Brack Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei! Som topic sier har jeg fått denne feilmeldingen flere ganger mens jeg har spilt Gears Of War. Plutselig mens jeg spiller hører jeg DVD'en spinner ned og blir stille. Og like etter dette kommer feilmeldingen opp om at "The disc is not readable" Please 1. Clean your disc 2. Restart your console. Noe i den duren. Jeg kan så hoppe til "dashbord" via "xbox-knappen". Så konsollen låser seg ikke. Men, om jeg prøver å trykke "play game" så blir skjermen bare svart og jeg får den samme feilmeldingen. Eneste som fungerer er å starta maskina på nytt. Når jeg starter på nytt da og loader siste checkpoint så fungerer alt fint til neste gang dette dukker opp og jeg må gjenta prosedyren. FRUSTRERENDE! Har forresten Samsung drevet om dette har noe å si. Noen andre som opplever det samme? Skyldes det maskinen eller spillet? Mvh Brack Lenke til kommentar
krroold Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg har fått det en gang med mitt Carbon spill... Spillet har også stoppet 2 ganger.. En under loading og en mens jeg spilte. Har bare hatt 360n i en uke. Men det funker rett etter på igjen. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Høres ut som du fikk en fucket dvd, be om å få bytte den i butikken =/ Lenke til kommentar
Brack Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Kjøpte den ny i sommer. Har ikke opplevd noe lignende på andre spill. Har ikke prøvd noen andre spill etter at jeg har opplevd dette på GOW heller da. Bør vell kanskje gjøre det først? Lenke til kommentar
Chilion Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei. Har hatt samme problemet, ikke bare i GoW men også Dead Rising og spesielt Oblivion. Trenger dog ikke restarte maskinen for å kunne spille igjen uten problemer. Vil anslå det skjer ca 1 gang pr 10-15 spilltime. I tillegg kan jeg nevne at det kommer en slags "skrapelyd" i 2-3 sekunder før dvd'en stopper opp. Har forøvrig 360'en i "stående"posisjon, med kjempegod lufting på alle sider. Andre som sliter like mye? Lenke til kommentar
Brack Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Skjer vell 1 gang i timen til meg. Har Box'en liggende og med god lufting. Lenke til kommentar
Chilion Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Skjer vell 1 gang i timen til meg. Har Box'en liggende og med god lufting.7326495[/snapback] Såpass.. får du også "skrape/knitrelyden" før den streiker? Har prøvd å se om spillene mine tar noen skade, men de ser alle helt fine og ripefrie ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hei. Har hatt samme problemet, ikke bare i GoW men også Dead Rising og spesielt Oblivion. Trenger dog ikke restarte maskinen for å kunne spille igjen uten problemer. Vil anslå det skjer ca 1 gang pr 10-15 spilltime. I tillegg kan jeg nevne at det kommer en slags "skrapelyd" i 2-3 sekunder før dvd'en stopper opp. Har forøvrig 360'en i "stående"posisjon, med kjempegod lufting på alle sider. Andre som sliter like mye? 7326388[/snapback] Hadde akuratt samme problemt selv, til og med denne ubeskrivlige skrapelyden. 1 gang per 10-15 spilltime høres rett ut, men fryktelig irriterende når det skjer. I forrige uke ville den ikke engang starte spillene da den mistok spilldiskene som vanlige dvd-filmer istedet. Da var jeg så lei at jeg ringte og fikk den sendt til Tyskland til tross for at den aldri har vist noen røde ringer. Lenke til kommentar
janterje Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 har hørt at noen firmware oppdateringer for å spille sikkerhetskopier fører til at samsung drevene sliter med å lese plater... er den original og du sliter med flere plater så hadde jeg sendt den inn Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Noen som har noen råd til meg? Har samme problemet med Gears of War. I går kveld skjedde Dirty-Disc-Error sikkert 5-6 ganger. Av og til merket jeg til og med at mange teksturer ikke loadet, eller loadet tregt. Så tok jeg ut discen, og ser en ganske stor ripe. Maskinen er ny, og dette er mitt første spill. Jeg ga spillet en sjangse til, og nå har jeg spilt en time uten problemer... Bytte spill eller ta kontakt med Elkjøp/Microsoft for bytte av maskin? Lenke til kommentar
Brack Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Min maskin er helt orginal. Vet ikke om det kommer en lyd, siden jeg spiller med høy lyd. Platen ser ihvertfall fin ut. Lenke til kommentar
Chilion Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hadde akuratt samme problemt selv, til og med denne ubeskrivlige skrapelyden. 1 gang per 10-15 spilltime høres rett ut, men fryktelig irriterende når det skjer. I forrige uke ville den ikke engang starte spillene da den mistok spilldiskene som vanlige dvd-filmer istedet. Da var jeg så lei at jeg ringte og fikk den sendt til Tyskland til tross for at den aldri har vist noen røde ringer.7327139[/snapback] Frykter det samme her, nemlig at det bare blir verre og verre. Har du 360'en stående? Det egentlige spørsmålet man burde stille seg, er vel om det er noen/mange som ALDRI har hatt dette problemet. Hvis dette er tilfellet burde jo de som sliter, absolutt sende den inn (som deg) og da forhåpentligvis bli kvitt problemet. Kunne man kanskje satt opp en slik "avstemning" for å kunne skille mellom hvor mange som har det sporadisk, hvor mange som har det ofte, og hvor mange som aldri har opplevd det? Ettersom det er mye styr å sende inn 360'en, blir det jo liksom siste utvei. Om avstemningen skulle vise at det ikke er så mange som egentlig sliter, og mange som faktisk aldri har opplevd problemet, ville jo de som sliter da fått et meget sterkt incentiv for å sende inn maskina. Lenke til kommentar
JifUnviersal Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hadde det samme problemet med min xbox også , den slutta rett og slett og lese spill. Ringte til microsoft og fikk sendt den inn så fikk jeg en ny. Tok vel rundt en uke før jeg fikk den nye maskinen. Opplevde ikke noen røde ringer eller noe som helst. Maskinen var vel en mnd gammel eller noe når det skjedde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå