Anew Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Etter at bildet mitt floppet totalt i forrige helgs konsert tenkte jeg at jeg skulle be om kritikk på to bilder fra samme konsert. Jeg vet jo at det er en og annen som frekventerer dette forumet med litt erfaring fra sånt. All C&C mottas med takk. Bandet er Pope, som spilte på Dattera til Hagen (en bitteliten, trang og mørk klubbscene). Først et bilde fra samme sekvens som konkurransebildet: ISO 1600, D70 m/Sigma 30mm @f/2 Og så ett av vokalisten: ISO 1600, D70 m/Nikkor 50mm @f/3.5. Simulert Kodak Tri-X Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Kanskje er det fordi jeg selv er veldig opptatt av musikk, at jeg liker slike konsertbilder veldig godt. Men jeg vet at mange ikke liker slike bilder av forskjellige grunner; det blir ofte mange forstyrrende elementer på slike bilder, bandet poserer sjelden synkronisert, vanskelige lysforhold skaper gjerne bevegelsesuskarphet osv. Men alt dette gjør jo egentlig konsert-fotografering til en utfordring, og jeg synes du har kommet mer enn godkjent i fra det her. Spesielt bildet i svart/hvitt var bra; her er det ingen forstyrrende elementer og du har fanget et øyeblikk med innlevelse. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Takk for kommentar! Jeg syns det var veldig utfordrende, og derfor moro, å fotografere konsert, og ser frem til å gjøre det igjen. Lysforholdene var noså umulige (spot på ansiktet til vokalisten, noe strølys på gitaristen, bassisten i mørke - scenen var i tillegg så liten at trommeslageren alltid var bak noen). Faktisk var det slik at jeg for første gang følte at jeg måtte over i manuell for enkelte bilder, for å finne de rette kompromissene. I tillegg var mikrofonstativene ute etter meg... De få gode bildene er naturligvis desto mer tilfredsstillende. Jeg er invitert med som "bandfotograf" til Grimstad 20. januar, og om jeg har tid håper jeg å kunne gjøre det. Det hadde vært ok med noen tips. Derfor spør jeg konkret: Hva er det folk ikke likte med bilde #1 (som folk tydeligvis syns er dårligere enn et usymmetrisk bilde av et høytalerelement (litt bitter der ja... )? Er det bare de kaotiske omgivelsene? Lenke til kommentar
licnep Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Kule bilder. Synes det nederste svart/hvitt var best. Heldig med lyset. Litt dumt du har kuttet litt av armen og venstrehånda/gitarhalsen. Endret 21. november 2006 av licnep Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Kule bilder. Har tatt endel bilder fra før av av konserter, og har bla en konsert nå til fredag....Kanskje får jeg fingrene i en 50mm f1.7 før det. Ligger endel bilder på galleriet mitt her: www.Rxj0n.deviantart.com Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Fine bilder! Bruker Sigma sin 30mm og Nikon sin 50mm selv til slike bilder og synes det fungerer veldig godt. Vurderer en 85mm f/1.8 etterhvert også for tilfeller der man ikke kommer tett på uten å få veldig rare vinkler - f.eks. hvis man må ta bilder fra f.eks. mikse/lysbordet lenger ute i salen. Endret 22. november 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå