Gå til innhold

M2N32-SLI Deluxe/Wireless Edition netverksproblem

Cerik

Anbefalte innlegg

Kjøpte dette hovedkortet og satt sammen maskinen og alt funket fint untatt nettverket. Får ikke Ip adresse fra router. Får bare beskjed om at det er limit eller no connectivity.

Alt annet enn netverk funker. Trådløst nettverk fungerer fint men ikke kablet. Har forsøkt med forskjellige kabler og men ingen endring. Kjører router til trådløst accesspunkt (dlink) til pc.

Har brukt store deler av helge til å feilsøke og oppdatert bios og forsøkt forskjellige drivere men ingen endring.

Noen som har noen tips?

Endret av Cerik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du Vista?

Jeg har samme problem, dvs. nettverket fungerer fint helt til jeg starter downloads via Bittorrent, da mister jeg nettverket etter en liten stund.

Eneste jeg kan gjlre da er å boote.

Har slitt med dette på Vista RC1 & RC2, og i dag installerte jeg Vista final release, og har desverre samme problem.

Er nok driverne til nettverkskortet / Chipset som bøgger til.

Bruker nå en virituell XP maskin til torrent intill problemer er løst...

Har også sett andre forum der forlk sliter med samme problem, men ingen løsning :(

Lenke til kommentar
Bruker du Vista?

Jeg har samme problem, dvs. nettverket fungerer fint helt til jeg starter downloads via Bittorrent, da mister jeg nettverket etter en liten stund.

Eneste jeg kan gjlre da er å boote.

Har slitt med dette på Vista RC1 & RC2, og i dag installerte jeg Vista final release, og har desverre samme problem.

Er nok driverne til nettverkskortet / Chipset som bøgger til.

Bruker nå en virituell XP maskin til torrent intill problemer er løst...

Har også sett andre forum der forlk sliter med samme problem, men ingen løsning :(

7326901[/snapback]

Nei holder meg til gode gamle XP jeg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Kjøpte dette hovedkortet og satt sammen maskinen og alt funket fint untatt nettverket. Får ikke Ip adresse fra router. Får bare beskjed om at det er limit eller no connectivity.

Sliter med ganske det samme, bare min maskin finner ikke noe annet enn det trådløse nettverkskortet.. Finner ikke drivere på Asus sine sider heller, kjøpte kortet demobrukt fra Komplett.no...

Noen som har tips om dette?

Får høre med O'store pjatt også..

Lenke til kommentar

hmm hørtes merkelig ut.. har samme hovedkortet her i huset, ikke no prob.

du får vel se om de to nettverkskortene er aktivert, og viss de er det, deaktiver det ene og og prøv da i det andre og omvendt. har vært borti at den av en eller annen grunn ikke vil ha 2 kort. Men rart var det uansett. Kan det være en produksjonsfeil?

Lenke til kommentar

Har fått nytt kort jeg nå. Men samme problemet. Forsøkte meg med ide disk i stedet for SATA men det var i hvertfall dødfødt. Nektet å starte opp da i det hele tatt. Tror jeg må sjekke alt og starte fra skratch og se om jeg kommer noen vei.

Angrer nesten på at jeg kjøpte dette oppsettet i det hele tatt.

Begynner å bli lei å bruke mye tid på dette her.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...