Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin - Ikke noe skjermbilde!

Anbefalte innlegg

Har en LCD skjerm uten DVI (RGB står det bakpå skjermen) og et 7900GTO skjermkort. Skjermkortet har bare to DVI innganger. Har satt en VGA-DVI overgang (som fulgte med skjermkortet) på skjerm kabelen og så koblet til skjermkortet, men får fremdeles ikke noe bilde. Hva er galt?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har prøvd begge deler. Hva kan være gærent? Pc'en er helt ny, og jeg skal da starte opp fra xp cd'en for å få installert windows. Har litt problemer med cd'rom'en (se post: "Cd-Rom åpner seg ikke") så jeg får ikke lagt xp cd'en i cd-rom'en enda. Kan det være at det ikke kommer opp noe bilde siden det ikke er noe å vise? Harddisken er jo tom. Hvis dere skjønner hva jeg mener.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Har prøvd begge deler. Hva kan være gærent? Pc'en er helt ny, og jeg skal da starte opp fra xp cd'en for å få installert windows. Har litt problemer med cd'rom'en (se post: "Cd-Rom åpner seg ikke") så jeg får ikke lagt xp cd'en i cd-rom'en enda. Kan det være at det ikke kommer opp noe bilde siden det ikke er noe å vise? Harddisken er jo tom. Hvis dere skjønner hva jeg mener

Det virker jo som om det er noe annet som er galt da, og ikke nødvendigvis noe med skjermen. Har du som spurt tidligere bygget PC`en selv? Hører du pipilydene fra HK? Kommer ikke inn i BIOS heller?

Lenke til kommentar

Jeg skulle akkurat til å poste en likedan post.

Kjøpte ny hw i dag, får ikke noe skjermbilde.

Har også et 7900gt, men det er ikke der problemet ligger. Hovedkortet jeg kjøpte har også innebygd vga, men det kommer ikke noe bilde fra det heller...

Speakeren gir ingen feilmeldinger.

Kjøpte hovedkort, cpu, minne og skjermkort i dag... Noen som har noen forslag?

Edit: Problem løst, rhofset hadde riktig. Det var en ekstra strømkabel som skulle til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...