hastigheten 33% via en jumper, men det funket visst bare med 1 enkelt minnebrikke)

7327158[/snapback]

Kjører ikke det på ram når jeg prøver å komme lengre, jeg har testa rammen opp til 360Mhz med 2,5.3.3.8 og det er maks den kan kjøre stabilt, jeg kan også sette ram ned til 200Mhz@133FSB, så det er absolut ikke ram som stopper opp moroa.

Kan jo være strømforsyninga som ikke klarer da, men det er litt rart for jeg har prøvd med høy/lav minnefrekvens, og høy/lav skjermkortklokk. og også sammenheng med disse til lavest mulig strømforbruk.

Men problemet er når jeg kommer i win der jeg skriver passord og brukernavn da får jeg enten en bluescreen som jeg absolut ikke rekker å lese et ord på, eller så blir alt svart og jeg kan ikke gjøre noe (kan logge på hvis jeg vet hva jeg skal gjøre i blinde) Så kommer som regel skjermbilde.

Det er minnedivider, men tror ikke det var dette i 1003BIOS i såfall bare 100 eller 133

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...