Gå til innhold

G80 GTS/GTX, til highend gaming?

Anbefalte innlegg

Hei!

Snart tenkte jeg å bestille ny pc, og jeg har fint råd til GTX kortet.

Poenget er om det lønner seg, når jeg har en 19" skjerm som ikke kan kjøre de aller villeste oppløsningene.

Jeg skal bruke kortet til spilling. Crysis, Company Of Heroes, Battlefield 2142 osv skal kunne kjøres på fullt uten problemer.

Skal i tillegg til GTS/GTX kjøpe Core2Duo E6600, 2GB Minne og et Evga Intel 680i hovedkort.

Jeg tenker å oppgradere til G80 GTS/GTX SLI om ca et års tid.

Jeg har ikke tenkt å overklokke noe særlig, bare litt med standard luftkjøling..

Så hva burde jeg kjøpe, i.o.m at jeg har god råd, men er det egentlig noe vits å kjøpe GTX ?

Jeg har hørt det er for folk som overklokker mye og som kjører spill på 1600*1024+ oppløsning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja, har forstått det sånn at GTS har 75% av ytelsen til GTX noe som går ann å klokke opp!

Men så kan jo GTX'en klokkes opp den og da!

Sett i bechmark tråd...

Bittelitt over 12000 i 3DMark06 med E6400 @ 3.7 og GTX @ 633 Core og 2026 Minne (effektiv)

Skulle jeg hatt noe, hadde det blitt GTX, men så er jeg en av de som skal ha det beste...

Var uvitende da jeg kjøpte datan jeg har nå så...

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Jeg tror nesten jeg ville annbefalt et GTS når du ikke har større enn 19", og oppløsnig deretter. Ikke ved mindre du også har tenkt å bytte skjerm i nærmeste framtid

Altså mer ytelse med en GTX får du nok, men veldig mange spill vil nok selv med en god prosessor bli CPU-begrenset når du har så mye GPUkraft på så (relativt) få pixler. Spørs om det er verdt det for den ekstra ytelsen som du kanskje bare vil se i ultratunge spill som Oblivion.

Det blir til slutt opp til hva det er verdt for deg.

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har E6600, 2 gb ram og G8800 GTS. Veldig fornøyd, kjøpte dagen etter GTS kom ut, splitter ny pc. (sjekk her for mere detaljer!)

GTS holder bra den, spill BF 2 med rundt 90-100 FF, og elder scroll IV i fullt med rundt 40 -70 FF.l

Har også 19 tommer(widescreen). Veldig fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...