Gå til innhold

[løst]"Reklame" i avatar?

Anbefalte innlegg

Ser at det er flere moderatorer som har "reklame" i avataren selv om retningslinjene sier:

6. Ikke reklamer for websider, butikker, etc. Dette gjelder særlig bedrifter og deres ansatte.

Det "reklameres" for er en dugnad (som det kalles) hvor HW-nettverket er sterkt inne og profilerer seg, sammen med andre bidragsytere. Er det således fritt frem for "reklame" for ideelle organisasjoner eller andre 'gode' formål?

Endret av Pingla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at det er flere moderatorer som har "reklame" i avataren selv om retningslinjene sier:

6. Ikke reklamer for websider, butikker, etc. Dette gjelder særlig bedrifter og deres ansatte.

Det "reklameres" for er en dugnad (som det kalles) hvor HW-nettverket er sterkt inne og profilerer seg, sammen med andre bidragsytere. Er det således fritt frem for "reklame" for ideelle organisasjoner eller andre 'gode' formål?

7326184[/snapback]

Nei det er ikke fritt fram for reklamering selv om det er for 'gode formål'.

Skal det gjøres slike ting så skal dette avklares med godkjennelse fra forumstyret eller andre instanser :)

Lenke til kommentar

Vil det for eksempel si at jeg heller ikke på noen måte har lov til å reklamere for noen av sidene under Hardware Online AS? Vil det si at en bruker ikke kan ha en Colaflaske i sin avatar? Og med reklame; mener dere da kommersiell reklame eller har det noen videre betyning?

TSP

Lenke til kommentar
Vil det for eksempel si at jeg heller ikke på noen måte har lov til å reklamere for noen av sidene under Hardware Online AS? Vil det si at en bruker ikke kan ha en Colaflaske i sin avatar? Og med reklame; mener dere da kommersiell reklame eller har det noen  videre betyning?

TSP

7330668[/snapback]

Den retningslinja er der på ingen måte for å forby all linking til andre plassar; vi trekker som oftast grensa når ein reklamerer for noko som ein sjølv er deleigar i/jobbar for, som ein kan tjene pengar på at fleire personar ser. Det blir svært ofte ein skjønnsvurdering. (Vi snakker i all hovedsak om sider som selger ting her, sider med annonser er stort sett unntatt om det ikkje er eit spesielt tilfelle)

Det er ingenting i veien for ein brukar å linke til ein spesifikk webshop, men om den brukaren jobbar for denne webshopen blir det noko anna.

Håpar det oppklarar litt.

Lenke til kommentar
Det er ingenting i veien for ein brukar å linke til ein spesifikk webshop, men om den brukaren jobbar for denne webshopen blir det noko anna.

7331992[/snapback]

Akkurat det gjelder vel ikke når man skal hjelpe noen med å kjøpe/selge noe?

Du, denne mobilen fant jeg til en rimelig pris på finn.no. *link til annonsen*

Jeg fant mobilen på en rimelig pris på en bra side, men fordi jeg jobber for siden, får jeg ikke lov av HW til å linke til den. Sorry.

Edit: Die, leif!

Endret av ;P
Lenke til kommentar
...vi trekker som oftast grensa når ein reklamerer for noko som ein sjølv er deleigar i/jobbar for, som ein kan tjene pengar på at fleire personar ser...
...personer skal ikke drive å reklamere for sine produkter/butikker hos oss, enkelt og greit...
Slik jeg tolker utsagnene deres her så er med andre ord reklameringen for dugnaden jeg nevner ikke lov? Det reklameres jo for noe man er delaktig i og inndirekte tjener man penger jo fler som ser denne bl.a. av reklameverdien for antall treff på den aktuelle siden, selv om formålet er noe helt annet. Endret av Pingla
Lenke til kommentar

Juledugnad.no er en frivillig "tjeneste" og ikke noe noen tjener penger på, (for å bruke det som eksempel) og vi bryr oss derfor ikke om slikt.

Slike saker blir vurdert i hvert tilfelle men det vi hovedsakelig slår ned på er skikkelig reklamering, alle vet hva det er så det ser jeg ikke noe vits å forklare til punkt å prikke.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...