Gå til innhold

ombygging av pc fra stasjonær til shuttle-

Anbefalte innlegg

vurderer å sette mine deler inn i en shuttle, så trenger hjelp til å finne ut om dela passer, både når det gjelder størrelse og funksjonalitet (socket etc) samt finne et bra shuttle!

specs: DFI LANPARTY UT nF4 ULTRA-D, nF4 Ultra,

Socket-939,S-ATA, GbLAN, Fw, PCI-Ex16

minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

cpu: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939,

1MB, BOXED m/vifte

skjermkort: XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3 XXX,

PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 590/1600Mhz

hovedkortet må vell byttes ut, følger ikke det innebygd hovedkort med shutlene som regel ?

har en vanlig harddisk, husker ikke specs, 120gb vanlig størrelse

noen deler som ikke vil få plass/funke i en shuttle ? og hva med strømforsyninga ? har en normal 512 w elns

noe som er lurt å huske på ?? skal brukes til gaming, så trenger sikkert litt kjøling!

hadde vert bra om det følgte lanbag med shuttlen!

pris = under 3k

mvh martin!

Endret av loekke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du selv skrev så følger det med hovedkort, samt PSu i shuttle sine barebones.

Hvis prisgrensen på 3000 er absolutt, er en SN21G5 det bester alternativet vil jeg si.

Hvis du derimot kan strekke deg litt kan du kjøpe en SN25P (evt en 26P), som passer behovet ditt som spillmaskin mye bedre.

LANbag er utrolig kjekt å ha med shuttle vet jeg av erfaring, men det må du kjøpe i tillegg til maskinen, da shuttle ikke selger slike sammen med barebones'ene sine.

Shuttle bærevæske(fant den ikke i prisguiden, så bare linken til den hos netshop. de har den dog andre steder også)

Ellers passer alle delene du har inn i begge disse maskinene, og alt av kjøling og slikt føler med, så du trenger egentlig ikke noe utenom selve shuttlen og det du har fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...