Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

kraftig gamer-pc problemer med å kjøre spill!

Anbefalte innlegg

Hey!

eg har ein "komplett gamer pc" med:

XFX geforce 7900GT/GTO 256 minne ( i tilleg til at eg overklokker det)

ABIT KN8 SLI

AMD athlon 64 3700+

og 2 Gb ram.

dette skal vere nokk til å køyre dei fleste nye spel, men desverre har eg lagg på dei aller fleste spel. dark messiah, oblivion, ultimate spider-man, never vinter nights 2, nfs most wanted, nfs carbon og litt på half life 2 og black and white 2... i alle fall dei fleste av dei spela burde pc-en min fint klare å kjøre.

i tilleg til dette problemet, kommer det av og til fram blå skjerm med feilmeldingen: lite delt fysisk minne.... eller noe slikt, så starter pc-en opp igjen..

noen idear eller noe som kan hjelpe meg?

takker alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sjekk at alle temperaturer ikke er for høye,, hadde omtrent samme problemet før, fiksa det med å stille ned spenninga på ram brikkan.

hadde noe med varme å gjøre hos meg,, så pass på :p

7326383[/snapback]

takker for svaret, har eit flott kabinett og ligger mellom 25-30 grader, vanelig vis 25, maks 30 ;)... er ikkje så aldt for gale tempratur, så regner med at den ikkje skal vere for gale...

Lenke til kommentar

eg er redd for skjermkortet mitt, har ikkje hatt noe virus på pc-en min, eller noko problemer, trur dåkker folk at skjermkortet (xfx 7900gt) kan vere skadet eller ødelagt? :cry:

EDIT: skal prøve og formatere pc-en snart, og kjekke om det gjer meg noen gode resultater..

Endret av xersess
Lenke til kommentar
Broren min hadde samme problem men han skjønnte ikke problemet før det var for sent så når han våknet så BRANT dataen hans;P

Takk og lov at ikke noe annet brant=/

7328409[/snapback]

hadde eg voknet opp med at pc-en brant, hadde eg ønsket at eg og hadde brent... :love:

Lenke til kommentar
hvilken oppløsning kjører du spillene i? merker selv med min pc at jeg har "små-lagg" i spillene du nevnte, jeg kjører alle spill  1680x1050 som er en krevende oppløsning (for mitt kort) så jeg må skru noe ned på grafikken.  :hmm:

7331573[/snapback]

oppløsning 1240X960 eller noko slikt har eg, men eg har ein gamal skjerm..

Lenke til kommentar

okey har lert meg, BIOS. har skrudd av alle overclockinger og dt virker som pc-en blei bedre!!!!!!! :w00t: men fortsatt litt lagg, som eg ikkje skal ha, skal prøve å formatere pc-en snart, mn meiner at den er virus-fri..

bare fortset å komme med tips..

takker alle svar igjen :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har nesten klink lik pc som deg! Og de samme problemene :( Inkludert bluescreen problemet.. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det, men kan du si hvor du lærte deg dette biosgreiene? Og si ifra om det hjelper å formatere da!

Endret av Firetrucken
Lenke til kommentar

Muligens et blinnskudd, men har du (dere) noe "DVD region "killere" f.eks. DVD43 installert ( se min post om dette, da dette kan skape store problemer og forårsaker lignende symptoner).

Boka sier, avinstaller ALT du normalt IKKE MÅ ha, (eliminasjonsmetoden),

Installer alle nye drivere, BIOS etc.

Det er bedre å avinstallere i rekkefølge ting du kan grei deg uten (Nero, diverse Media playere etc...). Rens registret, boot etc.

Tipper det er et program som ligger i bakgrunnen og forårsaker "lagg", enn at det er noe relatert til HW...

/L

Lenke til kommentar
Jeg har nesten klink lik pc som deg! Og de samme problemene :( Inkludert bluescreen problemet.. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det, men kan du si hvor du lærte deg dette biosgreiene? Og si ifra om det hjelper å formatere da!

7346338[/snapback]

om ikkje formatering hjelper, så ringer eg i alle fall komplett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...