master_al Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Analytikkere er ikke annet enn godt betalte synsere. Tror selv at PS3 vil selge best (selv om jeg ikke utelukker at 360 faktisk kan selge bedre), men den kommer ikke til å selge 121,8 millioner. 7327584[/snapback] Denne konsollkrigen vil bli mye jevnere enn forrige, og tviler på at Sony selger doobelt så mye som 360. Ihvertfall nå som 360 har et så godt forsprang også Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Analytikkere er ikke annet enn godt betalte synsere. Tror selv at PS3 vil selge best (selv om jeg ikke utelukker at 360 faktisk kan selge bedre), men den kommer ikke til å selge 121,8 millioner. 7327584[/snapback] Denne konsollkrigen vil bli mye jevnere enn forrige, og tviler på at Sony selger doobelt så mye som 360. Ihvertfall nå som 360 har et så godt forsprang også 7327593[/snapback] Jeg skrev heller ikke at PS3 ville selge dobbelt så mye som 360. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Spørs jo om det blir blueray som blir framtiden da... da vil nok sony få solgt "litt" ekstra.. Jeg megselv liker PS mye bedre enn xbox og håper flere har sett at sony har et godt produkt Lenke til kommentar
master_al Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Analytikkere er ikke annet enn godt betalte synsere. Tror selv at PS3 vil selge best (selv om jeg ikke utelukker at 360 faktisk kan selge bedre), men den kommer ikke til å selge 121,8 millioner. 7327584[/snapback] Denne konsollkrigen vil bli mye jevnere enn forrige, og tviler på at Sony selger doobelt så mye som 360. Ihvertfall nå som 360 har et så godt forsprang også 7327593[/snapback] Jeg skrev heller ikke at PS3 ville selge dobbelt så mye som 360. 7327603[/snapback] Nei sa ikke at du sa det, men sier at det står det i salgstallene i artikkelen Sony = 120 mill 360 = 59 Mill Wii = 23 Mill Tror nok Ninty selger mere enn dette Endret 21. november 2006 av master_al Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Spørs jo om det blir blueray som blir framtiden da... da vil nok sony få solgt "litt" ekstra.. Jeg megselv liker PS mye bedre enn xbox og håper flere har sett at sony har et godt produkt 7327604[/snapback] Enig! Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Spørs jo om det blir blueray som blir framtiden da... da vil nok sony få solgt "litt" ekstra.. Jeg megselv liker PS mye bedre enn xbox og håper flere har sett at sony har et godt produkt 7327604[/snapback] Jau- er jo berre til å lese anmeldelsen til New York Times.Dei var hvertfall særs imponerte. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det er moro at mange bare "liker PS bedre" uten noen spesiell grunn. Lenke til kommentar
Firvulag Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 er ikke 120 mill mer en det PS2 solgte? tviler litt på den da:P Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Sony selger mye til trofaste fans som ikke leser for mye propaganda og er generelt skeptisk til xbox 360. Kjenner mange slike selv. Og foreldre vet hva de kjøper når de kjøper en playstation. Det der med at microsoft kommer til å få monopol tviler jeg meget sterkt på. Sony er et veldig stort selskap de også og har vært størst i konsollmarkedet siden PS1. Men bedre konkurrenter tyder bare godt for kundenes del. Da blir det større konkurranse og sannsynligvis bedre konsoller. Så lenge sony/microsoft ikke selger for lite til å kunne selge konsollene med tap i begynnelsen. Monopol er aldri en fordel edit: 121 mill. er ikke så mye mer enn PS1(102,49) og PS2(111.25) solgte. Så, umulig er det ikke. Men håper det blir mer utligna i denne generasjonen. Endret 21. november 2006 av Nimrad Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Spørs jo om det blir blueray som blir framtiden da... da vil nok sony få solgt "litt" ekstra.. Jeg megselv liker PS mye bedre enn xbox og håper flere har sett at sony har et godt produkt 7327604[/snapback] Jau- er jo berre til å lese anmeldelsen til New York Times.Dei var hvertfall særs imponerte. 