Gå til innhold

Erstatte mulig defekt skjermkort

Gjest Slettet+5432143541

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5432143541

Har nå et Asus X800XT PE 256MB (AGP) som jeg vil bytte til et annet kort siden dette kortet liker å skru av skjermen min når den kommer seg opp i en høy nok temperatur etter 30-60 minutt med gaming.

Men nå som vinteren her så holder kortet seg bra! Men jeg fryser!

Kan ikke returnere det fordi jeg kjøpte det for leeenge siden for godt over 4000 kr i sin glanstid :cry:

Jeg trenger et nytt kort, om det er ATI/AMD eller Nvidia. Så vil jeg gjerne ha et Nvidia kort siden bare det kan kjøre Fear uten at det skal lagge hver gang jeg passerer et hjørne.

Kan dere finne noen som gir lik eller bedre prestasjon?

Resten av pc'en:

AMD XP3000

1,5 GRam

750W

Kort med andre kjølemetoder kunne jeg også tenkt meg

Temp i maskina nå:

Case 36

CPU Socket 25

CPU Diode 41

Skjermkort Idle:

43 GPU

35 temp chip.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kraftigste agp kortet du kan få tak på idag er 7800GS

Det skal dra f.e.a.r på grei oppløsning med de fleste innstilingene på high og litt anti aliasing/AF.

Hvis du ønsker noe kraftigere og ønsker å kjøre på høyere grafikk så må du gå over til pci-express, dette vil føre til att du må bytte hovedkort, cpu og muligens ram.

Lenke til kommentar

Nja, Radeon X1950 Pro AGP er hvassere enn 7800GS. I Norge selges PowerColor og GeCube. Billigere er det også. (starter fra rundt 1900,-).

Edit: Men om du må ha nVidia, så er 7800GS eller Gainwards 7900GT i 7800GS-forkledning det beste i nVidia-hjørnet. (Men sistnevnte koster rundt 3300 kroner).

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...