Shakern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei... Bygger egen pc, og nå har jeg kommet så langt som å slå på pc'en ... CPU viften derimot vil ikke snurre når jeg kobler til på CPU_FAN på hovedkortet. Men når jeg kobler den på CHA_FAN på hovedkortet så snurrer den. Hva kommer det av? Kan hovedkortet være kortslutett på noen måte? Hovedkort: ASUS SLI AMD64 3700+ Prosessor 2.2ghz Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg har en liten følelse av at det kanskje bare er... at du har glemt å koble til ATX12V kabelen ved siden av CPU? Lenke til kommentar
Shakern Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Jeg har en liten følelse av at det kanskje bare er... at du har glemt å koble til ATX12V kabelen ved siden av CPU? 7327207[/snapback] Nei.. har koblet til alt av ledninger fra strømforsyning til HK... Lenke til kommentar
Caze Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Og strømforsyningen HAR ATX12V-kabel? OG: hvor mange pinner er CPU-viften på 3 eller 4? Og hvor mange pinner er CPU_FAN connectoren din på? Endret 21. november 2006 av Caze Lenke til kommentar
lasr Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Temperaturstyring ? -Viften starter når CPU blir varm, det samme skjer på mitt ASUS kort . Dersom viften aldri starter er det nok noe feil. Lenke til kommentar
Shakern Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Og strømforsyningen HAR ATX12V-kabel? OG: hvor mange pinner er CPU-viften på 3 eller 4? Og hvor mange pinner er CPU_FAN connectoren din på? 7328359[/snapback] Vifta er på 3-pins, samma med connectoren... S Lenke til kommentar
Shakern Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Temperaturstyring ? -Viften starter når CPU blir varm, det samme skjer på mitt ASUS kort . Dersom viften aldri starter er det nok noe feil. 7328488[/snapback] Hmm.. ja den starter aldri, eller har ventet i ett minutt da... Så hvor lenge venter du før den starter da? S Lenke til kommentar
lasr Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det kan fort gå tre-fire minutter. Viften går forøvrig av og på etter behov for kjøling . Det spørs hvor mye jeg belaster maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå