Sempai Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei! En kompis av meg skulle oppgradere skjermkortdriverne til min Bærbare PC (GeForce GO 6600), men greide på et eller annet uforståelig vis å deaktivere skjermkortet mitt etter at han hadde avinstallert de gamle dirverne! (Hvordan dette kunne skjer er for meg en gåte, men men... Jeg HAR problemet!) Jeg får startet opp maskinen, og ser windowsoppstarten som vanlig, men ettersom skjermkortet er deaktivert så blir skjermen svart når den blir startet opp! Jeg har ingen anelse om hvordan jeg kan aktivere skjermkortet igjen når skjermen er svart! Noen som kan hjelpe meg? Mvh. Sempai Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Prøvd i safe-mode? Da skal vel alt starte med normale/minimale drivere og slikt. Kanskje du da kan aktivere kortet ditt igjen?? Lenke til kommentar
Sempai Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Hei! Får bare svart skjerm når jeg starter opp i sikkerhetsmodus Har også prøvd å aktivere VGA-driverne, men ettersom skjermkortet er deaktivert har ikke dette heller noe å si... Andre forslag? Mvh. Sempai Lenke til kommentar
Sempai Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Finnes det ingen andre alternativer? Har en del dokumenter og spillsavinger jeg absolutt ikke ønsker å avinstallere... Det burde vel gå ann å aktivere skjermkortet ved bruk av tastatur...? Noen som har en "mal" på hvordan dette kan gjøres? Mvh. Sempai Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 F8 når du booter og det er noe som heter SAFEMODE VGA (bruk den) Windows skal da IKKE laste nvidia gfx adapter drivere i det hele tatt. Avinstaller grafikk kort drivere helt og restart . Lenke til kommentar
Sempai Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Takk for forslagene, men det funker ikke... Jeg har norsk utgave av Windows XP Professional. Har mulighet til å velge 3 versjoner av sikkerhetsmodus, men ingen av disse "funker". Maskingen starter opp, men jeg har ikke bilde. Har bare _ blinkende oppe i høyre hjørnet. Jeg kan også velge "Aktivere VGA", men dette hjelper heller ikke. Skjermen er svart etter at oppstartsbildet til Windows har startet opp. Grunnen til dette er sannsynligvis at skjermkortet er deaktivert. Dersom du går inn på 1.) Egenskaper for Skjerm, 2.) Innstillinger, 3.) Avansert, 4.) Kort, 5.) Egenskaper, 6.) Generelt - Her ble det under enhetsbruk krysset av "Ikke bruk denne enheten (deaktiver)". Dersom jeg kunne kommet inn på dette kunne jeg vel ha vagt "bruk denne enheten (aktiver)", men problemet er jo at skjermkortet er deaktivert... Mvh. Sempai Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Du kan prøve å koble din maskin til en vanlig skjerm og får du bilde så rull drivere tilbake eller ta en systemgjenoppretting tilbake i tiden. Siste valg, slett de... Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hvis ikke det fungerer, Sett i Windows CD og boot fra den og velg Reparasjonskonsoll eller hva nå den heter. Der er det mulig å fikse, det tror jeg. Hvis det skulle vise seg at det ikke er noe som hjelper og installer win og velg behold gjeldende filsystem og du mister ikke noe. Noen som vet om man beholder det som ligger i mine dokumenter mappene? vet ikke dette selv iogmed at jeg alltid flytter dette over til en annen plass på harddisken når jeg installerer win om igjen oppå den gamle. Lenke til kommentar
Sempai Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Har prøvd å koble maskinen opp mot LCD-tven min, uten at jeg fikk bilde. Prøvde også å starte opp med "siste fungerende konfigurasjoner", uten at det hjalp. Vil egentlig gjøre hva jeg kan for å slippe å kjøre gjennoppretting, da dette sletter C-katalogen. Lenge siden forrige backup Ps. Men takk for tips! Har lyst til å skyte kompisen min som på merkelig vis greide å deaktivere skjermkortet!! Mvh. Sempai Lenke til kommentar
Sempai Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Hei! Så ikke siste innlegg før nå. Jeg har Windows på maskinen. Fikk det med da jeg kjøpte PCen, men har kun en gjennopprettings CD som vil medføre at C: formateres... Mvh. Sempai Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hvis ikke det fungerer, Sett i Windows CD og boot fra den og velg Reparasjonskonsoll eller hva nå den heter. Der er det mulig å fikse, det tror jeg. Hvis det skulle vise seg at det ikke er noe som hjelper og installer win og velg behold gjeldende filsystem og du mister ikke noe. Noen som vet om man beholder det som ligger i mine dokumenter mappene? vet ikke dette selv iogmed at jeg alltid flytter dette over til en annen plass på harddisken når jeg installerer win om igjen oppå den gamle. 7326667[/snapback] Enkelt å beholde gammel \documents and Settings\brukerA Reinstall (filsystem intekt) , gi maskinen et annet maskin navn enn brukt før . Eller også annet brukernavn , eks brukerB. Gammel \Dokuments and Settings\"brukerA" blir da ikke overskrevet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Repareringsinstall med XP-CD beholder alt på disken din.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Sempai ! Det høres ikke ut som det er skjerm kortet han har deaktivert , men display/monitoren(e) Hvis du kan låne deg en xp home bootbar cd kan vi nok muligens fixe det fra recovery console . Lenke til kommentar
Sempai Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Hei! Takk for hjelpen. Måtte desverre kjøre gjenoppretteing for å fikse problemet! Mvh. Sempai Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 d var synd.. du kunne tatt ut harddisken og satt den i en annen maskin for å beholde dataene? starta du noen gang i bios og sjekka at alt var riktig der? Lenke til kommentar
Sempai Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Ja, fikk også en datakyndig person til å se på det (bios). Hadde heldigvis 4 mnd gammelt backup av mine dokumenter på egen HD, så jeg mista ikke så mye, men surt var det alikevel! Mista jo en noen spillsavinger jeg godt kunne tenkt meg, men fordelen er jo at jeg fikk reinstallert windows, og det skader jo aldri selv om det tar j... lang tid;) Men takk for støtten! Mvh. Sempai Lenke til kommentar
Oslolefse Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Må si d var imponerende å legge inn innlegg og ikke minst lese andre sine innlegg med svart skjerm! Bra d ordnet seg! Lenke til kommentar
Sempai Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Hehe... Lånte en svært dårlig bærbar PC hos en kompis. Kunne surfe på Internett med den iallefall;) Mvh. Sempai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå