BrorBsd Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei. Her om dagen fikk jeg et tips om at det er mulig å benytte en Y-kabel til å splitte en VGA til å kunne vises på 2 skjermer, tanken min var å kunne koble til 2 eksterne skjermer i dual view på en bærbar PC uten DVI utgang . Jeg har kjøpte en kabel og har prøvd litt, men så langt så ser det ut til at kabelen rett og slett splitter signalet og sender samme innhold til begge skjermene. Dersom det er noen som har noen erfaringer eller formeninger om dette så hadde jeg satt stor pris på litt hjelp. Link til liknende kabel: http://www.psdata.no/ps.asp?it=100164 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Forventer du at en kabel skal gjøre noe annet enn å vise samme bildet? Tror Matrox har et produkt som gjør at du kan ha to separate skjermer som har hver sin halvdel av en utvidet oppløsning. http://www.matrox.com/graphics/en/gxm/prod.../dh2go/home.php Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Stemmer som Hårek sier, du må over på Matrox løsningen for å få noe annet enn direkte splittet bilde. Lenke til kommentar
BrorBsd Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Håpet mitt var at en kabel kunne være nok til å splitte signalet or operere 2 skjermer. Vet ikke noe om hvordan et skjermsignal overføres. Ettersom at det er andre digitale signaler som lar seg styre på denne måten så var det ikke helt utenkelig og verdt å prøve. Matrox boksen ser interessant ut den, men den virker litt vel sær for å legitimere en pris på 1400 kroner (i så fall på mitt gadget budsjett). Så langt det er et alternativ å bruke en dockingstasjon til om lag 1500 kroner så er det er bedre valg. Uansett takker for tilbakemeldingene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå