Gå til innhold

Hvis du fikk muligeten... til å lage film

Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Hvis DU fikk muligeten til å få en film laget .. hva villde den handlet om og hvem skulle spilt i den?

ja.. sett at du fikk et budsjett av et større selskap i hollywood på mellom 50 og 150millioner dollar..

og du måtteså skrive og produsere en film (og regi hvis du gidder det..)

Hva ville den ha handlet om?

Grunnen til at jeg lurer er at jeg har selv startet på 4 manus...

og jeg sier startet på.. :D

og går nå med idee til ett nytt manus som heller aldri kommer til å bli noe av..

Så det jeg lurer..

Budsjett, Sjanger, Handling (detaljert men ikke en stil:P), Skuespillere

ect ect ect

nå er jeg trøtt men jeg kommer med ett eksempel i morgen

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer til å handle om en persons oppdagelse av det monsteret som lever i kjelleren hans. Hele livet har han lurt på om det var noe der nede, og en dag når han skal ned dit ser han det klart og tydelig før det forsvinner bak ei dør og blir borte. Gutten tør ikke gå ned, foreldrene sier det er tøys og tvinger han i seng, når han legger seg føler han at det er noe i det andre rommet. Han går bort og ser ingen verdens ting. Nå som jeg innser mens jeg skriver, at det finnes en film som er så lik denne slutter jeg :) *Monster i skapet flashback* husker ikke hva filmen heter.

Lenke til kommentar

Enten:

A) En studie i hvilke system som bidrar til å opprettholde og forsterke det økonomiske gapet mellom u- og i-land.

B) En filmatisering av Arthur C. Clarke's oppfølgere til 2001 og 2010, dvs. 2081, 3001. Gjerne slått sammen til én film, så man kunne hoppet over de litt svake kjærlighetselementene. Jeg slukte alle bøkene rått. Med så mye sci-fi-søppelfilmer som kvernes ut i dag (Star Wars 1-3, Serenity, stort sett alle "helter i fremtiden"-filmer), kan jeg ikke fatte og begripe at disse ikke ville blitt en suksess på lerretet.

Lenke til kommentar
Kommer til å handle om en persons oppdagelse av det monsteret som lever i kjelleren hans. Hele livet har han lurt på om det var noe der nede, og en dag når han skal ned dit ser han det klart og tydelig før det forsvinner bak ei dør og blir borte. Gutten tør ikke gå ned, foreldrene sier det er tøys og tvinger han i seng, når han legger seg føler han at det er noe i det andre rommet. Han går bort og ser ingen verdens ting. Nå som jeg innser mens jeg skriver, at det finnes en film som er så lik denne slutter jeg :) *Monster i skapet flashback* husker ikke hva filmen heter.

7326761[/snapback]

Det minner meg om det pappa fortalte meg om når han var liten. Det var ikke sånn, men Farfar sa alltid at han aldri måtte gå ned i kjelleren, for der bodde det ei heks som gjorde et eller annet (husker ikke hva). Og han gikk aldri ned dit når han var liten, Var alltid redd heksa skulle komme å ta han når han var aleine hjemme. Han gikk ofte å gjømte seg i skauen fordi han var redd heksa. Og han var fortsatt skremt av historien når han hjalp Farfar med å flytte ut derifra og inn i garasjebygget hos oss, her jeg bor nå.

Han døde i 1996, så jeg var liten dengang.

Hadde egentlig vert litt morsomt å laga en film om div ting han har fortalt, bare satt alt sammen i en og samme film om han lille gutten :p

Lenke til kommentar

Én scene. Mann 1 binder mann 2 til gulvet, finner frem en øks og begynner å kappe av føttene, leggene, lårene, overkroppen, og han hakker og hakker til helt kroppen er kjøttkake, og det kun er hodet igjen. Han plukker opp hodet etter håret, holder det oppe mot seg og ser inn i øynene, og hodet spytter en munnfull med blod i øynene hans.

Det var et mareritt jeg hadde hin dagen. Tror det hadde funket.

Lenke til kommentar
jeg legger merke til at ..... dere gjør ikke som jeg spurte om ..

isteden for så er det mer "jeg ville laget en film om den og den boka.. allt annet er så ræva" ...

javel .. so?  skal ha mer!"

7331261[/snapback]

Hva med at du kommer med eksempel på hvordan du vil ha det, da?

Lenke til kommentar

frozen5pu.jpg

Mary-Kate og Ashely Olsen er stengt inne på et slott sammen med Shrek. De aner ikke hvordan de har kommet seg dit, og vet dermed ikke veien ut heller. Det viser seg at de tre ikke er helt alene. Det bor nemlig en slem Sid (Ice Age) på slottet, og han er ute etter hevn.

Alternativ poster (da også med ny tittel):

post-73595-1164135133_thumb.jpg

Budsjett: 100 millioner dollar.

Sjanger: Grøss og gru.

Regissør: Stanley Kubrick.

Produsent: Jeg og Steven.

Skuespillere: Mary-Kate Olsen, Ashely Olsen, Sid og Shrek, av de som er verdt å nevne. Man skal ikke se bort ifra at andre skumle personer kan dukke opp.

Endret av L@sse
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Om jeg skulle laget en spillefilm, har jeg veldig lyst til å lage en 100% realistisk action\skrekk\thriller film. Disse finnes det ikke mange av i dag. Syns det hadde vært kult å prøvd å lage en realistisk men bra film.

Lenke til kommentar

Ville laget en film om en som ble beskyldt for mord men mener at han ble lurt i en "setup" a la the fugitive. Alle tror han er gal. Vi følger hans kamp for å bevise hans uskyld. Tilslutt i filmen skal det vise seg at han ikke er uskyldig. Han ER faktisk gal. Han bare vet det ikke selv

Regisør: David Lynch eller Quintin tarantino

I hovedrollene: Samuel L Jackson og Robert deNiro

sjanger: Krim/action/psykologisk thriller

Dette er en ide jeg har lekt lenge med... Er ikke sikker på skuespillerene men mener de jeg har er gode nok til kvalitetsnivået jeg ønsker

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

har lyst til å lage en film serie på ca. 10 filmer med $100 000 000 pr. film.

hver film tar for seg et av slagene til napoleon, men filmene bytter på hvilken nasjon som er i fokus osv. men noen skuespillere som går i gjen i de fleste filmer, som Napoleon og andre av de franske generalene. men har problemer med å finne en som kan spille napoleon han er en vansklig karakter å spille.

Lenke til kommentar
frozen5pu.jpg

Mary-Kate og Ashely Olsen er stengt inne på et slott sammen med Shrek. De aner ikke hvordan de har kommet seg dit, og vet dermed ikke veien ut heller. Det viser seg at de tre ikke er helt alene. Det bor nemlig en slem Sid (Ice Age) på slottet, og han er ute etter hevn.

Alternativ poster (da også med ny tittel):

post-73595-1164135133_thumb.jpg

Budsjett: 100 millioner dollar.

Sjanger: Grøss og gru.

Regissør: Stanley Kubrick.

Produsent: Jeg og Steven.

Skuespillere: Mary-Kate Olsen, Ashely Olsen, Sid og Shrek, av de som er verdt å nevne. Man skal ikke se bort ifra at andre skumle personer kan dukke opp.

7331862[/snapback]

Du har ikke bare skjønt poenget... men gått langt videre ...

bravo!

Lenke til kommentar
L@sse, om Mary-Shit og Ashit dør i den filmen, så skal jeg fanken meg finansiere den! :thumbup:

7332222[/snapback]

Selvfølgelig dør de! Det er alt for mange filmer med lykkelig slutt fra før av (selv om du sikkert vil karakterisere en slutt med Olsen-drap for lykkelig). ;)

Jeg kan vel også nevne at Steffy laget "Frozen Nightmares"-posteren. :)

Lenke til kommentar

Min er atter en superhelt film.. i de siste ukene har jeg oppdaget hva som mangles i denne sjangeren.

Tittel: Fire & Ice

Handling: Beatriz/Fire(Alinne Moraes) en braziliansk agent blir utsatt for en ulykke på et oppdrag og får krefter til å kontrolere og skape ild. På en ferie tur til paris møter hun Tora/Ice(Kristanna Løken) en naiv jente fra Geilo som kommer fra en familie med mulighet til å skape og kontrolere snø og is. Disse oppdager raskt at de må sammarbeide for å stoppe den onde Count Vertigo(Peter Stormare). Men personlighetene til Fire og Ice Skaper konflikter

Fire & Ice er bassert på DC Comics figurene med samme navn

Budsjett: 140 millioner dollar

Sjanger: Sci-Fi / Action

Regissør: Bryan Singer

Produsent: Jeg og David S. Goye

Skuespillere: Alinne Moraes, Kristanna Løken, Peter Stormare

PS: Kristanna Løken er valg bare pga mangel på norske skuespillere som er hot i samme alder. Bryan Singer er valgt fordi han gjorde en bra jobb med X-men filmene

Fire & Ice

Bilde av Fire Vanlig, Bilde av Ice Bilder fra JLU

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar

7326761[/snapback]

En anelse Boogeyman eller? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...