7327642[/snapback] Men så er ikke reviewen til new york times noe annet enn en manns/kvinnes synspunkter og meninger. 1 person! Avanore kan sikkert finne fram fra arkivet hans mange dårlige reviews av ps3. Men om vi søker på nette kan vi nok finne minst like mange gode reviews! Rent hypotetisk. Om Sony skulle selge slik analysen sier, altså 120 millioner. Hva mener dere at det skyldes? godt produkt eller at det er 120 millioner idioter i verden som desverre ikke har sett lyset(xbox 360)? Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Heilt hypotetisk- hvis PS3 når så høge sals-tal så er det fordi det er eit solid produkt, ingen tvil på det. Den kjem til å selge som berre juling, men 120 millionar, er fortsett ganske mykje. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Skyldes bare at Sony har vært lenger i konsollmarkedet enn Microsoft. PlayStation er et veldig kjent varemarke. Det hadde vært akkurat samme situasjon om det var Xbox som var først ute, og ikke PS1. Endret 21. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
nacho Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 http://www.youtube.com/watch?v=Z3Ix4godfCw Nå er det ikke vits i å krangle mer! Her er svaret på hvorfor Sony ikke kommer til å selge :!: Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Slik jeg ser det: PS3 for: - Kjent merke. - Gode spill fra 3. parts utviklere. - Har tradisjonelt sett vært god med massemarkedspill. - Gratis online. - Laste ned småspill, enkelte klassikere. PS3 imot: - Vanskelig å utvikle for, noe som kan drive bort utviklere. - Dyr maskin. X360 for - MS kjøper opp flere utviklerhus, som lager eksklusive spill til X360. - Har god støtte fra PC-utviklere. - Live. - Laste ned småspill, enkelte klassikere som er forbedret. X360 imot: - Har en massemarket-fiendlig stigma (kun FPS, racing, etc.) - Online koster penger. Wii for: - Veldig massemarkeds-vennlig. - Billig maskin. - Lett å sette opp og stille inn - Gratis online. - Laste ned mange spillklassikere i tillegg til småspill. - Lett å utvikle for. Wii imot: - Nintendo har en dårlig stigma (bare barnevennlige spill, etc). - Ingen multimediefunksjon. - Blir vanskelig å markedsføre. Målgruppen deres er de som ikke spiller spill. Mulig det er noe jeg glemmer, i og med at jeg har vært uten søvn denne natten. Dere er velkommen til å føye til punkter. Just keep it civil En ting til: Noen som har hørt om 3rd console blues? Er en teori som sier at konsollutviklere får aldri mer enn 2 konsoller på topp. Etter det er der rett ut. Skjedde med Nintendo, Sega, Atari (tror jeg, må sjekke senere). Men er år og dag siden jeg leste den teorien så jeg husker ikke detaljene. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 "Gode spill fra 3. parts utviklere." Litt rart at du synes det gjelder bare for PS3, greit med smak og behag, men å hevde at X360 ikke har det er bare bullshit. De fleste som utvikler for X360 er tredjepartsutviklere - svært få spill er utviklet av MS - og det er mye bra ute og går. Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 "Gode spill fra 3. parts utviklere." Litt rart at du synes det gjelder bare for PS3, greit med smak og behag, men å hevde at X360 ikke har det er bare bullshit. De fleste som utvikler for X360 er tredjepartsutviklere - svært få spill er utviklet av MS - og det er mye bra ute og går. 7328237[/snapback] - MS kjøper opp flere utviklerhus, som lager eksklusive spill til X360. Går vel under den. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Slik jeg ser det: PS3 for: - Kjent merke. - Gode spill fra 3. parts utviklere. - Har tradisjonelt sett vært god med massemarkedspill. - Gratis online. - Laste ned småspill, enkelte klassikere. PS3 imot: - Vanskelig å utvikle for, noe som kan drive bort utviklere. - Dyr maskin. X360 for - MS kjøper opp flere utviklerhus, som lager eksklusive spill til X360. - Har god støtte fra PC-utviklere. - Live. - Laste ned småspill, enkelte klassikere som er forbedret. X360 imot: - Har en massemarket-fiendlig stigma (kun FPS, racing, etc.) - Online koster penger. Jeg er litt uenig i dette med online spilling analysen din. Vet ikke om dere har lest de artiklene om online spillene til PS3, eller rettere sagt mangelen på det. Selv om det kanskje blir gratis online, så hjelper jo det lite hvis de faktisk ikke har noen produkter å bruke det. Jeg er også i tvil på om de kommer til å klare fullt så mange konsoller med prislinjen de har lagt seg på, og de er jo veldig seint ute med en maskin som hardwaremessig ikke er bedre enn Xboxen. Selv er jeg meget spent på Wii. Spørsmålet er om dette kanskje blir en konsole som lokker til seg endel nye konsoll brukere? Vi får bare vente å se. Men, jeg er ikke noe fanboy av noen av konsollene. Kommer vel til å ende opp med samtlige til slutt uansett, selv om det er Xboxen som står høyest så har jeg igrunnen ikke noe behov for å skrike opp og forsvare den. Den leverer for meg, og det er det som teller Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Skyldes bare at Sony har vært lenger i konsollmarkedet enn Microsoft. PlayStation er et veldig kjent varemarke. Det hadde vært akkurat samme situasjon om det var Xbox som var først ute, og ikke PS1. 7327793[/snapback] Hadde ikke PS1 blitt laget, hadde det ikke kommet noen Xbox. Et firma kan fort falle fra første plass på totempælen; SNES ledet i SNES-generasjonen, men N64 ble grust av PS1 i PS1-generasjonen. Derfor utelukker jeg ikke at Xbox 360 faktisk kan vinne denne generasjonen. Endret 21. november 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg er litt uenig i dette med online spilling analysen din. Vet ikke om dere har lest de artiklene om online spillene til PS3, eller rettere sagt mangelen på det. Selv om det kanskje blir gratis online, så hjelper jo det lite hvis de faktisk ikke har noen produkter å bruke det. Jeg er også i tvil på om de kommer til å klare fullt så mange konsoller med prislinjen de har lagt seg på, og de er jo veldig seint ute med en maskin som hardwaremessig ikke er bedre enn Xboxen. Selv er jeg meget spent på Wii. Spørsmålet er om dette kanskje blir en konsole som lokker til seg endel nye konsoll brukere? Vi får bare vente å se. Men, jeg er ikke noe fanboy av noen av konsollene. Kommer vel til å ende opp med samtlige til slutt uansett, selv om det er Xboxen som står høyest så har jeg igrunnen ikke noe behov for å skrike opp og forsvare den. Den leverer for meg, og det er det som teller 7328297[/snapback] Men gratis online med få spill er bedre enn dyr online med få spill. Enig? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Strategic Analytics predicts that the PlayStation 3 will overcome Microsoft's current market share differential by the close of 2007, and Sony's own market home console dominance will gradually rise year after year to almost 60% market share by the year 2012. Måten dette er skrevet på er jo heller tvilsom da. PlayStation 3 is predicted to vastly outperform the competition and gather a staggering 121.8 million sales, while the Xbox 360 will reach a modest 59.7 million sales, and the Nintendo Wii will likely mark another nail in Nintendo's home hardware coffin through a dismal sales return of only 23.3 million units. "Vastly outperform, modest sales, og nail in Nintendo's coffin" .... haha, virker skikkelig seriøst det der. Playstation kommer vel til å selge mest ja, mye på grunn av navnet, og Nintendo tipper jeg egentlig kommer på andreplass etterhvert, mens xbox360 kommer til å klare seg ganske bra i forhold til sin forgjenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå