Elgjeger Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Jeg hadde tenkt å kjøpe meg en Star Bajkal side by side hagle snart,men jeg har hørt at Star Bajkal ikke er godkjent for stål... Er dette bare tull eller er det sant? Endret 20. november 2006 av Elgjeger Lenke til kommentar
n3xuZ- Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg hadde tenkt å kjøpe meg en Star Bajkal side by side hagle snart,men jeg har hørt at Star Bajkal ikke er godkjent for stål... Er dette bare tull eller er det sant? 7326580[/snapback] Dette er i 99/ 100 tilfeller bare tull! Jeg har selv en Star Baikal hagle, dog "over-under", men denne skyter med stål som bare det. Er du i tvil, så kan du be politiet sjekke det for deg. Dette gjør du ved å stikke innom et lokalt lensmannskontor eller en politistasjon med våpenkortet ditt. Da kan de sjekke om våpenet ditt er godkjent opp mot våpen-databasen sin! Lenke til kommentar
varmit Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jepp, der du kjøper våpenet ditt kan du spørre om den er godkjent. De fleste nye våpen som lages nå, er ofte trykktestet for stål. Jeg har enda noen blypatroner jeg jakter med Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Du må også huske på at haglpatroner med stålhagl ikke bør lagres over lengre tid, særlig hvis de har vært med ute i fuktig vær. Dette fordi at det kan hende disse stålhagl i patronene ruster sammen til en stor klump ved lengre lagring under/etter fuktige forhold. Dette vil ikke være bra for noen hagle. Lenke til kommentar
Radiowave Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg har også en Star Bajkal o/u som er noen år gammel. Den er godkjent for stål. Det er trykket inn i løpet på hagla hvor stort trykk det er godkjent for å tåle. Det kan du sammenligne med hvor stort trykk en stålhaglpatron lager, det er en standarverdi tror jeg. Jeg husker ikke akkurat nå, men kan eventuelt finne det ut. Men mest sannsynlig er den dugende til stål. Og husk på som ulfjoh01 sier, stålpatroner kan ruste sammen til en klump. Det BØR unngås:) Lenke til kommentar
varmit Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Stålpatroner har høyere utgangshastighet og dermed kjappere rekyl. Dette fordi stål er lettere en bly, men må ha samme anslagsenergi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå