60C Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Hei Lurer på hva som er normal temperatur på HK og CPU, samt om det stemmer at ASUS Pc probe viser feil verdier på kjøle temp. (se spec nederst) Under spilling, spesielt spill som krever litt resurser som Max Payne, Ghost Recon og Operatin Flashpoint så ligger jeg på 64- 65 C, dette er det som vises i ASUS Probe`n. Hva er normal temp. Har bestilt ny kabinett vifte som jeg skal ha i front (husker ikke spec på den). Trenger jeg flere vifter? Og hva er kritisk temp, har ikke merket noe lagg eller andre problemer under spill. Normal temp ligger på 54- 55 C under surfing ol. Brukte ikke kjølepasta men nøyde meg med den termiske teipen som satt der. Har en mindre midlertidig vifte i front kabinettet, men den er på vei til å ryke, så denne legger jeg ikke så stor vekt på nå. Har en: AMD Athlon XP1600+ 1,4 GHz 266 MHz bus socket A (Palomino) prosessor Abit AGP Siluro Geforce2 MX-400 64MB skjermkort SDRam TV-out, Retail ASUS A7V266-E HK Socket A DDR VIAKT266A, ATA/100, ATX, RAID, Lyd DDR-DIMM PC2100 256MB DDR GlobalWin CPU vifte Socket A/7/370/FCPGA WBK68, opp til 1,5 GHz, samt XP1700+ Chieftec strømforsyning ATX 340W (P-4) Strømforsyning for P4/AMD CPUs. Kjører ellers WinXP Mvh Thomas Lenke til kommentar
60C Skrevet 17. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2001 Et spørsmål til. Hvis det stemmer at ASUS Pc Probe viser feil verdier, noenganger opp til 10 C for mye (det har jeg leste et eller annet sted i dette forumet), er det et annet program som jeg kan bruke, som er bedre? Mvh Thomas Lenke til kommentar
wuw Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Det der høres litt for varmt ut :sad: Få deg en skikkelig kabinettvifte og kjøpr deg artic silver :smile: Den termiske teipen som er på er bare dritt. Selv har jeg en XP 1500+ og en Taisol CGK 760 med "jallagoop". Litt småhott her å så jeg har vært på http://www.microplex.no og handlet meg Artic silver og ny Vifte til Taisolen da den deltaviften som sitter på som standard er litt "pinglete" i følge http://www.overklokking.no/ Foresten sjekk ut på overklokking.no, der står mye bra tips får og få ned tempen :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå