Amored Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 I skrivende stund har MS solgt 7,1mill stk. 360, Nintendo har solgt 698 000 stk. Wii og Sony har solgt 265 000 stk. PS3... Stakkars Sony. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) I skrivende stund har MS solgt 7,1mill stk. 360, Nintendo har solgt 698 000 stk. Wii og Sony har solgt 265 000 stk. PS3... Stakkars Sony. 7328423[/snapback] Sony har ikke klart å levere nok PS3-er, og PS3 selges heller ikke i Europa. De første ukene kan heller ikke brukes til å avgjøre hvor godt salget vil bli. Endret 21. november 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 I skrivende stund har MS solgt 7,1mill stk. 360, Nintendo har solgt 698 000 stk. Wii og Sony har solgt 265 000 stk. PS3... Stakkars Sony. 7328423[/snapback] Hehe, sony har vel solgt alt de har å selge av konsoller hittil? Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Men gratis online med få spill er bedre enn dyr online med få spill. Enig? 7328316[/snapback] Yes Sir. Det er jeg helt enig i. Men du burde kanskje lagt til mangelen på online capable spill for PS3, som en negativ ting da? For det mangler jo overhodet ikke på Xbox siden så langt jeg kan se ihvertfall. Spesielt nå som de kommer med spill som nærmest er laget for Co-op... Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 I skrivende stund har MS solgt 7,1mill stk. 360, Nintendo har solgt 698 000 stk. Wii og Sony har solgt 265 000 stk. PS3... Stakkars Sony. 7328423[/snapback] Sony har ikke klart å levere nok PS3-er, og PS3 selges heller ikke i Europa. De første ukene kan heller ikke brukes til å avgjøre hvor godt salget vil bli. 7328441[/snapback] Tror nok Sony kunne solgt en god del mer hvis det bare ikke hadde vært for produksjonsmangel. Blir uansett spennende til neste år, julen 2007, når vi virkelig får se hvem som kommer best ut denne generasjonen. All diskusjon før den tid blir kun spekulasjon. Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Men gratis online med få spill er bedre enn dyr online med få spill. Enig? 7328316[/snapback] Yes Sir. Det er jeg helt enig i. Men du burde kanskje lagt til mangelen på online capable spill for PS3, som en negativ ting da? For det mangler jo overhodet ikke på Xbox siden så langt jeg kan se ihvertfall. Spesielt nå som de kommer med spill som nærmest er laget for Co-op... 7328462[/snapback] Sant. MS har et stort forsprang når det gjelder online. Derfor det står Live som fordel hos dem. Tenkte at istedefor å sette en ting som bakdel hos to, satte jeg det som fordel hos én. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 I skrivende stund har MS solgt 7,1mill stk. 360, Nintendo har solgt 698 000 stk. Wii og Sony har solgt 265 000 stk. PS3... Stakkars Sony. 7328423[/snapback] Sony har ikke klart å levere nok PS3-er, og PS3 selges heller ikke i Europa. De første ukene kan heller ikke brukes til å avgjøre hvor godt salget vil bli. 7328441[/snapback] Nintendo har heller ingen konsoller i Europa. Release er 8. desember. Sony klarte jo og å utsette Europa-releasen helt til mars nesteår, som de taper tid og kunder på. Mange jeg kjenner som droppa PS3 pga. det. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Siden godt kjent person her på forum tar seg av den negative siden av ps3 nyhetene så må vi spe på med litt positive Strategic Analytics predicts that the PlayStation 3 will overcome Microsoft's current market share differential by the close of 2007, and Sony's own market home console dominance will gradually rise year after year to almost 60% market share by the year 2012. Where actual units sales are concerned during that six-year period, the PlayStation 3 is predicted to vastly outperform the competition and gather a staggering 121.8 million sales, while the Xbox 360 will reach a modest 59.7 million sales, and the Nintendo Wii will likely mark another nail in Nintendo's home hardware coffin through a dismal sales return of only 23.3 million units. Kilde 7326407[/snapback] Dette her er bare lotto Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 trur neppe xbox klarer å ta over alle spilla til sony med et knips og litt ekstra penger.. hvis det skjer, kommer det til å ta maaaange år, men da har det kanskje kommet noen nye utviklere osv? 7327203[/snapback] Hvis det er slik at det er en lettere jobb å utvikle spill til X360. Ser jeg ikke bort ifra at det er faktisk utviklerne som velger platform, fremfor at Microsoft bruker pengene sine. Spørs jo om det blir blueray som blir framtiden da... da vil nok sony få solgt "litt" ekstra.. Jeg megselv liker PS mye bedre enn xbox og håper flere har sett at sony har et godt produkt 7327604[/snapback] Ingen som nekter deg å finne PS som et bedre produkt enn Xbox. Men Sony leverer et godt produkt med PS3, ser jeg meg uenig. Som det sier i Ars Technica (?), så har ikke PS3 et eneste mål. Eneste de har prøvd med PS3, er å stappe mest mulig styrke inn, uten å vite hvordan denne skal temmes. Og hva skal man med alt dette tilegget? Finner også X360 tillagt noen unødvendige tillegg, men den har ihvertfall et solid grunnlag. Vel og merke, har jeg ikke prøvd PS3 selv. Men har de siste årene, ikke lest noe positivt om PS3, i den grad også Sony, som har holdt seg positivt i lengre tid. Alt som har vært veldig bra med PS3, har som regel blitt avbekreftet i ettertid. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Hallo folkens! Skjekk folkets meningsmåling og salgstall som tydeligvis ingen var interessert i sted(*var visst noen som likte salgstalla da:P): http://nexgenwars.com/ Man kan stemme fritt vilt der, har sikkert være noe cheating etc. Alikevel, tviler på at sony vil få over 40 %. Endret 21. november 2006 av Camper_killer Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 I skrivende stund har MS solgt 7,1mill stk. 360, Nintendo har solgt 698 000 stk. Wii og Sony har solgt 265 000 stk. PS3... Stakkars Sony. 7328423[/snapback] Hehe, sony har vel solgt alt de har å selge av konsoller hittil? 7328459[/snapback] Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Spørs jo om det blir blueray som blir framtiden da... da vil nok sony få solgt "litt" ekstra.. Jeg megselv liker PS mye bedre enn xbox og håper flere har sett at sony har et godt produkt 7327604[/snapback] Ingen som nekter deg å finne PS som et bedre produkt enn Xbox. Men Sony leverer et godt produkt med PS3, ser jeg meg uenig. Som det sier i Ars Technica (?), så har ikke PS3 et eneste mål. Eneste de har prøvd med PS3, er å stappe mest mulig styrke inn, uten å vite hvordan denne skal temmes. Og hva skal man med alt dette tilegget? Finner også X360 tillagt noen unødvendige tillegg, men den har ihvertfall et solid grunnlag. Vel og merke, har jeg ikke prøvd PS3 selv. Men har de siste årene, ikke lest noe positivt om PS3, i den grad også Sony, som har holdt seg positivt i lengre tid. Alt som har vært veldig bra med PS3, har som regel blitt avbekreftet i ettertid. 7331025[/snapback] Sony's mål er vel å integrere Blu-Ray i så mange hjem så mulig, for deretter å tjene royalties på alle Blu-Ray salg. Har inntrykk av at PS3 kommer i andre rekke for dem. Jeg ville ihvertfall ikke satt pris på å bli tvunget til å betale ekstra for et produkt som ikke er sikkert slår igjennom en gang. Derfor venter jeg og ser før jeg kjøper PS3. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 er som sagt her, lotto å drive å gjette sånn. jeg kan jo si at jeg antar PS3 kommer til å ha solgt 67,33 millioner maskiner innen 2010, men det er umulig å vite. jeg tviler STERKT på at den selger 121 mill maskiner innen 2012. Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 er som sagt her, lotto å drive å gjette sånn. jeg kan jo si at jeg antar PS3 kommer til å ha solgt 67,33 millioner maskiner innen 2010, men det er umulig å vite. jeg tviler STERKT på at den selger 121 mill maskiner innen 2012. 7331555[/snapback] Er enig med det. Synes liksom ikke PS3 har samme massemarkedsappell som PS2. Og den kommer ikke til å få det heller, før massemarkedet begynner å kjøpe den. Og for at det skal skje må den komme kraftig ned i pris. PS2 begynte så vidt jeg vet ikke så selge skikkelig før den var nede i $199. Uansett så virker 121 mill urealistisk høyt, i og med at konkurrentene er sterkere denne gangen. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Bare for å spørre...Hvordan i helvete skal de klare å forutse slik før ps3 omtrent har kommet på markedet? Virker litt "gjettelek" det her, og det virket enda mer suspekt når de opererer med desimaltall... Endret 21. november 2006 av the_zombie Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 det virker som de bare kommer med slike utsagn fordi de er pr kåte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå