PetterP Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg skal skaffe meg to skjermer og nytt skjermkort til dobbeltskjerm-oppsett. Vet at det finnes tråder om dette allerede, men ønsker så fersk informasjon som mulig. Skal brukes 90% til kontorapplikasjoner, men vil også ha muligheten til å kjøre spill i akseptabel kvalitet. Ser for meg 2 x 19" skjermer. Rammen bør være så liten som mulig (og gjerne ensfarget svart) og prisen helst ikke over 2500 kr pr skjerm. Skjermkort max. 1500 kr. Har vurdert følgende skjermer: Samsung 19" LCD 940BF sort/sølv NEC 19" LCD MultiSync 195VXM+ BenQ 19" LCD FP93GX sølv/sort På skjermkort er jeg relativt blank. Takknemlig for alle innspill. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Hva med 2x LG204WT ? Litt dyrt, men heftig oppløsning samlet. Selvsagt rask nok til spill. Skjermkortet kan være ett X1900GT Blir noen hundre over budsjettet ditt, men du får ett stort skrivebord. Der går mange dokumenter ved siden av hverandre. Edit: Du kan selvsagt spare inn de ekstra kronene ved å velge 7600GT Endret 20. november 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
PetterP Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Takk for svar. Da duger kanskje dette skjermkortet også da? Hvor viktig er det med dobbel DVI? Det er ikke store forskjeller på hvordan de forskjellige kortene håndterer flere skjermer, altså? Angående skjermer, har jeg fått det for meg at jeg ikke vil ha WS - men det er mulig jeg må kikke litt nærmere på den saken... Endret 20. november 2006 av PetterP Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Takk for svar. Da duger kanskje dette skjermkortet også da? Hvor viktig er det med dobbel DVI? Det er ikke store forskjeller på hvordan de forskjellige kortene håndterer flere skjermer, altså? Angående skjermer, har jeg fått det for meg at jeg ikke vil ha WS - men det er mulig jeg må kikke litt nærmere på den saken... 7326474[/snapback] Tja. toskjerm WS løsninger blir jo veldig bredt, må innrømme det. Grunnen til att jeg annbefaler dette er at det er en god skjerm, og at du ikke får like bra oppløsning uten å gå opp i pris hvis du skal ha 4:3/5:4 (19" og 17") LCD skjermer bør bruke DVI porter, ellers må du konvertere til analogt signal og tilbake -> dårligere bilde. I ditt tilfelle er dual DVI å foretrekke. 7600GS er ikke mye sterkere enn 6600GT, 7600GT er mye sterkere, X1900GT enda ett hakk over. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 x1950pro er enda et hakk over der til ca samme pris! Lenke til kommentar
PetterP Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 x1950pro er enda et hakk over der til ca samme pris! 7326563[/snapback] Konkrete kortanbefalinger? Noen flere tips ang. valg av skjermer? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 x1950pro er enda et hakk over der til ca samme pris! 7326563[/snapback] Konkrete kortanbefalinger? 7326713[/snapback] Dette er vel konkret nok: https://prisguiden.no/product.php?productId=54921 Var litt billigere enn jeg hadde trodd, veldig bra kort, dette. Generelt er billigste tilgjengelige kort av en skjermkort modell nesten alltid det som gir mest pr krone. Lenke til kommentar
PetterP Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Blir det det samme om kortet har 1 DVI-utgang og 1 såkalt HDTV-utgang (regner med at disse kommer med overgangskabel), eller bør det være 2 x DVI? Ser nå mest på vifteløse kort, da jeg leser at mange av de aktuelle kortene støyer betydelig... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 HDTV utgangene, hvis det står at det er HDMI, kan de brukes med overgang, ellers tror jeg det er komponent utgang de mener, og komponentsignaler kan ikke brukes (da bruker du heller VGA) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå